Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni

11. Data: 2007-05-11 21:48:54

Temat: Re: Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:f21c6q$dqp$1@node1.news.atman.pl...

> Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

Hm... To niedobrze. :)

T. D.

12. Data: 2007-05-12 17:37:35

Od: Kazik Kurz <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka wrote:

> Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Nie prawda. Mój starszy syn miał rota, leżał w szpitalu i wychodząc
> zapytałam się lekarki czy to tak jak ospa, że raz na całe życzie czy
> nie? Lekarka powiedziała że wirusa rota mozna mieć wiele razy. Może on
> mieć słabsze objawy ale przebycie go raz nie chorni przed następnymi.
Bo z rotawirusami jest jak z grypa, nie ma jednego, jak w ospie, tylko
mutujace odmiany. Na przebytego mozna sie uodpornic, ale zostaja inne, i
te zrazaja znowu.

13. Data: 2007-05-12 20:54:49

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> napisał w
wiadomości news:f22od5$r1n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Hm... To niedobrze. :)

...ale mimo wszystko jakoś wątpię w możliwość zakażenia się tym samym
wirusem kilkukrotnie w kilkudniowych odstępach. Poziom przeciwciał nie spada
aż tak szybko.

T. D.

14. Data: 2007-05-13 09:15:32

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 11 May 2007 11:15:06 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z
pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Szpilka, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> [...]
> Lekarka powiedziała że wirusa rota mozna mieć wiele razy. Może on mieć
> słabsze objawy ale przebycie go raz nie chorni przed następnymi.

To nie do konca tak, prawda lezy po srodku - wirus Rota ma kilka odmian
serologicznych. I przebycie infekcji kazda z nich uodpornia w duzej mierze
na kolejne zarazenie - ale wlasnie tym szczepem.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

15. Data: 2007-05-13 09:19:31

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 07 May 2007 14:23:07 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Jarek M., a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Pytanie: czy przed tym mozna sie jakos zabezpieczyc?

Nie bardzo - to wirusy bardzo zakazne i gdy jest na nie sezon - to ciezko
ich uniknac szczegolnie gdy masz kontakt z duza iloscia osob.

>Co zrobic, zeby to sie nie powtarzalo?

Jedynie dbac o forme i wlasciwy stan ukladu pokarmowego.
Pomijam takie oczywistosci jak dokladne mycie rak po toalecie :)

>Czy sa jakies badania na obecnosc rotawirusa w
> organizmie?

Tak - szuka sie go w kale w czasie biegunki. Sa specjalne testy.

> Dlaczego to mnie bierze tak czesto?

Moze masz kontakt z nosicielami?

Odnosnie szybkiej "powtorki z rozrywki" - byc moze jej wynik byl
spowodowany zbyt wczesnym powrotem do normalnej diety. Bo niestety - to ze
biegunka ustapila nie znaczy ze jelita sa juz zdrowe.
I gdy sie zaszaleje - to niestety, ale efekty beda.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/