Nowe grzejniki w istniejącej instalacji. Problem.

11. Data: 2011-10-17 20:53:04

Temat: Re: Nowe grzejniki w istniejącej instalacji. Problem.
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam.wp napisał(a):
> Za trzecim podejściem jest dobrze ale w międzyczasie była sobota i
> niedziela,
> bez ciepłej wody też, bo brak zaworu zwrotnego w piecu beretty.
Zmień fachowca na Fachowca.
--
Krzysiek

12. Data: 2011-10-18 03:22:26

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam.wp" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jest remont. Konieczność wymiany grzejników (jeden), dopięcie nowych
> (dwa).
> Instalacja w miedzi, konieczność spuszczenia wody.
> Podczas lutowania kolanek, złączek itp. w instalacji było mokro na tyle,że
> powstałe luty są nieszczelne.
> Jak to dobrze zrobić? Jak osuszyć?
> Z góry podziękowania za wszelkie rady.

Trzeba to rozmontować i zlutować na nowo przy suchych rurach. Są też systemy
do miedzi w ktrzych można pracować na mokro ale nie poprzez lutowanie. Jedne
to złączki skręcane, dostępne w marketach, drugie to złączki zaprasowywane
ale tu już trzeba mieć zaciskarkę elektryczną lub hydrauliczną

13. Data: 2011-10-18 11:41:19

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-17 22:49, Krzysztof 45 pisze:
> 300zł dniówki? Toż to zajebista okazja.
>
> Ułożysz tę swoją instalacje komuś w ścianach i podłogach i dasz 10 lat
> gwarancji? Dodam że ściany i podłogi będą wyłożone drzewem afrykańskim
> za 250 tyś zł.
>
> Więc przestań chrzanić farmazony.
>
> Po to sie zatrudnia Fachowca a nie paproka, by mieć gwarancję, by
> zlecenie było wykonane zgodnie ze sztuką, by spać spokojnie i nie mieć
> w przyszłości problemów.

Jakbym miał 250 tyś na drewno afrykańskie do wyłożenia podłóg, to nie
mieszkałbym w Polsce, tylko już dawno kupiłbym sobie hacjendę w
słonecznym teksasie. Piszesz o skrajnościach. W Polsce, oczywiście
uśredniając, są zupełnie inne realia. Tu się ociepla domy, żeby
zaoszczędzić 500 złotych rocznie na opale, montuje się solary, nawet w
spłuczkach montuje się dwa przyciski, żeby zaoszczędzić pół kubika wody
miesięcznie.

Inna sprawa, to że prawdziwych fachowców u nas ze świeczką szukać i nie
zawsze cena idzie w parze z jakością. Więc nie mam pewności, czy płacąc
Ci kupę kasy za położenie paru metrów płytek, zrobisz to dobrze. A o
gwarancji 10-cioletniej nawet nie piszę, bo za 10 lat, to Twoja firma
może już dawno nie istnieć. To jest tak, jak z 30-letnią gwarancją na
blachodachówkę - gdzie po 30 latach odnajdziesz fakturę, która jest
podstawą gwarancji? :)

Pozdrawiam,
MW

14. Data: 2011-10-18 11:41:47

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-17 22:53, Krzysztof 45 pisze:
> Zmień fachowca na Fachowca.

Najlepiej, niech zatrudni Ciebie :)

15. Data: 2011-10-18 12:07:06

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Oct 2011 13:41:19 +0200, wolim napisał(a):
> nawet w
> spłuczkach montuje się dwa przyciski, żeby zaoszczędzić pół kubika wody
> miesięcznie.
To (i inne) to nie tylko oszczędność ale też działanie proekologiczne -
całkiem sensowne z resztą.

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

16. Data: 2011-10-18 12:51:34

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Po to sie zatrudnia Fachowca a nie paproka, by mieć gwarancję, by
>zlecenie było wykonane zgodnie ze sztuką, by spać spokojnie i nie mieć

Jak ja lubię czytać takie teksty(gwarancja, zgodnie ze sztuka itp)
Tylko niestety teoria swoje a życie swoje.
A teraz weź wejdź na na grupę pl.misc.budowanie i poczytaj o potrafią zrobić
fachowcy np od ociepleń, jakie kwiatki robią fachowcy od instalacji czy
praktycznie w każdej innej dziedzinie.
Albo mój przykład: w renault megane które kupiłem latem chciałem wymienić
płyn w układzie chłodzenia. Ponieważ dolny wąż do spuszczania płynu jest
umiejscowiony tak że bez kanału jest ciężko go zdjąć postanowiłem się nie
męczyć i przeznaczyłem kilka dych aby zrobił to fachowiec. Kupiłem 6 litrów
płynu i pojechałem do warsztatu. Pierwszy tekst to taki ze płynu za mało
będzie ale oni maja swój i mi doleją(a 6 litrów to dokładnie tyle ile wymaga
producent auta). Oczywiście ja kupiłem ich zdaniem zły płyn ich jest lepszy
ale to przemilczmy.
Gdy po dwóch godzinach przyjechałem po odbiór auta szef mówi że płyn
wymieniony że należy się 60zł robocizna i 40zł za koncentrat(rzekomo dolali
dwa litry bo mojego płynu było za mało i był tylko do -37stC a oni zrobili
mi do -45stC- przemilczę cenę 20zł za litr;)). Pytam czemu robocizna taka
droga to twierdzi że tyle kosztuje u niego godzina pracy robotnika. I to ok
60zł za roboczogodzine jeszcze bym zaakceptował ale tu na pewno godzinę nikt
nie pracował. A jak otworzyłem maskę to po obejmie na dolnym wężu przy
chłodnicy widziałem że nikt tego nie odkręcał i nikt nie spuszczał tamtędy
płynu(to samo zresztą przy bloku silnika śrubka spustowa nieruszona)
Wykorzystałem okazję że szef wyszedł i kręcącego się tam chyba ucznia
spytałem jak oni mi wymieniali ten płyn. Ten mówi że ponieważ do dolnego
węza jest trudny dostęp to to szef kazał się nie pierdzielić tylko odciągnąć
2 litry starego płynu i dolać koncentratu.
I tak to właśnie jest zaufać fachowcą.
Poprosiłem więc szefa o wyjaśnienia i skończyło się na tym że nie zapłaciłem
ani złotówki, znalazło się moje 6 litrów płynu a ja pojechałem do kupla
który ma najazd do aut przed domem i w ciągu 0,5 godziny wymieniłem płyn tak
jak się należy.
Dodam jeszcze że w ostatnich 5 latach wybudowałem dom, robiłem remont
generalny swojego mieszkania i remont generalny domu rodziców wybudowanego w
1968 roku. Miałem więc okazję współpracować z różnej maści i zawodu
fachowcami i wyciągnełem jeden wniosek: jak chcesz żeby było zrobione
porządnie to trzeba zrobić samemu lub w ew codziennie na bieżąco nadzorować
pracę fachowca i nie ulegać jego sugestiom typu "Panie ja tak robię od lat i
jest wszystko git" do tego niestety jest potzreba dużego samozaparcie i
sporej wiedzy, aczkolwiek np wybudowanie domu to nie jest żadna
superskomplikowana inwestycja i można spokojnie samameu to opanować

-- Pozdrawiam

Kris

17. Data: 2011-10-18 12:52:24

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 14:07, Pooh pisze:
> To (i inne) to nie tylko oszczędność ale też działanie proekologiczne -
> całkiem sensowne z resztą.

A to jak pobierzesz wodę z gruntu i potem ją oddasz z powrotem, to
będzie nieekologicznie? :)

18. Data: 2011-10-18 14:13:02

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 14:52, wolim pisze:

> A to jak pobierzesz wodę z gruntu i potem ją oddasz z powrotem, to
> będzie nieekologicznie? :)

Jasne, ta Twoja ekooczyszczalnia generuje takiego czyściocha, że sam byś
się z przyjemnością tego napił... :-)

--
sendilkelm

19. Data: 2011-10-18 15:20:11

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Krzysztof 45* wdusil[a] knefle:

> [...]
>Po to sie zatrudnia Fachowca a nie paproka, by mieć gwarancję, by
>zlecenie było wykonane zgodnie ze sztuką, by spać spokojnie i nie mieć

Dobra a mozesz zdradzic to swoje tajne zaklecie jakim ich rozrozniasz?

20. Data: 2011-10-18 16:37:32

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 16:13, sendilkelm pisze:

> Jasne, ta Twoja ekooczyszczalnia generuje takiego czyściocha, że sam byś
> się z przyjemnością tego napił... :-)

Bez znaczenia - gówna jest tyle samo, czy je spuszczam przy użyciu
szklanki, czy wiadra wody :)

Uszczelnianie komina
Jaka lodówka 175 cm ?
Poszukuje hydraulika