Niedobór magnezu

1. Data: 2002-06-25 14:15:24

Temat: Niedobór magnezu
Od: "Pawel Milewski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Może ktoś mi doradzić czym uzupełnić niedobór magnezu pod drzewkami
owocowymi?
Paweł

2. Data: 2002-06-25 14:29:03

Temat: Re: Niedobór magnezu
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś mi doradzić czym uzupełnić niedobór magnezu pod drzewkami
> owocowymi?
Dolomit ?
Tomek

3. Data: 2002-06-25 14:30:54

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś mi doradzić czym uzupełnić niedobór magnezu pod drzewkami
> owocowymi?
wapno magnezowe?

4. Data: 2002-06-25 17:30:27

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Wypadaja Ci zeby?
pozdr

5. Data: 2002-06-25 18:01:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wypadaja Ci zeby?

A tobie nie? To radzę uważaj bo jak kogoś wkurzysz ...
;-)

http://www.gzd.com.pl/oferta.htm
Granulowany Wieloskładnikowy Nawóz Dolomitowy CaMg NPK
ZAWIERA:
Magnez ( MgO ) - 15%
Wapń ( CaO ) - 25%
Azot ( N ) - 2%
Fosfor ( P2O5) - 3%
Potas ( K2O ) - 4%
Jest pięcioskładnikowym nawozem przeznaczonym do stosowania w uprawie
wszystkich gatunków roślin polowych, do nawożenia użytków zielonych i
ogródków działkowych oraz do rekultywacyjnego nawożenia gleb
popowodziowych i zniszczonych przez przemysł. Granulowany nawóz dolomitowy
należy stosować jak nawozy wapniowo - magnezowe. Dawki przekraczające 2
t/ha, w uprawie licznych gatunków roslin mogą w pełni pokryć ich potrzeby
pokarmowe w zakresie azotu, fosforu, i potasu na cały okres wegetacji,
Tylko niektóre gatunki roślin należy dodatkowo nawozić głównie azotem.
Nawóz ten przeznaczony jest zatem do zwiększania w glebie zasobów magnezu
i wapnia, a jego dodatkowe nawozowe działanie uzupełniające uzyskuje się
bez nakładów na transport, magazynowanie i rozsiew nawozów z grupy NPK. W
nawożeniu użytków zielonych zaleca się następujące dawki nawozu w t/ha (
nawozić wczesną wiosną ):
Zawartość
magnezu w glebie Częstość
stosowania Użytki zielone na glebach
mineralnych organicznych
b. niska co 3 lata 2,5 3,0
niska co 4 lata 2,0 2,5
średnia co 6 lat 1,5 2,0
Na ogródkach działkowych zaleca się stosowanie nawozu jesienią, w dawce 25
kg/ar ( 100 m2 ) przed kopaniem działki. W rekultywacyjnym nawożeniu gleb
popowodziowych zaleca sie dawki 3-5 ton nawozu na ha, który należy
zmieszać z warstwą wierzchnią do głębokości
20 cm, następnie glebę obsiać.

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

6. Data: 2002-06-25 18:39:23

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> A tobie nie? To radzę uważaj bo jak kogoś wkurzysz ...
> ;-)

Lepiej jak kogos wkurze niz jak ow zacznie stosowac doklomit pod drzewa...
Lepper tez wyzywa na ring...
pozdr
Grzegorz

7. Data: 2002-06-25 20:45:34

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Milewski" <p...@w...pl> writes:

> Może ktoś mi doradzić czym uzupełnić niedobór magnezu pod drzewkami
> owocowymi?

Z mojego rozeznania wynika, że nie ma dobrego nawozu magnezowego w
Polsce. Pozostaje jedynie wapno magnezowe (ten dolomit właśnie)...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien emigrant, łysy Bułgar
Kiedy się przeniósł do Pistburgha

8. Data: 2002-06-25 21:19:52

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał
> http://www.gzd.com.pl/oferta.htm
> Granulowany Wieloskładnikowy Nawóz Dolomitowy CaMg NPK

Z tym dolomitem to trzeba trochę uważać i nie stosować bezkrytycznie.
Zawiera dużo wapnia, a większość od dawna pielęgnowanych ogrodów może być
przewapnowana.
Lepiej stosować siarczan magnezu. Czasami można dostać w sklepach
ogrodniczych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2002-06-26 08:37:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z mojego rozeznania wynika, że nie ma dobrego nawozu magnezowego w
> Polsce. Pozostaje jedynie wapno magnezowe (ten dolomit właśnie)...

Naprawdę nic z poniższej listy cię nie satysfakcjonuje?
;-)

Azotan wapnia i magnezu;
Azotan wapniowo-magnezowy;
Saletra wapniowo-magnezowa;
Azotan magnezu;
Azotan amonu z wypełniaczem [np. siarczan magnezu];
Azotan amonowy z wypełniaczem [węglan wapnia i magnezu (dolomit)];
Siarczanoazotan magnezu;
Siarczanoazotan amonowo-magnezowy;
Saletrosiarczan amonowo-magnezowy;
Nawóz azotowy z zawartością magnezu;
Roztwór nawozu azotowego;
Roztwór azotanu magnezu;
Sól potasowa surowa;
Surowa sól potasowa wzbogacona;
Chlorek potasu z dodatkiem soli magnezu;
Siarczan potasu zawierający sole magnezu;
Kizeryt;
Siarczan magnezu;
Siarczan magnezowy;
Roztwór siarczanu magnezu;
Wodorotlenek magnezu;
Zawiesina wodorotlenku magnezu;
Roztwór chlorku magnezu Roztwór chlorku magnezowego;
Kizeryt z siarczanem potasu;
Roztwór azotanu wapniowo-magnezowego;
Roztwór saletry wapniowo-magnezowej;
Roztwór azotanu wapniowo-magnezowego i azotanu sodu;
Roztwór azotanu wapniowo-magnezowego i azotanu sodowego;
Roztwór saletry wapniowo-magnezowej i saletry sodowej
Nawozy wapniowo-magnezowe tlenkowe;
Nawóz z prażenia dolomitu;
Nawóz ze zmieszania prażonych skał;
Nawozy wapniowo-magnezowe węglanowe;

10. Data: 2002-06-26 12:21:32

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Jun 2002 10:37:34 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Naprawdę nic z poniższej listy cię nie satysfakcjonuje?

Naprawdę. Bo w nich magnezu jak na lekarstwo. I na ogół zmieszany z
innym świństwem. Już nie wspomnę o dostępności wymienionych (w
załaczniku) nawozów...

Pozdrawiam,
Grzesiek

Nasionka