Re: Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie

From: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
Date: Thu, 15 Dec 2005 23:37:51 +0100

Paweł wrote:
> Witam wszystkich,
>
> Pisze do Was z prosba o pomoc. Cala sprawa dotyczy nie mnie, a mojej
> dziewczyny. Bardzo czesto, zwlaszcza w stresie lub gdy z jakiegokolwiek powodu
> ma zly humor, zdarza jej sie niekontrolowanie objadac, a nastepnie zaczyna sie
> horror w postaci ogromnego poczucia winy i wyrzutow sumienia. Rozmawialem z
> nia o tym, ona dobrze wie, ze zle robi. Mowi, ze jedzenie nie sprawia jej
> zadnej przyjemnosci, bo nawet gdy idziemy gdzies na obiad ona po zjedzeniu
> czegokolwiek czuje sie winna. Wieczorami, gdy cos jest nie tak, siega do
> [...]

Proponuję, żeby się czymś zajęła - długoletnie palacze nie czują już
przyjemności z palenia, siegają głównie żeby sie czymś zająć oraz z
potrzeby (przyjemnosci - na zasadzie jak nie zapali jest źle, a jak nie
jest źle jest dobrze).

Niech wybranka spróbuje zająć się czymś, może rysunek, jakiś instrument
muzyczny.

Może ... daj jej poczuć że żyje, torszkę ruchu, sportu (a są też bardzo
przyjemne sporty ;) ).

Uważam, że nie ma sensu podawać jej leków uspokajających, czy innych, bo
to jest problem "na zrozumienie" a nie leczenie ... Choć może jakieś
leczenie placebo troszkę by pomogło ...

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>