Re: No i git

Data: 2017-06-29 16:14:02
Temat: Re: No i git
Od: Pszemol <P...@P...com>

<Kviat> wrote:
> https://stejzygier.wordpress.com/2017/06/23/przestep
stwa-z-nienawisci-czyli-o-kole-historii/

> "(...) W rezultacie zwykły bandzior, który z siekierą gania po
> szwedzkich ulicach przestaje być godnym potępienia przestępcą, a urasta
> do rangi bohatera narodowego albo, co gorsza, obrońcy chrześcijańskiej
> cywilizacji.
>
> A historia naprawdę kołem się toczy; zmienia się krajobraz, zmieniają
> się ludzie i politycy, zmienia się także rodzaj zagrożenia, lecz nasza
> mentalność i mechanizmy pozostają te same: niechęć podlewana strachem
> może prowadzić do masowej tragedii. Jesteśmy jednak, jako naród, o
> [...]

Jak czytałem kiedyś co XL o Arabskich imigrantach wypisuje to miałem
nieustannie skojarzenia z tym co uczono nas o kieleckim pogromie Żydów.

Ta sama bezsensowna i bezzasadna nienawiść do całej kategorii ludzi na
podstawie nienawiści do pojedynczych kryminalistów lub chuliganów.