Re: Nikt nic nie widział i nie słyszał

Subject: Re: Nikt nic nie widział i nie słyszał
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Thu, 6 Dec 2018 09:48:47 +0100

W dniu 2018-12-05 o 22:45, XL pisze:

> Tobie może po nic.
> To nie wiem, czy Ci wspołczuć, czy się z Ciebie tylko pośmiać.
>
> ,,(...) Etymologicznie - w słowie "pomnik" odnajdujemy ten sam rdzeń, co w
> słowach "pomnieć", "zapomnieć", "przypomnieć" itd. Powstał on bezpośrednio
> od zadiektywizowanego (uprzymiotnikowionego) imiesłowu "pomny" (pamiętny).
> Funkcjonuje on w polszczyźnie od końca XVIII w. Ciekawostką jest, że
> zapożyczyli go od nas Czesi. [ha ha!] Słowo "monument" jest znacznie
> starsze - zostało zapożyczone z łaciny już w XVI w.
>
> Czym więc jest pomnik?

> [...]
logia/czym_jest_pomnik.htm

Nie może, ale na pewno po nic. Żadnego kultu bałwanów w miejscach
publicznych, powód - godzi to w wolność innych ludzi. Nie widzisz
hipokryzji i zakłamania gdy złodzieje i sprzedawczyki  nie postępują wg
wskazówek naszego Papieża, można powiedzieć że robią wręcz odwrotnie, a
stawiają mu pomnik.

Ogólnie - chcecie coś upamiętniać to róbcie to na terenie prywatnym i
nie terroryzujcie swoim kultem innych ludzi.