Co to jest przetoka????

1. Data: 2005-12-15 18:30:22

Temat: Co to jest przetoka????
Od: "Jacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze Was grupowioczów o wyjasnienie mi co to jest przetopk ai czym to moze
grozic, chodzi o przetoke powstala w miejscu zeba

Jacek

2. Data: 2005-12-15 20:48:38

Temat: Re: Co to jest przetoka????
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> Prosze Was grupowioczów o wyjasnienie mi co to jest przetopk ai czym to
moze
> grozic, chodzi o przetoke powstala w miejscu zeba

Jest to inaczej dziura miedzy roznymi przestrzeniami, ktorej tam nie powinno
byc. Np. przetoka odbytniczo-pochwowa, przelykowo-tchawicza itp.

K.

3. Data: 2005-12-15 21:30:15

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze 15-12-2005 19:30:

>Prosze Was grupowioczów o wyjasnienie mi co to jest przetopk ai czym to moze
>grozic, chodzi o przetoke powstala w miejscu zeba
>Jacek

W tym przypadku przetoka to połączenie ropnia z jamą ustną. Piszesz w
miejscu zęba - czy oznacza to, że zęba już nie masz? Jeżeli tak, możliwe
jest, że np. pozostał w kości fragment korzenia lub np. utworzyła się
tam torbiel zapalna, która uległa zakażeniu. Jeżeli przy zębie
istniejącym - poczytaj wczorajszy wątek "Ropiejąca bańka na dziąśle" (z
wyjątkiem postu soczewki, rzecz jasna). Tak czy inaczej - idź do
dentysty, przetoka jest skutkiem toczącego się ropnego stanu zapalnego.
Należy zrbić Ci rtg i zależnie od przyczyny powstania przetoki podjąć
odpowiednie leczenie.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2005-12-16 08:28:39

Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@a...pl> wrote in message
> Prosze Was grupowioczów o wyjasnienie mi co to jest przetopk ai czym to
> moze
> grozic, chodzi o przetoke powstala w miejscu zeba

Widzę że te przetoki są ostatnio w modzie ;)
Niesety - nie wróży ona nic dobrego - to jest kanalik przez który wydostaje
się ropa powstała w wyniku stanu zapalnego toczącego się w środku zęba -
natychmiast trzeba do stomatologa który podejmie odpowiednie leczenie.

K.

Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
pytanko o angine
krwiak a ząbkowanie
PILNE!! W SPRAWIE CHEMI NA RAKA
Jak wygląda przeszczep szpiku kostnego od strony pacjenta?