Newsweek - prowokacja

11. Data: 2004-02-19 17:39:29

Temat: Re: Newsweek - prowokacja
Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktora podobno odmladza i wydluza zycie (dla mnie nowosc, ale zrobila
> wrazenie, zwlaszcza po tym, jak zobaczylam fotografie dwoch malp bedacych na
> normalnej i glodowej diecie).

Takie dwie małpy pokazywali jakiś czas temu w telewizji (bodajże na CNN).
Mówię wam, takie obrazki na długo pozostają w pamięci!
Pierwsza małpa: odżywiana skromnie - lśniące futro, pełna energii, niczym nie
różni się od tych z filmów przyrodniczych.
Druga: karmiona obficie (by nie powiedzieć tuczona) - wypadające brzydkie
futro, masa tłuszczu (!!! widzieliście kiedyś małpę z obrzydliwym tłustym
brzuchem jak u człowieka ??? Dla mnie to był szok :-)), jakaś taka zdołowana ta
młpa była, prawie umierająca.
Przypomnę, że małpy żyły w identycznych laboratoryjnych warunkach i były w tym
samym wieku. Jedyne co je różniło to dieta.

Rafal

12. Data: 2004-02-19 17:48:08

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Rafal w wiadomości news:7cab.00001697.4034f4d0@newsgate.onet.pl pisze:

> Takie dwie małpy pokazywali jakiś czas temu w telewizji (bodajże na
> CNN).

Widzialem to na Discovery bodaj. Jedna grupa jest karmiona standardowo,
druga ma obnizona o 30% podaz kalorii. Podobne badania przeprowadza sie na
szczurach. Wielkim oredownikiem takiej diety jest niejaki Roy Walford,
pomyslodawca i szef projektu "Biosfera".

13. Data: 2004-02-19 17:52:16

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Rafal ( r...@p...onet.pl ) wrote :

> [...]
> futro, masa tłuszczu (!!! widzieliście kiedyś małpę z obrzydliwym tłustym

Jak byś się tak objadał/tuczył, to pewnie wyglądałbyś podobnie;)))
Grunt, to jeść niewielkie porcje(2 - max.3 x dziennie), ale treściwe.

Pzdr.
Iwona

14. Data: 2004-02-19 23:25:42

Od: " annaklay" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> [...]
> szczurach. Wielkim oredownikiem takiej diety jest niejaki Roy Walford,
> pomyslodawca i szef projektu "Biosfera".

Acha, jednym z oredownikjow takich diet jest Roy Walford.
Jest on rowniez przeciwnikiem nadmiernej podazy tluszczy w dietach, bowiem
sa one bardzo ubogie pod wzgledem odzywczym. Diety te sa niskolaloryczne,
niskotluszczowe ale bardzo bogate w witaminy, mineraly i inne substancje
odzywcze( np.antyoksydanty). Dodatkowo nawet sie je suplementuje niektorymi
skladnikami.
Zawartosc tluszczy w tych dietach wynosi ok 9 do 13 %.
Diety te nie zawieraja przesadnej ilosci protein, poniewaz wykazano ze u
zwierzet odzywianych pozywieniem zawierajacym ilosci protein
rzedu 11 % do 22% zawartosci w diecie, liczba uszkodzen oksydatywnych jest
nizsza.
Reszta , bo 72-80 % to weglowodany ale o niskim i srednim IG.

pozd. anna

15. Data: 2004-02-27 16:52:44

Od: "Jan Werbiński" <j...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kredka " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> To juz sroda, a ja nie widze zadnych entuzjastycznych postow w zwiazku z
> artykulem zamieszczonym w Newsweeku ;)

Nie wiem czy to ten sam artykuł, który czytałem kiedyś. Był zamieszczony aż
półtora roku temu w wydaniu anglojęzycznym europejskim.

> Skrytykowali optymalnych, pochwalili Atkinsa i napisali o diecie glodowej,
> ktora podobno odmladza i wydluza zycie (dla mnie nowosc, ale zrobila

W sumie to w tamtym, który czytałem dość trafnie podsumowali obecną modę na
diety wysokotłuszczowe. Określili ją jako naturalne odreagowanie na wpajane
przez lata slogany, wg których tylko od tłuszczu się tyje. Teraz następuje
podobnie błędne przegięcie w drugą stronę.
Prawda zwykle leży gdzieś bliżej środka.

--
W mojej skrzynce jest 636 nieprzeczytanych wiadomości. Codziennie otrzymuję
50 nowych...

Kolejna próba odchudzenia
135KG + Rower ??
jaka dieta??