Niejedzenie

11. Data: 2002-01-29 12:46:28

Temat: Odp: Niejedzenie (dlugie)
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Axel D. <a...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...com.pl...
> szczerze mowiac to ja nie myslalem o perpetum mobile, ale o lepszym,
> zdrowszym zyciu

[Ale biorąc pod uwagę, że "z pustego i Salomon nie naleje" a równocześnie
trudno sobie wyobrazić takie warunki, w których można by uniknąć choćby
strat ciepła - pomyśl niejedzenia wydaje mi się bardzo "ufoludkowaty" :-)

Pozdrawiam, Iza]

12. Data: 2002-01-29 13:26:50

Temat: Re: Niejedzenie (dlugie)
Od: "bitbv" <b...@e...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dla zainteresowanych/zaintrygowanych tematem polecam stronke
www.niejedzenie.pl

Justy

"Axel D." <a...@f...com.pl> schreef in bericht
> [...]
;-)

13. Data: 2002-01-29 13:40:38

Od: "news" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lepsze zycie bez jedzenia wogole?
No cos ty a gdzie witaminki i dobre samopoczucie?
Wydaje mi sie , ze zadna ze skrajnosci (obzeranie sie i niejedzenie) nie
jest dobra. Tak naprawde dobry jest srodek, tylko kazdy musi go sobie sam
dopasowac do swoich potrzeb i oczekiwan.
Magda

14. Data: 2002-01-29 13:48:03

Od: "Axel D." <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:

> [...]
> trudno sobie wyobrazić takie warunki, w których można by uniknąć choćby
> strat ciepła - pomyśl niejedzenia wydaje mi się bardzo "ufoludkowaty" :-)

bo nie masz otwartego umyslu ;-)))

dla ciebie jedynym zrodlem zasilania organizmu jest dostarczanie mu
pozywienia, ale nie wiadomo czy jest to JEDYNA forma.

axel d.

15. Data: 2002-01-29 15:09:28

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wydaje mi sie , ze zadna ze skrajnosci (obzeranie sie i niejedzenie) nie
> jest dobra. Tak naprawde dobry jest srodek,

Twoja wypowiedź jest plagiatem. :-)
Tak mniej więcej powiedział Budda jakieś 2500 lat temu.
Niestety, mimo że bardzo się starał być ascetą i jeść coraz mniej, to jednak
musiał przerwać zmniejszanie ilości pożywienia, bo znalazł by się w sytuacji
konia, którego właściciel odzwyczajał od jedzenia. Eksperyment by się udał,
gdyby koń przeżył jeszcze z dzień. Jednak nie przeżył. Budda za to przeżył w
porę wycofując się z eksperymentu.

Pozdrawiam
Leszek

16. Data: 2002-01-29 16:20:09

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Axel D. <a...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...com.pl...
> bo nie masz otwartego umyslu ;-)))

[... to może właśnie dzięki temu resztki rozumu mi jeszcze z niego nie
"wyparowały" ;-)))))]

> dla ciebie jedynym zrodlem zasilania organizmu jest dostarczanie mu
> pozywienia, ale nie wiadomo czy jest to JEDYNA forma.

[Moim zdaniem wiadomo, że niezbędna "forma". Sprawdzić można to bardzo
prosto - "przepis podał Leszek (ten o koniu :-)))))

Pozdrawiam, Iza]

17. Data: 2002-01-29 16:32:19

Temat: Re: Niejedzenie
Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Np. starosc. Czlowiek cale zycie zbiera na ta emeryture
> a potem od tego zbieranie jest juz tak zmeczony, ze jej
> nie dozywa. A tak rozwijasz sie. Na starosc jestes
> juz tak silny ze jedzenia nie potrzebujesz a smierci sie nie lekasz.
> Podazasz na emeryture w poludniowe strony spotykajac
> takich jak ty wolnych ludzi.
> Ech.... rozmarzylem sie ...
> ok wracam do komputera - trzeba zarobic na dzisiejsza
> miske ryzu.
>
> pozdrawiam Chaciur
>

> Teoria o której piszesz nazywa sie bresarianizm (prawdopodobnie z ang.
breathe - oddychać) i z grubsza rzecz ujmując opiera się na przekonaniu, że
możliwe jest czerpanie energii bezpośrednio z otaczającego nas powietrza oraz
światła słonecznego. Ciekawa teoria, choc jak dla mnie bardziej w aspekcie
filozoficzno-historyczno-futurystycznym. W celach praktycznych nie polecam.
Jest pare stron na ten temat w książce Marii Grodeckiej "Wszystko o
wegetarianizmie" (rozdz. "Wegetariańskie ścieżki") - BTW polecam jej lekturę i
to nie tylko wegetarianom (ja nie jestem)
Cytat z w/w pozycji:
Na podstawie tych faktów i przesłanek bresarianizm stwierdza, że dla człowieka
pierwotnymi organami życia są płuca, a nie żoładek, kanałem życia - rdzeń
kręgowy, a nie przewód pokarmowy, najważniejszą funkcją zyciową - oddychanie, a
nie trawienie.
Mowa jest także o "zastanawiającej identyczności struktury chemicznej
chlorofilu i hemoglobiny" z czego wysnuto wniosek , że hemoglobina mogłaby
spełniać w organizmie ludzkim tą samą funkcję co chlorofil roślinny czyli
pobierać substancje odżywcze ze światła słonecznego.
Jest tam kilka przypisów do publikacji dot. bresarianizmu:
Kulvinskas Viktoras: Survival into the 21-century
pismo "Esotera" artykuł "Ludzie, którzy stali się roślinami" (nr 11/1976)

Z ostatnie chwili: wrzuciłam hasło "breatharianism" na wyszukiwarkę i
wyskoczyło mi parędziesiąt artykułów. Cytat z jednego - ku przestrodze :-(((( -
ze strony http://www.gospelcom.net/apologeticsindex/b12.html)

Breatharianism is a concept which promotes living on light and almost entirely
without food and liquids. Jasmuheen, its most prominent promoter, has been
exposed as a fraud, but not before several followers of her philosophy died.

Zainteresowanym mogę przesłać na priva wyniki wyszukiwania, jest tego 57 KB

18. Data: 2002-01-29 17:38:33

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
że
> możliwe jest czerpanie energii bezpośrednio z otaczającego nas powietrza

A nie jest to przypadkiem fotosynteza?
Umiejętność jaką mają roślinki? Nasze ludzkie komórki tę lekcję przerabiały
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo daaaaaaaaaaaawno temu, i po co wracać do I
klasy szkoły życia?

19. Data: 2002-01-29 20:55:06

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klasy szkoły życia?
>

> No cóż, jak już wspomniałam traktuję bresarianizm w kategoriach bardziej
filozoficznych niż praktycznych. Pozostając więc na gruncie czystej abstrakcji
mogę sobie wyobrazić sytuację w której istota ludzka uwolniona od męczącej
konieczności zdobywania i przetwarzania pokarmu poprzez układ trawienny zyskuje
zupełnie nowe możliwości intelektualne. Byc moze pozwoliłoby to wykorzystać w
pełni potencjał ludzkiego mózgu? Może stalibysmy się zdolni do rzeczy które
dzisiaj nie mieszczą sie w naszej wyobraxni?
Poza tym wyobraź sobie konsekwencje społeczne takiego sposobu odżywiania -
zniknąłby cały przemysł producji i przetwórstwa żywności, zniknęłoby wiele
chorób mających źródło w niewłaściwym odżywianiu, w tym otyłość.
No i co najważniejsze: skończyłby się odwieczny spór między wegetarianami i
optymalnymi :-)))))
Czy to nie byłoby piękne?

20. Data: 2002-01-30 06:47:59

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3639m$8u4$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [:-)))))))))))
> :-))))))))))]

I co sie chichrasz ;)
Mowilem to zupelnie powaznie.

> [Co to znaczy nie jedli latami? Ile tych lat? NIe jedli nic, czy tylko
> pościli?

Musze tego poszukac - tylko najpierw odzyskam ksiazke tak, ze
odrobina ciepliwosci.

> Rozumiem, chłopcy, że macie nadzieję na istnienie perpetum mobile ... ;-)

To Ci sie tu przyznam, ze Natura to moja matka przyrodnia,
przygarnela mnie, zywi ubiera i czasem zloi skore.
Moja prawdziwa mamusia jest Nadzieja (to jedno z jej kilku imion),
i ja kocham nad zycie!
Wiem Iza, ze jezeli to prawda z tym niejedzeniem to akurat Tobie
najtrudniej bedzie w to uwierzyc. To tak jak by mnie ktos przekonywal,
ze komputer i te jego scalaki, kabelki to tylko taki kamuflaz, a tak
naprawde to cala robote odwalaja elfy.
Choc zaraz zaraz, to dziwne zachowanie niebieski ekran ni stad ni zowad...;)

pozdrawiam
Chaciur

OTKura to też człowiek
Kwaśniewski = Atkins, wreszcie mamy potwierdzenie
witaminki....
soja
Pestki z jablek