Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie

1. Data: 2005-12-15 18:19:45

Temat: Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
Od: "Paweł" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Pisze do Was z prosba o pomoc. Cala sprawa dotyczy nie mnie, a mojej
dziewczyny. Bardzo czesto, zwlaszcza w stresie lub gdy z jakiegokolwiek powodu
ma zly humor, zdarza jej sie niekontrolowanie objadac, a nastepnie zaczyna sie
horror w postaci ogromnego poczucia winy i wyrzutow sumienia. Rozmawialem z
nia o tym, ona dobrze wie, ze zle robi. Mowi, ze jedzenie nie sprawia jej
zadnej przyjemnosci, bo nawet gdy idziemy gdzies na obiad ona po zjedzeniu
czegokolwiek czuje sie winna. Wieczorami, gdy cos jest nie tak, siega do
lodowki, po czym znowu czuje sie zle fizycznie i do tego drecza ja wyrzuty
sumienia i poczucie winy. Czytalem troche na sieci. Czy sa to objawy bulimii
nervosy?

Pisze do Was, bo chcialbym dowiedziec sie, jak jej pomoc. Wizyta u specjalisty
raczej nie wchodzi w gre poniewaz oboje mieszkamy w Chinach, co stwarza,
zwlaszcza dla niej, duze problemy jezykowe. Chcialbym sprobowac sam jej pomoc,
bo cala sytuacja powoduje tez duzo napiec miedzy nami. Moze macie podobne
doswiadczenia, znacie jakies metody. Poradzcie mi, prosze, powiedzcie jak z
nia o tym rozmawiac, jakich argumentow uzyc. Bede bardzo wdzieczny za wszelka
pomoc.

Pozdrawiam i dziekuje

2. Data: 2005-12-15 22:37:51

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł wrote:
> [...]
> nia o tym rozmawiac, jakich argumentow uzyc. Bede bardzo wdzieczny za wszelka

Proponuję, żeby się czymś zajęła - długoletnie palacze nie czują już
przyjemności z palenia, siegają głównie żeby sie czymś zająć oraz z
potrzeby (przyjemnosci - na zasadzie jak nie zapali jest źle, a jak nie
jest źle jest dobrze).

Niech wybranka spróbuje zająć się czymś, może rysunek, jakiś instrument
muzyczny.

Może ... daj jej poczuć że żyje, torszkę ruchu, sportu (a są też bardzo
przyjemne sporty ;) ).

Uważam, że nie ma sensu podawać jej leków uspokajających, czy innych, bo
to jest problem "na zrozumienie" a nie leczenie ... Choć może jakieś
leczenie placebo troszkę by pomogło ...

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/

3. Data: 2005-12-16 00:21:11

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł napisał(a):
<ciach>
> [...]
> nia o tym rozmawiac, jakich argumentow uzyc. Bede bardzo wdzieczny za wszelka

poszperaj w necie...

jest bardzo dużo różnych portali na ten temat, swego rodzaju drup
wsparcia, często w takich miejscach można też "porozmawiać" ze
specjalistami...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-12-16 18:59:09

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3?= <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
sie
> horror w postaci ogromnego poczucia winy i wyrzutow sumienia. ...

bardzo fajnie, ze zwracasz na to uwage. Jest to ogromny problem i na 99%
wydaje mi sie, ze jest to zachowanie bulimiczne. Pomaga: duzo, duzo rozmow,
poczucie bycia kochana (tu: widze Twoja role :))), poczucie bezpieczenstwa
(moze przyda sie czeste tlumaczenie, ze jestescie tam czasowo, przekonywanie,
ile korzysci da Jej doswiadczenie za granica...), znalezienie ciekawego
hobby, a najlepiej regularnego sportu (zajecia w grupie - typu aerobowego -
moze tez spokojne, jak Tai-Chi albo Joga?)
Nie lekcewaz problemu, ale tez nie tragizuj...pomoz jej, uswiadom, ze wiele
kobiet tego doswiadcza. Zapytaj tez, albo jakos wyczuj, czy nie stosuje
wyniszczajacych organizm praktyk przeczyszczania czy wymiotow. Badz przy
niej, wychodzcie tez miedzy ludzi...

Pozdrawiam,
Hania

5. Data: 2005-12-18 17:47:56

Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To dobrze że w Chinach. Pójdżcie na akupunkturę, ucha lub skory ciala, dloni
itd..Oni sa najlepsi na świecie. Sprawa uzalezniona nerwowo lub hormonalnie.
Powinno pomoc.
NLD

Użytkownik Paweł <b...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:dnsc41$6a8$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> doswiadczenia, znacie jakies metody. Poradzcie mi, prosze, powiedzcie jak
> nia o tym rozmawiac, jakich argumentow uzyc. Bede bardzo wdzieczny za

http://www.gazeta.pl/usenet/

pytanko o angine
krwiak a ząbkowanie
PILNE!! W SPRAWIE CHEMI NA RAKA
Jak wygląda przeszczep szpiku kostnego od strony pacjenta?
Torbiel