Nietypowy problem - [druty]

1. Data: 2006-01-14 00:36:57

Temat: Nietypowy problem - [druty]
Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam nietypowy problem, moze ktos mi bedzie w stanie cos doradzic.
Chodzi oi to ze robie bardzo duza serwete a wlasciwie to mozna juz mowic ze
jest to obrus (bedzie okolo 1,7 m srednicy) na drutach zylkowych no i mam
juz w jednym okrazeniu na drucie 525 oczek ale z moich wyliczen wychodzi ze
ostatnie okrazenie bedzie mialo az 1300 oczek!! No i problem jest taki ze
mam druty zylkowe o dlugosci 80 cm bo na rynku nie ma dluzszych, a jak
wiadomo 1300 oczek nie zmiesci sei na takiej dlugosci no i chcialbym w
zwiazku z tym zapytac czy ktos z was ma jakis pomysl w jaki sposob mozna by
przerabiac tak duze okrazenia?? Podzielenie na 5 drutow i przerabianie
szostym odpada bo wtedy by musialo byc na jednym drucie 260 oczek no i
napewno by mi pospadalo. Nie wiem jak temu zaradzic. Pomozcie prosze -
dajcie jakies pomysly bo nie chce stanac w miejscu z nieskonczona robota.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

2. Data: 2006-01-14 04:32:36

Temat: Re: Nietypowy problem - [druty]
Od: "ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podzielenie na 5 drutow i przerabianie
> szostym odpada bo wtedy by musialo byc na jednym drucie 260 oczek no i
> napewno by  mi pospadalo.
Ja właśnie tak zrobiłam. Jeśli 5 drutów, to zbyt mało, trzeba użyć większej
ilości. Innego sposobu nie widzę.Życzę powodzenia. ania

3. Data: 2006-01-14 08:28:43

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam kiedyś podobny problem, chodziło o wykończenie koca. Kupiłam drugą
parę drutów na żyłce tego samego rozmiaru. Końce każdej pary zabezpieczyłam
korkiem i w ten sposób uzyskałam 2 druty o długości 80cm każdy. Wystarczyło
na wykończenie brzegów koca :)
Dziunia
d...@p...onet.pl

4. Data: 2006-01-14 10:51:28

Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użyj jeszcze jednej pary drutów na żyłce i zabezpiecz im końce korkiem lub
kawałkami gumy.

Joe

5. Data: 2006-01-14 11:01:22

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozumiem ze na jednym drucie z zylka byloby pol okrazenia i na drugim. no
ale jak wtedy sie to przerabia?? Poniewaz latwo sobie wyobrazic ze jak sie
przerabia oczka z lewego drutu to przybywa ich na prawym a na lewym ubywa no
i w koncu i tak zostanie wszystko na prawym drucie czyli nie zmiesci sie.
moglabys wytlumaczyc to jak przerabialas dokladnie na tych dwoch drutach. Ja
wiem ze mozna przerabiac na trzech zylkowych drutach w ten sposob ze na
kazdym z dwoch jest ol okrazenia a tzreci jest wolny i wtedy to sie da ale
kupno jeszcze dwoch drutow zylkowych odpada bo to za drogi interes. Co do
zabezpieczenia zeby nie spadalo to jest sposb latwy czyli wytstarczy zapiac
spinacz do bielizny na koncu drutu i juz nie spadnie.

Czy moglabys wyjasnic jak przerabialas dwoma drutami tylko??

6. Data: 2006-01-14 11:53:54

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba co jakiś czas przełożyć część oczek z druta na drut.

Dziunia
d...@p...onet.pl

7. Data: 2006-01-14 12:43:18

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

E no wiesz! to jedno okrazenie bym przerabial chyba 3 godziny!!! Juz lepiej
miec tzry zylkowe i trzecim luznym przerabiac tylko ze to drogo kosztuje.
Myslalem ze sa jakies sposoby na to:-(( Ale widze ze chyba nikt mi nie
bedzie w stanie doradzic.

8. Data: 2006-01-14 14:16:22

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wbrew pozorom na żyłce 80cm mieści się bardzo dużo oczek Z cieniutkiej
nitki, bo z grubej to się raczej serwet nie robi :)
--
Dziunia
d...@p...onet.pl

9. Data: 2006-01-14 14:33:19

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wlasnie robie z grubych nici o grubosci 1,5 mm az i wychodza piekne
serwety zwlaszcza ze robie drutami nr 4 wiec wychodza tez duzych rozmiarow
:-)) Przy takiej grubosci nici to nie wejdzie duzo oczek, mysle ze max 800
i to bedzie bardzo scisniete.

10. Data: 2006-01-14 15:34:46

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> serwety zwlaszcza ze robie drutami nr 4 wiec wychodza tez duzych rozmiarow
> :-)) Przy takiej grubosci nici to nie wejdzie duzo oczek, mysle ze max

Ojejku! A masz może fotkę takiej serwety? Strasznie mnie zaintrygowałaś.
No przy takiej grubości to nie da rady moim sposobem. Ja miałam w sumie
oczek chyba cos koło 500, to to przekładanie co jakis czas nie było takie
męczące.
--
Dziunia
d...@p...onet.pl