Nasze myśli bez tajemnic

1. Data: 2001-10-09 22:53:52

Temat: Nasze myśli bez tajemnic
Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto co znalazłam w wiadomościach naukowych Onetu:

"Nasze myśli bez tajemnic"
Czy nasze myśli przestaną być tajemnicą dla innych?
Odczytanie ich wprost z naszego mózgu zawsze wydawało się
mało prawdopodobne.
A jednak - jak pisze "Rzeczpospolita"
- naukowcy potrafią już stwierdzić, na co właśnie patrzymy.
Do niedawna wiadomo było jedynie, że podczas postrzegania
przedmiotów czynna jest kora wzrokowa. Jej aktywność zmienia się
w zależności od tego, na co patrzymy w danej chwili. Właśnie te
subtelne różnice w pracy mózgu człowieka udało się zarejestrować
amerykańskim neurofizjologom z Narodowego Instytutu
Zdrowia Psychicznego.
Sześciu osobom pokazywano zdjęcia przedstawiające twarze ludzkie,
koty i przedmioty będące wytworem człowieka. Uczeni rejestrowali
aktywność ich mózgu najnowszymi metodami. Okazało się, że przy
wpatrywaniu się w ten sam przedmiot u wszystkich ochotników
jest ona taka sama.
Naukowcy mają nadzieję, że uda im się poznać szyfr, jakim posługuje się
kora wzrokowa, a być może także innych rodzajów aktywności mózgu
towarzyszących wyobrażeniom, marzeniom sennym,
a nawet niektórym myślom.

*no ale co potem?
jakie konsekwencje?

pozdry
defric :o|

--
"Drzwi czyli drzwi do zamka czyli dziurka od klucza (może być przesłaiania
klapką). A więc zamek bez drzwi to zamek bez dziurki, ale z klamką,

1. Data: 2001-10-09 23:02:37

Temat: Odp: Nasze myśli bez tajemnic
Od: "porte-parole" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik defric <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9pvv3d$8gn$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
> kora wzrokowa, a być może także innych rodzajów aktywności mózgu
> towarzyszących wyobrażeniom, marzeniom sennym,

...to bedzie ostateczny koniec listy pl.sci.psychologia...i innych list
tez...
bo po co komuś wymiana pogladow, skoro znac bedzie mysli adwersarza przed
ich werbalizacja...
tylko, ze do tego nie dojdzie...
czeka nas podporzadkowanie sie cywilizacji wąglików...
pozdro.pepe

1. Data: 2001-10-09 23:12:48

Temat: Re: Nasze myśli bez tajemnic
Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik porte-parole

: ...to bedzie ostateczny koniec listy pl.sci.psychologia...

eeeeee tam
poprostu nie będziesz musiał walić w klawiaturę
a myśli ewoluują i dopóty dopóki ich sam nie zwerbalizujesz nikt inny
ich nie odczyta, na szczęście: panta rei

opt
Mania

1. Data: 2001-10-09 23:15:04

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "porte-parole"

> [...]
> tez...
> bo po co komuś wymiana pogladow, skoro znac bedzie mysli adwersarza przed

*dlaczego do tego nie dojdzie?
rozłóż to w czasie
nie twierdzę, że za 10 lat będzie można wszystko odczytać
trochę to potrwa

popatrz co się dzieje z naszymi genami (i zwierząt)
powolutku odkrywają caraz więcej, wiadomo np., że:

Zmiany w genie kodującym receptor dla witaminy D zwiększają
ryzyko zachorowania na raka piersi - twierdzą brytyjscy badacze
na łamach pisma "British Journal of Medicine".

Zidentyfikowano gen chorób serca -
Gen APOA5 reguluje poziom trójglicerydów, czyli składników
złego cholesterolu w ludzkiej krwi. Pojedyncza mutacja w tym
genie może wielokrotnie podwyższyć ryzyko zachorowania na
choroby serca - informuje najnowsze "Science".

Zidentyfikowano pierwszy gen odpowiedzialny za mowę!
W wyniku intensywnych badań psychologów i genetyków,
po raz pierwszy zidentyfikowano gen, który wydaje się być
odpowiedzialny za zdolność do rozumienia języka i generowania mowy
- donosi najnowszy numer "Nature" (www.nature.com).

Genowa terapia niedokrwienia
Nową i skuteczniejszą od znanych dotychczas metodę nakłonienia
organizmu do wytwarzania nowych, zdrowych naczyń krwionośnych
opisano w ostatnim numerze "Genes & Development".
Zespół dra Arbeita udowodnił, że naczynia powstające pod wpływem
HIF-1a są nie do odróżnienia od innych, zdrowych naczyń.
Nowe odkrycie może mieć duże znaczenie dla opracowania skutecznych
metod leczenia choroby niedokrwiennej serca i obwodowych zaburzeń krążenia.

Terapia genowa wyleczy wrodzone wadliwe rogowacenie
Wrodzone wadliwe rogowacenie, czyli zespół Zinssera, Engemana i Cole'a,
jest wywoływany przez mutacje w genie DKC1. O odkryciu otwierającym nowe
możliwości terapii donosi magazyn "Science" (www.sciencemag.org).
Wrodzone wadliwe rogowacenie to choroba dziedziczna.
Jej podstawowe objawy to: postępująca niewydolność szpiku kostnego,
zaburzenia w pigmentacji skóry, zwyrodnienie paznokci. Zmiany chorobowe
obejmują wiele tkanek, m.in. skórę jelita i szpik kostny,
czyli tkanki podlegające ciągłej odnowie.

Itd., itd.....

Wiele dobrego, ale też wiele złego. Manipulacje nie przynoszą samych
korzyści.
Badania nad genami postępują.
Badania nad innymi dziedzinami także.
Szybko i bezboleśnie.
Pokłosie będą zbierać nasze wnuki i ich wnuki.

> czeka nas podporzadkowanie sie cywilizacji wąglików...

*kto wie....

pozdry
defric :o)

1. Data: 2001-10-09 23:28:52

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mania"

> a myśli ewoluują i dopóty dopóki ich sam nie zwerbalizujesz nikt inny
> ich nie odczyta, na szczęście: panta rei

*ale na podstawie aktywności kory może będzie możliwe określenie ich
kierunku?

pozdry
defric :o)

1. Data: 2001-10-09 23:37:36

Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć defric :o)

:
: *ale na podstawie aktywności kory może będzie możliwe określenie ich
: kierunku?

ale tylko do pewnego stopnia
IMO proces myślowy porównany do ewolucji, nie jest logicznym
łańcuszkiem przyczyn i skutków; to sieć powiązań, nawet nie charakteru
drzewa, a raczej sieci sensu stricto; gdzie możliwość kolejnego ruchu
jest uwarunkowana wyborami: w przód, w tył, w bok, w głąb itd
wielowyniarowo,
Znajomość myśli Twojego rozmówcy nie warunkuje wiedzy na temat
przyszłości, nie przewidzisz, tak samo jak on sam, jego kolejnych
kreacji (kreatywność myślenia)

pozdrawiam też
Mania

1. Data: 2001-10-10 05:23:25

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mania" napisał w wiadomości:

> [...]
> Znajomość myśli Twojego rozmówcy nie warunkuje wiedzy na temat
> przyszłości, nie przewidzisz, tak samo jak on sam, jego kolejnych

*witam w ten przecudowny mgliście-deszczowy poranek!

Kontynuując:
Dany proces myślowy pobudza dane ośrodki, dane obszary mózgu.
Czyż nie tak?
Zklasyfikowanie tego faktu, dokładne określenie na jakim obszarze dochodzi
do aktywności, jak mocno kora jest pobudzona, co zostało uaktywnione,
czy strefa pierwszorzędowa (I-VI), jądro pośrednie brzuszne?,
jądro grzebiotowo-przyśrodkowe? włókna projekcyjne?, pęczek
potyliczno-czołowy dolny? pozwoli chyba na określenie rodzaju myśli.
Tak samo wiemy już, iż poporzez drażnienie prądem elektrycznym kory
skroniowej i obszarów podkorowych wywołuje się kilka rodzajów zjawisk
psychicznych:
- doznmania trzewiowe, lęk, niepokój
- złożone omamy i zmienioną percepcję rzeczywistości z poczuciem deja vu.
Iż poprzez przejściowe niedokrwienie obszaruów pł. skroniowego przez
tętnice mózgu tylne dochodzi do przejścipwej amnezji globalnej.
Itd., itd.
Nadal twierdzę, że tylko czas, czas.....

pozdry
defric :o)

1. Data: 2001-10-10 06:12:09

Od: "Rinaldo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"defric" <d...@w...pl> wrote in message news:9pvv3d$8gn$1@h1.uw.edu.pl...

> A jednak - jak pisze "Rzeczpospolita"
> - naukowcy potrafią już stwierdzić, na co właśnie patrzymy.

Niekoniecznie zaraz naukowcy. Przeciez to dziecinnie proste. Wystarczy
zainstalowac sobie na czole malenka kamerke, ktora w czasie rzeczywistym
rejestruje obraz i przesyla do internetu.
Montuje sie podobne kamery pod skrzydlami samolotow, ptakow i delfinow.

Rinaldo

1. Data: 2001-10-10 07:47:27

Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

defric

Oczywiście racja. Dane później do kompa,
a on to przemiele. I się homo sapiens białkowy skończy.
Ale jeszcze cały dzień przed nami :-)))

Szalony eTaTa :-))

A na to jestem za glupi :-(((
Ale mnie rozbawia setnie :-))
Za każdym razem

1. Data: 2001-10-10 07:53:17

Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rinaldo

> [...]
> rejestruje obraz i przesyla do internetu.
> Montuje sie podobne kamery pod skrzydlami samolotow, ptakow

A TY wszystko z lotu ptaka :-)))

eTaTa

Niekoniecznie zaraz naukowcy muszą nam peceta na plecy ładować
Wystarczy wrzucić analizkę w Big Blu i już wiadomo,
co autor Rinaldo miał na myśli :-)))

Sztuka logiki nie wymaga transcyndentu. Analiza go zabija. eTT

Slad waglika wykryto w klawiaturze komputerowej zmarlego na Florydzie
Ludzka milosc, czyli wiecej Audena
Oko i ucho: Mania i Homer do tablicy :-)
Kiedy grupa umiera...(?)
psychologia i reklama