Nowa strona WWW.

1. Data: 2006-07-31 05:45:00

Temat: Nowa strona WWW.
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tych, którzy uznają to za spam z góry przepraszam, ale pojawiła się w miare
świeża stronka www, traktująca o gotowani - z dynamicznie rozwijającą się
bazą przepisów.

Zapraszam wszystkich do jej odwiedzenia:

www.ksiazka-kucharska.pl

A tych, którzy się poczuli dotknięci tym postem i uznali go jako spam z
góry serdzecznie przepraszam.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

2. Data: 2006-07-31 07:13:54

Temat: Re: Nowa strona WWW.
Od: "Roberto" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisał(a):
> [...]
>
> www.ksiazka-kucharska.pl
>
> A tych, którzy się poczuli dotknięci tym postem i uznali go jako spam z

Całkiem faja stronka

3. Data: 2006-07-31 08:54:07

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
pl...
> [...]
>
> www.ksiazka-kucharska.pl
>
> A tych, którzy się poczuli dotknięci tym postem i uznali go jako spam z

A na przykład ten opis:
http://www.ksiazka-kucharska.pl/index.php?p=polecamy
&id=130
jest żywcem przepisany z książki "Zioła i przyprawy mojej kuchni".
Wypadałoby może wspomnieć o źródle..?
A poza tym fajnie by było przy haśle "Herbata" dać linki do przepisów w
których występuje. W tej książce takie były :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

4. Data: 2006-07-31 16:04:13

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jul 2006 10:54:07 +0200, flower napisał(a):

> [...]
> A poza tym fajnie by było przy haśle "Herbata" dać linki do przepisów w
> których występuje. W tej książce takie były :-)

To nie moja strona, ale że juz zdążyłem się wirtualnie poznać z prowadzącym
ją - przekażę uwagę.

5. Data: 2006-07-31 16:21:44

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> U?ytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisa? w wiadomo?ci
pl...

> miare

Opisy ziol na tej stronie sa dokladnie przepisane bez podania zrodla
informacji, ze strony Dietykon i przez te strone zastrzezone. Nawet blad
znajdujacy sie w opisie na stronie Dietykon zostal dokladnie skopiowany,
jak widac ponizej w slowie "rosciny"

(C)Dietykon 2001

Gdy widze takie postepowanie, zwykla kradziez, to od razu odechciewa mi
sie przegladania takich stron. Jesli opisy sa skradzine bez podania
zrodel, to przepisy pewnie tez.

MB

6. Data: 2006-07-31 17:17:03

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Magdalena Bassett wrote:

> Gdy widze takie postepowanie, zwykla kradziez, to od razu odechciewa
> mi sie przegladania takich stron.

Plagiat nie kradzież (nie można ukraść czegoś nienamacalnego). I owszem
zgadzam się z Tobą - rzygać się chce. :\

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2006-07-31 17:45:01

Od: "mosquite" <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):
> [...]
>
> Gdy widze takie postepowanie, zwykla kradziez, to od razu odechciewa mi
> sie przegladania takich stron. Jesli opisy sa skradzine bez podania

Witam Serdecznie,

Artur przekazał mi, iż umieścił tutaj informację o mojej stronie
co spotkało się z ogólnym oburzeniem jakoby strona łamała prawa
autorskie.
Chciałbym tylko odnieść się do poniższych cytowanych przeze mnie
wypowiedzi:

> [...]

> Gdy widze takie postepowanie, zwykla kradziez, to od razu odechciewa mi
> sie przegladania takich stron. Jesli opisy sa skradzine bez podania

Komentarz: Wszystkie artykuły, teksty, przepisy to materiały
gromadzone przez ostatnie 3 lata rozwijania mojej pasji jaką jest
gotowanie.
Na początku nawet nie przypuszczałem, iż kiedykolwiek zdecyduję
się na uruchomienie własnej witryny, a tak naprawdę przełomem był
wieczór kiedy wpisałem aktualnie wykorzystywaną przeze mnie domene i
okazało się, że jest wolna.

Jeśli chodzi o wypowiedź na temat "kradzieży" tekstu o Herbacie,
jestem absolutnie pewny, że nie został on pobrany z jakiejś
książki, a tak jak wszystkie inne materiały, które zgromadziłem na
swoim dysku z internetu. Nie wykluczam, iż pochodzenie tego tekstu
pierwotnie jest takie jak zostało napisane powyżej i z góry za to
przepraszam, natomiast zarzut odnośnie Dietykonu czy też ostatecznie
zarzut o "kradzieży' przepisów... no cóż...
Przepisy kulinarne nie są chronione prawami autorskimi, bo
wykluczałoby to powstawanie jakichkolwiek książek kucharskich czy
innych źródeł poszerzania wiedzy kulinarnej. Niemożliwym jest
odnalezienie prawowitych autorów każdego przepisu.
Prawem autorskim natomiast może być chroniony sposób przedstawienia
tych opisów, zdjeć wykonanych potraw itp.
Jeśli chodzi o Dietykon to fakt, jak zauwazyła Pani Magdalena (jeśli
się nie mylę) opisy ziół muszą pochodzić z tej strony z uwagi na
100 procentowe podobieństwo tekstów, natomiast strona ta w żadnym
miejscu nie zastrzegła sobie praw autorskich do zamieszczonych na niej
tekstów.
Z innej strony patrząc na ten problem, coż więcej potrzebnego
poszukującemu informacji tego typu można by przekazać? nie można
wymyślić koloru czemuś co od zawsze jest białe, dlatego też
uważam, iż w danym opisie mógłbym już tylko "lać wodę" żeby
nikt nie mógł mi powiedzieć, że dopuściłem się kradzieży.

Chciałbym jeszcze tylko ze swojej strony powiedzieć, iż Dietykon nie
jest już aktualizowany od kilku lat, a ja nie chce aby ta skarbnica
wiedzy, i tak włożona w niego praca poszła na marne, chce dalej
rozwijać ten temat i nieść tym sposobem pomoc innym.
Serwis jest darmowy i darmowym pozostanie, jedyne korzyści jakie z
niego czerpie to zadowolenie, a cel jaki sobie osiągnąłem to
największa skarbnica przepisów kulinarnych, dietetycznych w jednym
miejscu, z łatwym i bezpłatnym dostępem.
Być może mi się to uda i wtedy poczuję, że zrobiłem coś fajnego
i ważnego w życiu.

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem, przepraszam urażone
osoby i zachęcam do odwiedzania serwisu, a także do przesyłania
swoich materiałów, którymi chcielibyście wspomóc rozwój
ksiazki-kucharskiej.pl

8. Data: 2006-07-31 18:31:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 31 juillet 2006 ? 19:45:01, dans
<1...@b...googlegroups.c
om> vous écriviez :

> Przepisy kulinarne nie sa chronione prawami autorskimi, bo
> wykluczaloby to powstawanie jakichkolwiek ksiazek kucharskich czy
> innych zródel poszerzania wiedzy kulinarnej.

Owszem, jest. Jak kazdy oryginalny tekst.
Prawo autorskie obejmuje wlasnie *teksty przepisow*, a nie same
pomysly na potrawy (prawo autorskie nie chroni idei, tylko teksty).

> Niemozliwym jest
> odnalezienie prawowitych autorów kazdego przepisu.

I co z tego ? Jezli autor cie znajdzie, to ci zrobi proces. Ktory
wygra.

Wiec lepiej umieszczac teksty ktore nie przysporza ci klopotow (to
taka rada...)

> Prawem autorskim natomiast moze byc chroniony sposób przedstawienia
> tych opisów, zdjec wykonanych potraw itp.

Jw napisalam : tekst przepisow.

> Jesli chodzi o Dietykon to fakt, jak zauwazyla Pani Magdalena (jesli
> sie nie myle) opisy ziól musza pochodzic z tej strony z uwagi na
> 100 procentowe podobienstwo tekstów, natomiast strona ta w zadnym
> miejscu nie zastrzegla sobie praw autorskich do zamieszczonych na niej
> tekstów.

Byc moze. Co niczego nie zmienia, ze to ty skopiwales Dietykon, a nie
Dietykon ciebie.

> Z innej strony patrzac na ten problem, coz wiecej potrzebnego
> poszukujacemu informacji tego typu mozna by przekazac? nie mozna
> wymyslic koloru czemus co od zawsze jest biale, dlatego tez
> uwazam, iz w danym opisie móglbym juz tylko "lac wode" zeby
> nikt nie mógl mi powiedziec, ze dopuscilem sie kradziezy.

Niekoniecznie musialbys "lac wode", wystarczyloby abys *wlasnymi*
slowami opisal jak wykonac przepis.

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2006-07-31 18:42:04

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mosquite wrote:

> Artur przekazał mi, iż umieścił tutaj informację o mojej stronie
> co spotkało się z ogólnym oburzeniem jakoby strona łamała prawa
> autorskie.

Nie ogolnym, tylko 2 osoby zaprotestowaly.

> Przepisy kulinarne nie są chronione prawami autorskimi,

Nieprawda. Czas na odswiezenie wiadomosci na temat praw autorskich.
Przepisy kulinarne sa jak najbardziej chronione prawawami autorskimi. Te
z moich przepisow, ktore sa skopiowane na Twojej stronie, sa umieszczone
na niej bez mojego pozwolenia i bez podania zrodla. Miedzynarodowe prawo
pozwala autorom ubiegac sie o zawieszenie dzialalnosci stron
przekraczajacych prawa autorskie.

> [...]
> 100 procentowe podobieństwo tekstów, natomiast strona ta w żadnym
> miejscu nie zastrzegła sobie praw autorskich do zamieszczonych na niej

Nieprawda. Znak zastrzegajacy prawa autorskie, powszechnie rozpoznawalny
(C) plus Dietykon 2001 znajduje sie na pierwszej i na kazdej ich
stronie, dokladnie w tym samym miejscu, gdzie znajduje sie Twoj znak
autorski, ktorym zastrzegasz sobie autorstwo Twojej strony - tym samym
zastrzegajac sobie autorstwo moich przepisow, ktore na tej stronie
podajesz jako swoje - czy naprawde tego nie rozumiesz?

> Z innej strony patrząc na ten problem, coż więcej potrzebnego
> poszukującemu informacji tego typu można by przekazać?

Chociazby to, kto naprawde wypracowal to doskonale danie czy ciasto, do
ktorego na kazdej stronie zastrzegasz sobie prawa autorskie.

nie można
> wymyślić koloru czemuś co od zawsze jest białe,

Mozna. Bialy kolor moze byc nazwany mlecznym.

dlatego też
> uważam, iż w danym opisie mógłbym już tylko "lać wodę" żeby
> nikt nie mógł mi powiedzieć, że dopuściłem się kradzieży.

????? prawo miedzynarodowe jest prawem obowiazujacym Ciebie tak samo,
jak innych. Jesli chcesz przepisywac informacje, musisz sie zglosic do
autora o pozwolenie i zamiescic zrodlo cytatu. "Lanie wody" to raczej
nie jest, raczej szacunek dla pracy tych, dzieki ktorym masz taka ladna
strone. To nie Ty spedziles godziny na przygotowywaniu, usprawnianiu i
doskonaleniu danej potrawy, a jednak chetnie sie pod nia podpisujesz.
Czy sadzisz, ze masz do tego prawo?

> [...]
> wiedzy, i tak włożona w niego praca poszła na marne, chce dalej
> rozwijać ten temat i nieść tym sposobem pomoc innym.

Bardzo to nobliwe z Twojej strony. Mozesz podac linki na swojej stronie
do ich strony, a nie przepisywac i zastrzegac swoim wlasnym znakiem.

> [...]
> miejscu, z łatwym i bezpłatnym dostępem.
> Być może mi się to uda i wtedy poczuję, że zrobiłem coś fajnego

Absolutnie piekne zamiary. Strona tez jest bardzo ladna. Jak tylko
zaczniesz cytowac zrodla, to bedzie godna polecenia.

> Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem, przepraszam urażone
> osoby

Zupelnie nie czuje sie urazona, raczej wytknelam problem praw
autorskich, zebys mial szanse to naprawic.
i zachęcam do odwiedzania serwisu, a także do przesyłania
> swoich materiałów, którymi chcielibyście wspomóc rozwój
> ksiazki-kucharskiej.pl

A te przepisy nadal nie beda mialy zrodel i autorow, jak dotychczas?

Magdalena Bassett

10. Data: 2006-07-31 18:50:29

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisał(a):

&id=130

> To nie moja strona, ale że juz zdążyłem się wirtualnie poznać z prowadzącym
> ją - przekażę uwagę.

To mu jeszcze podrzuć to:
* Kuchnia Angielska
* Kuchnia Austriacka