Niewykonany Western-Blot

1. Data: 2008-03-21 18:04:43

Temat: Niewykonany Western-Blot
Od: bebek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze skierowanieem z poradni chorób zakaznych wybralem sie 28 lutego do
oddalonego niemal 100 km szpitala zakaznego we Wroclawiu na tzw.
jednodniowy pobyt,, ktora to procedura byla konieczna dla wykonania
bezplatnego WB na borelioze. Okazalem dwa dodatnie wyniki PCR RT oraz
ujemny test Elisy. Pobrano krew. Wynik mial byc za ok. 2 tygodnie.
Dzis otrzymalem poczta karte informacyjna. Wynika z niej, ze wykonano
badania (przypuszczam, ze jest to Elisa):
Borrelia IgG 04-03-2008 <9 ujemny /-/ BBU/ml
Borrelia IgM 06-03-2008 <9 ujemny /-/ BBU/ml

W tzw. Epikryzie napisano:
"Aktualnie wykonywane badania serologiczne w kierunku boreliozy
wypadly calkowicie negatywnie, w tej sytuacji nie ma mozliwosci
wykonania testu Western-blot. Pacjent aktualnie nie wymaga
przyczynowego leczenia boreliozy.
Ze wzgledu na stwierdzony uprzednio dodatni test PCR w kierunku
boreliozy chory wymaga pozostawania pod opieka Poradni Chorob
Zakaznych- pierwsze badanie kontrolne za ok. pol roku."

Czuje sie oszukany, gdyz zamiast drozszego i precyzyjnieszego testu
WB, ktory byl uzgodniony z lekarka z przychodni i ordynatorka w
szpitalu, wykonano znacznie tanszy test Elisy, ktory wczesniej tez
wykonalem w miejscowosci, w ktorej mieszkam. Niepotrzebnie stracilem
wiele sil i czasu na podroz. Nadal jestem w punkcie wyjscia, tzn. nie
wiem, co jest przyczyna stalego, od 1998 roku, pogarszania sie mojego
zdrowia.

Odnosze wrazenie, ze szpital chcial na mnie jedynie zarobic, co
potwierdzaloby, nie tylko moje przekonanie, o upadaniu etyki
lekarskiej. Moze sie myle. Prosze o Wasze opinie.

Pozdrawiam
julian

2. Data: 2008-03-21 22:25:31

Temat: Re: Niewykonany Western-Blot
Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koniecznie wejdz na forum www.borelioza.dl.pl i tam poszukaj dobrego
lekarza. Wszyscy inni potraktuja cie jak w tym szpitalu. Pamietaj, ze 3
tygodniowe leczenie nie wystarczy. Jakby co to pisz m . kostrzewa (malpa) wp
. pl

3. Data: 2008-03-22 08:24:32

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MK wrote:

> [...]
> lekarza. Wszyscy inni potraktuja cie jak w tym szpitalu. Pamietaj, ze 3
> tygodniowe leczenie nie wystarczy. Jakby co to pisz m . kostrzewa (malpa)

LOL, a ta banda naciagaczy dalej biednych, chorych ludzi robi w konia na
kase?

Tak, idz na to forum, tam dostaniesz adres lekarza ktory KAZDEMU diagnozuje
borelioze i za 100 zl sprzeda "cudowne leki", na widok ktorych kazdy inny
lekarz za glowe sie lapie. A potem na 10 roznych nickach ten "lekarz"
bedzie przekonywal, ze terapie trzeba co najmniej rok kontynuowac.

4. Data: 2008-03-22 08:28:56

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bebek wrote:

> [...]
> potwierdzaloby, nie tylko moje przekonanie, o upadaniu etyki
> lekarskiej. Moze sie myle. Prosze o Wasze opinie.

polskie szpitale takie sa, podobnie jak caly ten kraj. Ja sobie WB zrobilem
prywatnie, 180 zeta za 2 klasy. Drogo, ale na zdrowiu sie nie oszczedza.

Co do samej boreliozy, to taka "internetowa choroba", na podanym przez
jednego z internetowych naciagaczy masz forum "ofiar", tam mozesz poczytac
historie kilkudziesieciu osob ktore uwierzyly ze maja wlasnie borelioze,
lecza sie juz czasem rok, zero poprawy. I dalej wierza ze maja borelioze,
a "lekarze" ktorzy reklamuja sie na grupie doja z nich kase az milo
popatrzec.

Test PCR (zwlaszcza poznanski) wychodzi dodatnio w zasadzie kazdemu, nie
wiadomo tylko czy maja takie rozregulowane maszynki, czy po prostu umowe z
prywatnymi lekarzami leczacymi borelioze.

Jak chcesz jakas diagnoze - wstepna, czyli do jakiego lekarza sie
skierowac - jest tu na grupie sporo lekarzy, wypisz objawy plus wyniki
morfologii wraz z rozmazem.

5. Data: 2008-03-24 11:10:39

Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do tomek wilicki: Bez komentarza ...

Do bebek: obejrzyj sobie filmik: http://www.borelioza.org/zwiastun.rm

6. Data: 2008-03-26 15:21:55

Od: bebek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2008 12:10:39 +0100, "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl>
wrote:

>Do tomek wilicki: Bez komentarza ...

Nie jestem tak surowy! On też ma prawo do wlasnego zdania, z ktorym w
duzej mierze sie zgadzam.

>Do bebek: obejrzyj sobie filmik: http://www.borelioza.org/zwiastun.rm

Obejrzałem z zainteresowaniem. Powinni go też obejrzeć nasi lekarze.

Dzis bylem u pani doktor, ktora kierowala mnie do szpitala we
Wroclawiu. Powiedziala,ze jak Elisa jest calkowicie ujemna, to nie
mozna wykonac WB. Pomimo uplywu 10 lat od ukaszenia przez kleszcza,
jestem w punkcie wyjsciowym, jesli chodzi o diagnoze, bo na zdrowiu
podupadam nieustannie. Aktualnie chodze tez do pani neurolog, ktora,
jak na razie, wykluczyla Parkinsona. Uwaza, ze moje problemy maja
podloze psychiczne. Zrobilem RM glowy, ktore wykazalo cechy
niedokrwienia mozgu.

Dzieki za odpowiedzi.

julian

7. Data: 2008-03-26 16:00:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bebek wrote:

> Obejrzałem z zainteresowaniem. Powinni go też obejrzeć nasi lekarze.

erm...

jakoś niespecjalnie wierzę w to, że nasi lekarze kiedykolwiek chociaż zbliżą
się do poziomu jaki reprezentują lekarze np w Czechach (od Czeskich lekarzy
bardzo wiele mogą się nauczyć autorzy filmu). U nas jeśli idzie o boreliozę
mamy w zasadzie 2 grupy lekarzy. Pierwsza to grupa która nic o tej chorobie
nie wie, ale wydaje jej się że wie wszystko, w związku z tym nie leczy
zaawansowanej boreliozy bo nie potrafi jej rozpoznać. Druga grupa (m.in.
lekarze z reklamowanego przez MK forum) to ludzie którzy nic o boreliozie
nie wiedzą, ale wmawiają ludziom że wiedzą wszystko, że każdy ma boreliozę
i że tylko oni ją potrafią wyleczyć... za odpowiednią opłatą.

Jest jeszcze nieliczna grupa takich, którzy faktycznie potrafią prawidłowo
ocenić stopień zagrożenia i wiedzą jak chorobę leczyć, ale trafić na
takiego który jeszcze z kaczogrodu nie wyjechał to jak trafić w totka. Co
niby fachowiec miałby robić w takim kraju?

ps. www.borelioza.vegie.pl

8. Data: 2008-03-26 16:56:17

Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To zrob WB. A lecz sie jak chcesz ... W kazdym razie powodzenia!

P.S. Borelioza rowniez powoduje niedokrwienie mozgu

9. Data: 2008-03-26 17:08:00

Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

www.borelioza.vegie.pl - stek bzdur :/
Masz w ogole jakas manie przesladowcza:)
Na kazdym kroku czyha na ciebie koncern farmaceutyczy :)
Sam nie jestem zachwycony, ze je dorabiam, ale nie ma innego wyjscia.

Troche malo masz w tych swoich wypocinach odnosnikow do zrodel naukowych.
Na jakiej podstawie piszesz ze PCR wychodzi falszywie dodatni?
PCR to wykrywanie obecnosci bakterii, wiec skoro jej nie ma to jak moze
wyjsc, ze jest??!!

10. Data: 2008-03-26 18:19:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MK wrote:

> Troche malo masz w tych swoich wypocinach odnosnikow do zrodel naukowych.

MedLine

> Na jakiej podstawie piszesz ze PCR wychodzi falszywie dodatni?
> PCR to wykrywanie obecnosci bakterii, wiec skoro jej nie ma to jak moze
> wyjsc, ze jest??!!

spytaj dowolnego laboranta. Szansa na fałszywie dodatni nawet przy
najnowocześniejszym sprzęcie jakim dysponuje obecnie nauka to coś koło 20%,
dlatego żadna szanująca się klinika nie akceptuje wyników PCR

Nie jest to zresztą test na wykrycie bakterii, ale na wykrycie specyficznego
fragmentu DNA, tutaj masz kilka możliwości - poprzez wykrycie podobnego
fragmentu zupełnie innej bakterii, poprzez błędny odczyt maszyny (inne
fragmenty mogą reagować podobnie na technikę użytą w maszynce), możliwość
że zwykłe DNA człowieka zareaguje podobnie, a skończywszy na najzwyklejszym
zabrudzeniu próbki.

Tego się na tym idiotycznym forum gazety nie dowiesz, moderatorzy wycinają
takie informacje - gdyby to poszło "w eter", setki osób zorientowałoby się
że zostały po prostu naciągnięte na kasę, straciły mnóstwo zdrowia i
pieniędzy lecząc nie istniejącą chorobę.

Leucoplakia?
Zelixa - opinie?
Wpływ wysokości na zdrowie
stent a choroba Parkinsona