Niech mnie ktoś oświeci....kogo oni chcą oszukać ?

21. Data: 2008-02-26 20:27:59

Temat: Re: Niech mnie ktoś oświeci....kogo oni chcą oszukać ?
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
news:fq1r50$ied$1@atlantis.news.tpi.pl...

> wróżę ci jeszcze kilka fascynacji

Mało prawdopodobne.
Ponieważ religioznawstwo i schizofrenia urojeniowa na tle
dewocyjnym to moje pozazawodowe pasje od kilku lat.
Odkąd odkryłem spróchniale fundamenty watykańskiego katolicyzmu.
Nie można więc powiedzieć, że coś nowego mnie może zafascynować.
Neopanteizm uważam za jedyny poważny światopogląd.
--------------------
centurion => Jerzy Jaworski <Orion>
http://centurion.ynd.pl/
Czy to nie dziwne, że gdy człowiek modli się do Boga to wszyscy
uważają to za normalne, lecz gdy Bóg mu odpowie to zaraz robią z
niego wariata ?
Tor_pan 02.2008 r.

22. Data: 2008-02-26 20:52:42

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybyś była S...

No nie rób z siebie pedała!
Lepiej się weź za swój osobisty kontakt
z transcendencją a nie licz na innych...

23. Data: 2008-02-26 21:00:15

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie można więc powiedzieć, że coś nowego mnie może zafascynować.
> Neopanteizm uważam za jedyny poważny światopogląd.

Możesz coś o swoim światopogladzie wiecej?
Chętnie podyskutowałbym o tym pan-demizmie ;)
Czemu to on taki jedyny poważny? Konkrety proszę.

24. Data: 2008-02-26 21:10:17

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz coś o swoim światopogladzie wiecej?
> Chętnie podyskutowałbym o tym pan-demizmie ;)
> Czemu to on taki jedyny poważny? Konkrety proszę.

Nie odwołuje się do boga osobowego mówiac najkrócej.
Ale to temat rzeka. Chętnie na ten temat podyskutuję, ale
jeżeli pozwolisz nie od podstaw.
W wolnej chwili zobacz tą stronę:
http://centurion.xcx.pl/Serwis/Panteizm/index.htm
Wtedy będzie nam łatwiej znaleźć wspólnie słabe punkty tej
wiary XXI wieku.
--------------------
centurion => Jerzy Jaworski <Orion>
http://centurion.ynd.pl/

Ksiądz to kramaż, który Twoje pośmiertne życie chce ci
sprzedać za obecną walutę, choć moim zdaniem byłby
bardziej przekonujący, gdyby przyjmował tą przyszłą.
Tor_pan 01.2008 r.

25. Data: 2008-02-26 21:30:50

Temat: Re: Niech mnie ktoś oświeci....panteizm[neo]?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie odwołuje się do boga osobowego mówiac najkrócej.

Co to znaczy się "odwoływać", co to bóg wg ciebie, a konkretnie osobowy?
Dziadek z białą brodą?

> Ale to temat rzeka. Chętnie na ten temat podyskutuję, ale
> jeżeli pozwolisz nie od podstaw.

Dlaczego? ;)
Nie chce ci się dzielić własnym światopoglądem kiedy ktoś pyta?
Coś masz ważniejszego do roboty? Co?

> W wolnej chwili zobacz tą stronę:
> http://centurion.xcx.pl/Serwis/Panteizm/index.htm
> Wtedy będzie nam łatwiej znaleźć wspólnie słabe punkty tej
> wiary XXI wieku.

Niestety zamiast czytać wolałbym parę twoich własnych zwięzłych słów
tu skrobniętych. Jeśli masz jakieś przekonania to chyba potrafisz je łatwo skrótowo
wyłozyć i w razie czego obronić.

Panteizm to wielobóstwo. Kto[co-jeśli o bogach osobowych nie ma mowy]
jest Nimi...?

26. Data: 2008-02-26 21:48:59

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> Co to znaczy się "odwoływać", co to bóg wg ciebie, a konkretnie osobowy?
> Dziadek z białą brodą?

Bóg nazwany inaczej mówiąc. Jehowa zwany też Jahwe, Allahem lub
Bogiem Ojcem to bogowie osobowi. Zeus, Jowisz, Świętowit też.
Bogowie nieosobowi to np. mezopotamski Anu (niebo), czy Sin (księżyc)
Czyli siły usosabiajace przyrodę( wiatry, ocean, burzę itp)

> Dlaczego? ;)
> Nie chce ci się dzielić własnym światopoglądem kiedy ktoś pyta?
> Coś masz ważniejszego do roboty? Co?

Jeżeli potrafisz w kilku zdaniach wyjaśnić mi na czym polega
Chrześcijaństwo lub Islam to będę próbował też.

> Panteizm to wielobóstwo. Kto[co-jeśli o bogach osobowych nie ma mowy]
> jest Nimi...?

Może panteizm pomylił Ci się z politeizmem ?

27. Data: 2008-02-26 23:44:13

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bogowie nieosobowi to np. mezopotamski Anu (niebo), czy Sin (księżyc)
> Czyli siły usosabiajace przyrodę( wiatry, ocean, burzę itp)

A co takiego skomplikowanego jest w przyrodzie [jej siłach] że się tak rozdrabniasz
historiozoficznie i nie potrafisz za porządkiem natury zobaczyć jednego uniwersalnego
prawa, jednej idei ją nakręcającej...?

> Jeżeli potrafisz w kilku zdaniach wyjaśnić mi na czym polega
> Chrześcijaństwo lub Islam to będę próbował też.

Proszę bardzo. Chrześcijaństwo w jednym zdaniu:
Wszystko jest dobre bo pochodzi z ręki "dobrego ojca"
[boga, rzeczywistości transcendencji, uniwersum itp itd...]

> Może panteizm pomylił Ci się z politeizmem ?

Może. Jestem tak przeziębiony że ledwo się mogę skupić na tym co robię.
No to co to jest ta twoja wersja panteizmu[neo]?

28. Data: 2008-02-27 00:15:21

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl>

> [...]
>
> Może. Jestem tak przeziębiony że ledwo się mogę skupić na tym co robię.
> No to co to jest ta twoja wersja panteizmu[neo]?

Jest to deistyczna wizja świata, który posiada samoświadomość
na poziomie proporcjonalnym do ilości (energii=materii).
Cały Wszechświat stanowi pełnię demiurga.
Świat taki jest inspirowany i kreowany non stop bez spłycania
jego istoty do sacrum. Inaczej mówiąc kreacja niezmiennych mechanizmów
działania (prawa przyrody) przez byt transcendentalny. Przyrównywanie tego
bytu do ograniczonego ludzkiego umysłu jest tym czym istnienie bakterii
wobec człowieka ( z daleko większą różnicą).
Powiedzmy że jesteśmy dwuwymiarowi i postrzegamy rzeczywistość
wyłącznie w obrębie płaszczyzny. Wszystko co wtedy widzimy to kropka,
odcinki, półproste i prosta. Jeżeli istota trójwymiarowa pochyli się nad
kartką papieru na której żyjemy (narysowani) do co zobaczymy ?
Linię prostą będącą brzegiem cienia owej istoty.
Jakie możemy mieć o niej wyobrażenie ?
A jeżeli jest to istota n-wymiarowa w naszej czasoprzestrzeni to
przejaw jej istnienia będzie znikomym przybliżeniem jest rzeczywistych
właściwości (wyglądu używając zwulgaryzowanego określenia)
To tak w skrócie.
Neopanteizm jest więc naukowym badaniem naszego Wszechświata
z jednoczesnym założeniem, że jest on kierowany, ale nie my jesteśmy
"pępkiem tego świata".
-----------------------------
centurion => Jerzy Jaworski <Orion>
http://centurion.ynd.pl/
"O Bogu słyszeli wszyscy, choć nikt go nie widzial.
Ale tylko nieliczni potrafią żyć z opowiadania o nim
choć też go nie widzieli."

29. Data: 2008-02-27 02:27:36

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan wrote:

> [...]
> Neopanteizm jest więc naukowym badaniem naszego Wszechświata
> z jednoczesnym założeniem, że jest on kierowany, ale nie my jesteśmy

Podejrzewam, że nic nowego nie przedstawiłeś. Tak zawsze wyobrażałem sobie
panteizm. Ale Twoje "neo", to chyba dodatkowy element traktowania
koatolicyzmu jak wroga panteizmu raczej niźli innej koncepcji
rzeczywistości. Kultury w tym dodatku ani trochę. :D

michał

30. Data: 2008-02-27 03:07:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fq1u3j$p36$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> No nie rób z siebie pedała!
> Lepiej się weź za swój osobisty kontakt
> z transcendencją a nie licz na innych...

na cholerę mi transcendencja

PARCHATA SKAZA
czy ludzie sa kretynami ?!
Re: władza