pytanko o angine

1. Data: 2005-12-15 18:00:13

Temat: pytanko o angine
Od: "Artur" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
jakie jest ryzyko, ze czlowiek (dziecko 4,5 roku) zachoruje na angine
ponownie, jesli wlasnie co przeszlo te chorobe a ma kontakt z chorym?

2. Data: 2005-12-15 19:34:59

Temat: Re: pytanko o angine
Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakie jest ryzyko, ze czlowiek (dziecko 4,5 roku) zachoruje na angine
> ponownie, jesli wlasnie co przeszlo te chorobe a ma kontakt z chorym?

Calkiem spore. Angina to nie np. ospa zachorowanie nie powoduje odpornosci
wrecz przeciwnie. Wystarczy oslabienie organizmu zeby zachorowac ponownie.
Najlepiej zastosowac profilaktyke.

c...@w...pl

3. Data: 2005-12-15 19:39:41

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobne jak za pierwszym razem. Angina nie pozostawia odporności.

Po przechorowanej anginie, szczególnie u małych dzieci, należy wykonać
badanie ogólne moczu, aby wykluczyć uszkodzenie nerek. Należy to zrobić
2 - 4 tygodnie po chorobie i powtarzać za każdym razem, kiedy choroba
się powtórzy. Jeśli dziecko chorowało na anginę, a w szczególności,
jeśli chorowało wielokrotnie, trzeba być wyczulonym na takie objawy,
jak: bóle stawów, męczliwość, nieuzasadniona gorączka. Wtedy należy się
zgłosić do lekarza.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2005-12-15 19:47:58

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna N" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wrecz przeciwnie. Wystarczy oslabienie organizmu zeby zachorowac ponownie.

Troche to bardziej skomplikowane. Str pyogenes wywolujacy angine ma wiele
podtypow. Po przechorowaniu mamy odpornosc na jeden z wielu. Czyli jak sie
akurat trafi ten sam to mamy szczescie. W tym wypadku jezeli osoba ta
zarazila sie od dziecka (np rodzic?) to moze maly nie bedzie mial anginy.
Poza tym angina nie jest tak strasznie zarazliwa.

5. Data: 2005-12-15 20:27:02

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakie jest ryzyko, ze czlowiek (dziecko 4,5 roku) zachoruje na angine
> ponownie, jesli wlasnie co przeszlo te chorobe a ma kontakt z chorym?

Co do tej odpornosci mowi sie np ze jak ktos mial swinke to raczej juz drugi
raz nie zachoruje. Zasada ta tyczy sie ogolnie wszystkich chorob. Nie
zachorujesz drugi raz na ten sam rodzaj grypy, ale na grype mozesz
zachorowac bo wirus mutuje i organizm natrafia na nowe antygeny ktorych nie
rozpoznaje. Komorki pamieci utrzymuja sie lata, dziesiatki lat... Co ciekawe
np matka ma komorki pamieci przeciwko wszystkim dzieciom ktore urodzila (bo
lozysko chocby nie wiem co nie jest idealnie szczelne).

--
Pozdrawiam Norbert :-)

krwiak a ząbkowanie
PILNE!! W SPRAWIE CHEMI NA RAKA
Jak wygląda przeszczep szpiku kostnego od strony pacjenta?
Torbiel
płodność