Re: Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 20 Feb 2016 10:56:08 -0800 (PST)
Subject: Re: Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ
From: j...@o...pl

W dniu środa, 17 lutego 2016 01:42:46 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> <j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> Mieszasz firmę dochodową z działalnością charytatywną.
> Wychodzą Ci wtedy bzdury.

Pszemek, to przecież Ty postulujesz takie porównania, pisząc:
"Mówiliśmy o konkurencji między firmą for-profit a akcją charytatywną."
Stąd, ale nie tylko stąd, "wychodzą Ci wtedy bzdury."
Postulowane przez Ciebie wykupowanie shkreliowatych firm,
czy to przez organizację charytatywną, czy inną firmę
i rozdawanie leków za darmo, doprowadzi tylko do jej bankructwa
i dodatkowego wzbogacenia wymienionego hochsztaplera.

> W firmie dochodowej, zyskiem jest przychód ze sprzedaży.

Nie chcę być niemiły, ale zamiast zalecać komuś edukację związaną
z dziedzinami poruszanymi w tym temacie, może sam zastosuj się
do swych rad i "poczytaj" o handlu i finansach "bo robisz z siebie błazna."

> W akcji charytatywnej zyski są niefinansowe: tu byłby pacjent
> który dostanie za darmo lekarstwo - zupełnie inne cele.

No właśnie, więc trudno to porównywać. A już Twoja rada wykupu firm
farmaceutycznych przez organizacje charytatywne, jest kuriozum jakimś.

jacek