Niskie ciśnienie wody a zmywarka

1. Data: 2004-09-20 19:27:25

Temat: Niskie ciśnienie wody a zmywarka
Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam taki problem. Mam stosunkowo niskie ciśnienie wody (mierzone
chałupniczo 4l/min), a w instrukcji przy zmywarce którą sobie upatrzyłem
jest napisane, żeby było 10l/min. Mam więc pytanie. Czy jest ktoś kto
posiada zmywarkę (przy podobnym ciśnieniu wody), która spokojnie działa.
Chodzi o sprzęt Bosha.
Z góry dzięki za pomoc.
Jacek

---

1. Data: 2004-09-21 05:29:26

Temat: Re: Niskie ciśnienie wody a zmywarka
Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest napisane, żeby było 10l/min. Mam więc pytanie. Czy jest ktoś kto
> posiada zmywarkę (przy podobnym ciśnieniu wody), która spokojnie działa.

IMHO musisz szukac bez Aqua-Stop i powina dzialac.

Wojtek

1. Data: 2004-09-21 06:14:19

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj <w...@p...fm> napisał(a):

> Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Słaby przepływ, ale zmywarka pójdzie.

> IMHO musisz szukac bez Aqua-Stop i powina dzialac.

Co ma do tego Agua-Stop?

1. Data: 2004-09-21 08:53:56

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Słaby przepływ, ale zmywarka pójdzie.

> Co ma do tego Agua-Stop?

Ma do tego zasade dzialania taka, iz jesli cisnienie w wezu spada traktuje
to jako awarie (pekniecie weza) i odcina doplyw wody.

Wojtek

1. Data: 2004-09-21 13:33:10

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj <w...@p...fm> napisał(a):

> Ma do tego zasade dzialania taka, iz jesli cisnienie w wezu spada traktuje
> to jako awarie (pekniecie weza) i odcina doplyw wody.

Takie zabezpieczenie węża o którym piszesz nie ma nic wspólnego z prawdziwym
Aqua Stopem, a tylko taki jest montowany w zmywarkach Boscha i tam przy
niskim ciśnieniu nic się nie odcina.
W Aqua Stopie są dwa zawory - elektryczny i dodatkowo mechaniczny, który
dodatkowo zamyka dopływ wody jeżeli z jakichś powodów nie zadziala
elektryczny. Wąż dopływowy jest chroniony dodatkowym płaszczem i w razie
pęknięcia (prawie niemożliwe, bo elektrozawór zamontowany jest bezpośrednio
na kranie) woda przelewa się do podstawy zmywarki i odcina wodę zawór
elektryczny, no i ewentualnie mechaniczny.

1. Data: 2004-09-22 05:18:56

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na kranie) woda przelewa się do podstawy zmywarki i odcina wodę zawór
> elektryczny, no i ewentualnie mechaniczny.

No piekna tyrada na temat techniki Boscha, ale nie widze to slowa o zasadzie
dzialania AquaStop'u. A juz co ma fakt zamotowania elektrozaworu przy kranie
do niepekania weza to nie mam pojecia.

Wojtek

1. Data: 2004-09-22 06:35:05

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj <w...@p...fm> napisał(a):

> No piekna tyrada na temat techniki Boscha, ale nie widze to slowa o
zasadzie> dzialania AquaStop'u.

Nie miałem takiego zamiaru. Chciałem tylko wytłumaczyć, że w AS nie ma
czujnika ciśnieniowego na rozerwanie węża. Owszem czujnik jest, ale na wodę,
która dostałaby się do podstawy zmywarki w wyniku pęknięcia weża.

> A juz co ma fakt zamotowania elektrozaworu przy kranie
> do niepekania weza to nie mam pojecia.

Różnica jest zasadnicza. Przed elektrozaworem masz wysokie ciśnienie, które
zazwyczaj wynosi kilka bar, a za elektrozaworem spada do około 0.2 bar.

1. Data: 2004-09-22 07:34:29

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wodę,
> która dostałaby się do podstawy zmywarki w wyniku pęknięcia weża.

A co w sytuacji ja peka waz z oslona i woda nie dostaje sie do podstawy
zmywarki tylko leje sie na podloge??

Wojtek

1. Data: 2004-09-22 14:11:15

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj <w...@p...fm> napisał(a):

> A co w sytuacji ja peka waz z oslona i woda nie dostaje sie do podstawy
> zmywarki tylko leje sie na podloge ?

Czy Ty naprawdę nie możesz zrozumieć, że to jest niemożliwe.
Ciśnieniedo 0.2 bar nie może rozerwać dwóch osłon jednocześnie.
Prędzej tą zmywarkę rozwali meteoryt.

1. Data: 2004-09-22 14:24:58

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prędzej tą zmywarkę rozwali meteoryt.

Dobre :)

pawelWN

Re: Dziękujemy za zainteresowanie dla chętnych jeszcze 100 książek
Renowacja wanny
pralka - siwamat 1246?
Jakie wkrety do drewna klejonego i desek
Uciszyć sąsiada