Re: Napięciowe bóle głowy.

From: "db501" <d...@t...net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Napięciowe bóle głowy.
Date: Fri, 19 Sep 2003 19:11:48 -0700

"Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:bkftec$phq$1@inews.gazeta.pl...

> To dobrze, że podobają się Ci te modele, ale nie da się mówić o stresie
nie
> uwzględniając całokształtu koncepcji stresu.

Ja moge rozmawiac na temat stresu bez uzywania Jerkesa-Dodsona. Jestem
pewien ze istnieja inne modele, jedne bardziej dokladne inne mniej. Modele
sa uogolnieniem i zaden z niech nie jest kompletny. Nie ma potrzeby uzywania
modelu bardziej dokladnego niz jest to konieczne. Analogicznie nie uzywa sie
fizyki relatywistycznej jesli fizyka niewtonowska jest wystarczajaco
dokladna. Podobnie w geografii do pewnych celow przyjmuje sie ze Ziemia jest
plaszczyzna do innch ze jest kula, do innych ze jest elipsa, mimo ze wiadomo
ze nie jest ani plaszczyzna, ani kula, ani elipsa, tylko geoida.

>Więcej szkody to może przynieść, niż pożytku.

Nie badz smieszna. Czy internista rozmawia z pacjentem z bolem glowy na
temat Jerkesa-Dodsona. Mysle ze nie. A mimo to nie odbieraja mu uprawnien
wykanywania zawodu. Moze powinni jesli to takie szkodliwe.

> I powtórzę jeszcze raz - stresu nie można unikać, ale można
> zrozumieć skąd się wziął, a następnie albo go wykorzstać, albo (jeśli
poziom
> pobudzenia jest zbyt wysoki) nauczyć się z nim efektywnie radzić, by
dzięki
> temu minimalizować koszty psychofizjologiczne.

Ty chyba nie znasz zycia.Powinnas porozmawiac z bylym wiezniem obozu
koncentracyjnego, alkoholikiem chodzacym na transfuzje krwi co miesiac, albo
z zeglazem ktory przezyl bo zjadl swojego kolege po tym jak mieli wypadek na
pelnym morzu. Obawiam sie ze twoj kincept na nic sie nie zda. Ciekawe co bys
powiedziala 12 letniej gwalconej przez ojczyma, ze co ze jej stresu nie da
sie uniknac? Ja nie twierdze ze kazdego stresu da sie uniknac, ale jesli sie
da to dlaczego nie.