Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: zażółcony <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nienawiść
Date: Fri, 22 Oct 2010 11:15:40 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <i9rknt$gkp$1@news.onet.pl>
References: <i9jv0c$9u6$1@news.onet.pl> <i9kekp$h5t$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<i9knj4$jnv$1@inews.gazeta.pl> <i9krfs$4q5$1@inews.gazeta.pl>
<i9kta1$bq0$1@inews.gazeta.pl> <q...@t...karma>
<i9mmul$otu$1@news.onet.pl> <15drjyzlrt65g$.dlg@trenerowa.karma>
<i9nlpr$g2v$1@news.onet.pl> <1...@t...karma>
<i9onq1$3ne$1@news.onet.pl> <zelulrlz9buu$.dlg@trenerowa.karma>
<i9pd0u$759$1@news.onet.pl> <i9pdpp$9l7$1@news.onet.pl>
<i9ph64$lre$1@news.onet.pl> <i9q5bm$hqe$1@news.onet.pl>
<i9q6sn$mls$1@news.onet.pl> <i9q83h$q06$1@news.onet.pl>
<i9qa9j$voj$1@news.onet.pl> <i9qdh9$7jt$1@news.onet.pl>
<i9rbd0$nn7$1@news.onet.pl> <i9rbp5$one$1@news.onet.pl>
<i9rcn6$r3h$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: efp194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1287738941 17049 83.14.249.194 (22 Oct 2010 09:15:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Oct 2010 09:15:41 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:565147
Ukryj nagłówki
Użytkownik "zażółcony" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i9rcn6$r3h$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:i9rbp5$one$1@news.onet.pl...
>
>> Mogę Ci odpowiedzieć krok po kroku- ale tak chyba będzie lepiej. Tak- to
>> znaczy zawęźmy to, ok? Napisz proszę - plusy i minusy przymusowego
>> szkolnictwa na koszt wszystkich podatników. (Uwaga! Nie ma darmowego
>> szkolnictwa!). Może w tym temacie coś wspólnie ustalimy?
>
> Obawiam się, że w dyskusji z Tobą takie zawężenie jest niebezpieczne.
> MUSI być szeroki kontekst historyczny i społeczny. Np. wiedza o tym,
> jak wyglądała wieś przed wprowadzeniem szkolnictwa. Jak wygladała
> dzietność ludzi, ich higiena osobista, odporność na zarazy itp itd.
> Można zreszta zajrzeć do dzisiejszych krajów trzeciego świata.
> Mało to jest rejonów na kuli ziemskiej, gdzie dominuje dziewiczy
> analfabetyzm ?
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Analfabetyzm
> "W krajach Trzeciego Świata sięga kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu
> procent mieszkańców.
> Obecnie szacuje się, że w Europie jest 3% analfabetów, w Ameryce Pd. -
> 15%, w Azji - 33%, a w Afryce - 50%."
... czyli moją odpowiedzią na Twoje wynurzenia póki co jest jedynie
przedstawienie ogólnej i prostej korelacji między analfabetyzmem,
przymusowym szkolnictwem a bardzo ogólnie rozumianą jakością życia.
Jak uważasz, że w Brazylii jest fajniej niż w tej naszej socjalistycznej,
czerwonej
Europie, to wtedy pytam się po raz kolejny: co Ty jeszcze robisz w naszym
kraju,
Chironie ? A w krajach trzeciego świata, nawet jeśli nie masz specjalnego
wykształcenia - jesteś bogiem. Dobrem deficytowym i pożądanym.
|