Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Re: 'Nauka a religia'='prawda a piękno' [Re: Sztuczna Inteligencja] Re: 'Nauka a religia'='prawda a piękno' [Re: Sztuczna Inteligencja]

Re: 'Nauka a religia'='prawda a piękno' [Re: Sztuczna Inteligencja]

From: Bogdan Szenkaryk <p...@y...legnica.tpsa.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: 'Nauka a religia'='prawda a piękno' [Re: Sztuczna Inteligencja]
Date: Thu, 16 Mar 2000 05:25:53 +0000

Jerzy Turynski wrote:

> [...]
> Wszyscy odwiedzajšcy newsy naukowcy, studenci i uczniowie
> mogš potraktować wypisane w nim PRAWDY jako coś, czemu warto
> pilnie się przyjrzeć, zapamiętać słowa i ... z całych sił
> umysłu poszukać w otaczajšcej i tworzšcej(!) nas wszystkich
> Rzeczywistości TREŚCI tych słów. Z perspektywy zasad dynamiki
> Newtona, bo one same wystarczajš (plus umiejętność patrzenia
> na Rzeczywistość) do zrozumienia wielu istotnych spraw,
> w których cišgle popełniamy grube błędy ...
> (Wszystkie obecne błędy wynikajš z 'dużych luk' w umiejętności
> 'odczytu' Rzeczywistości - postaram się więc powtórnie pokazać

Dalsza czesc wypowiedzi Jerzego Turynskiego i Janusza Harasimowicza (mam juz
to w swoim archiwum) wycinam, aby nie narazac grupowiczow na zbedne koszty i
ich nie denerwowac (calosc... nie w kij dmuchal... 38K). (Daje ten post takze
na pl.sci.fizyka, ...matematyka, ...filozofia, aby zachecic do zajrzenia na
grupe pl.sci.psychologia.)

Zajrzyjcie na pl.sci.psychologia - kogo naprawde interesuje nauka, ten sie nie
zawiedzie. Nie wyrazam zadnych superlatywow, bo to jest calkowicie zbedne. Do
tego, co napisali Turynski i Harasimowicz, mozna tylko dodac, ze dla
uzupelnienia ich mysli, a takze dla prawidlowego ich zrozumienia, niezbedne
jest prawidlowe pojmowanie, co to takiego religia. Turynski zwraca szczegolna
uwage, ze dla wlasciwego rozumienia wiedzy naukowej, nalezy wlasciwie pojac,
czym zajmuje sie religia, a ja pragne wskazac adres, pod ktorym mozecie sobie
ulatwic zrozumienie spraw religijnych. Wejdzcie na strone:
http://republika.pl/aazrane/index.htm, a tam - do sekcji "Filozofia"... i
czytajcie.

Moge tylko dodac, ze teksty (J. Turynskiego, J. Harasimowicza oraz Filipa
Maciusia) daja wiele do myslenia... dla tych, co chca troche pomyslec. :-)

Jeszcze tylko pare slow od siebie i wcale nie na temat... Kiedy przyszlo mi do
glowy zajrzec do niniejszego postu Turynskiego (i oczywiscie Harasimowicza),
bylem akurat w trakcie przygotowywania (wypowiedzi) odpowiedzi na dwa obszerne
posty M. Szyjewskiego z watkow "O nieskonczonosci slow pare (dla Jakuba
Narebskiego i innych)" i "Rekapitukacja zastrzezen wobec dotychczasowego
pojecia rownolicznosci i propozycja zmian". Dla wypowiedzi mialem juz nawet
tytul ("Ajajaj! Jaki zdolny facet!"). Mialem tam zamiar zwrocic szczegolna
uwage na to, ze M. Sz. nie czyta postu w calosci przed przygotowaniem
odpowiedzi, lecz odpowiada na "lapu-capu" metoda odpowiadania na slowa albo
oderwane zdania, ktore na bierzaco pojawiaja sie w tekscie. Juz nie bede
odpowiadal, bo najlepiej odpowiem dedykujac mu i pozostawiajac ponizszy
fragment tekstu Turynskiego.

> [...]
> kompletnie stracili wszelki smak - miast łososia, pakujš do tych
> samych słoików podpreparowanego kryla gęsto podpieranego gotowanš
> makulaturš. I jeszcze cynicznie wypisujš na nalepkach, iż w środku
> jest coś identycznego z naturalnym... (i tak ich nikt nie czyta,
> bo 'łapie' po kształcie słoika i kolorach naklejki). Nic też dzi-
> wnego, że gdy od czasu do czasu pojawi się przypadkiem na półce
> prawdziwy łosoś czy węgorz, to ... gdy ktoś się na niego natknie
> - natychmiast wywala do kosza, bo jakieś takie dziwne i kompletnie

No i na koniec, zalaczam podziekowania dla Jerzego Turynskiego i Janusza
Harasimowicza za pouczajace teksty.

> Pozdrawiam
> Jerzy Turyński

Wszystkiego dobrego. Pinopa

Nie rezygnujcie z samodzielnego myslenia.
Zajrzyjcie na "strone pinopy": http://yoda.legnica.tpsa.pl/~pinopa.

@Ludzie to gaduly: Dzis wie (o czyms) jeden czlek, a za jakis czas - wszyscy.@