Nowy wita się i pyta o rente....

1. Data: 2007-08-07 16:56:57

Temat: Nowy wita się i pyta o rente....
Od: Łukasz <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Jestem na grupie nowym użytkownikiem, więc z góry przepraszam za bledy
popelniane...

Jestem niepełnosprawny, posiadam I grupę inwalidzką i z tego tytułu mam
rentę socjalną.

Od kilku miesięcy jestem "Społecznie użyteczny", mam pracę.
W związku z wykonywaniem pracy zawodowej wiem, że mogę przejść po 5 latach
pracy z renty socjalnej na rentę z tytułu wykonywanej pracy...

Dlatego też moje pytanie brzmi, czym się oba świadczenia róźnią z punktu
widzenia osoby niepełnosprawnej z pierwszą grupą inwalidzką?

Czy warto zmieniać swoją rentę socjalną na inną formę renty z nadzieją na
lepsze życie podyktowane np. szansą na większe zarobki, nie kolidujące z
prawem do świadczenia rentowego?

z góry dziękuję za pomoc.

2. Data: 2007-08-07 17:10:29

Temat: Re: Nowy wita się i pyta o rente....
Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-08-2007 o 18:56:57 Łukasz <n...@i...pl>
napisał(a):

> W związku z wykonywaniem pracy zawodowej wiem, że mogę przejść po 5
> latach pracy z renty socjalnej na rentę z tytułu wykonywanej pracy...

Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem o czymś takim....

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Jestem przeciwny aborcji, bo jak pokazuje życie, wyskrobano nie tych co
trzeba

3. Data: 2007-08-07 17:20:00

Od: Łukasz <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.two8nrku4zsuzp@adam...

> Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem o czymś takim....

o liczbie lat jakie trzeba przepracować mozna przeczytac na stronach zusu.
Natomiast tylko ktos kto zmienil rente socjalna na rente z tytulu pracy moze
powiedziec czy to ma sens?

Łukasz

4. Data: 2007-08-07 17:26:37

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-08-2007 o 19:20:00 Łukasz <n...@i...pl>
napisał(a):

> [...]
> zusu.
> Natomiast tylko ktos kto zmienil rente socjalna na rente z tytulu pracy

O liczbie lat po to, żeby można było dostać rentę, i owszem. Jednak renty
nie dostanie się z powodu schorzenia, które wystapiło przed rozpoczęciem
pracy.

5. Data: 2007-08-07 17:26:45

Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz napisał(a):
[...]
> o liczbie lat jakie trzeba przepracować mozna przeczytac na stronach zusu.
[...]

Pamiętaj jeszcze, że w ciągu tych pięciu lat w związku z wykonywaniem
tej pracy musi Ci się pogorszyć stan zdrowia na tyle, że spowoduje
niezdolność do pracy i... musisz to udowdnić składając wniosek na rentę,
a może ściślej, przekonać o tym lekarza orzecznika zusu.

pozdr
robercikus

6. Data: 2007-08-08 07:22:54

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07.08.2007 18:56, użytkowniczka/użytkownik Łukasz napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> [...]
> rentę socjalną.
>
> Od kilku miesięcy jestem "Społecznie użyteczny", mam pracę.

Gratuluję pracy :-)

> [...]
>
> Dlatego też moje pytanie brzmi, czym się oba świadczenia róźnią z punktu
> widzenia osoby niepełnosprawnej z pierwszą grupą inwalidzką?

1. Socjalna jest z MOPS-u, renta z tytułu niezdolności do pracy z FUS (ZUS)
2. W razie utraty pracy chyba przywracają tą rentę.
3. Renta z tytułu niezdolności do pracy jest przyznawana tylko przez
ZUS,nie jet obligatoryjna według stopa niepełnosprawności, tylko z tego
czy możesz pracować na otwartym rynku pracy, a skoro pracujesz to lekarz
orzecznik (osoba zazwyczaj niekompetentna i jako pracownik ZUS nie
obiektywna może robić problemy, zwłaszcza że wg ustawy w okresie
zatrudnienia musi nastąpić niezdolność (pogorszenie stanu zdrowia).
4. Jak Ci się udałoby mieć po 5 latach prawo doświadczenia rentowego z
ZUS, jest większy limit dochodowy do zawieszenia częściowego lub
całkowitego wypłaty świadczenia.

> Czy warto zmieniać swoją rentę socjalną na inną formę renty z nadzieją
> na lepsze życie podyktowane np. szansą na większe zarobki, nie
> kolidujące z prawem do świadczenia rentowego?

Warto - ma pewno warto, płacąc przez wiele lat składki, a druga renta
będzie wyższa niż socjalna. Poza tym praca to praca.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

7. Data: 2007-08-08 09:13:00

Od: Łukasz <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:f9br1t$7ct$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Warto - ma pewno warto, płacąc przez wiele lat składki, a druga renta
> będzie wyższa niż socjalna. Poza tym praca to praca.

Dziękuję za sensowną i kompletną odpowiedź.

Pozdrawiam
Łukasz

8. Data: 2007-08-08 10:58:32

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem o czymś takim....

To dziwne bo miedzy innymi ja tak zrobilem i teraz mam spokoj bo pod koniec
mojego bycia na rencie socjalnej, ktora wyplacala pomoc spoleczna, zaczely
sie jej ciecia. Na moje pytania dlaczego zabrali mi iles zlotych odpowiedz
byla jedna: "Wojewoda wydal na cos innego czesc srodkow przeznaczonych na
pomoc spoleczna". Byl to koniec rzadow AWS kiedy to powstala slynna 90
miliardowa luka budzetowa i zaczeli rowno ciac wszystkie wydatki

Leszek

9. Data: 2007-08-08 11:34:04

Od: Łukasz <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> To dziwne bo miedzy innymi ja tak zrobilem i teraz mam spokoj bo pod
> koniec mojego bycia na rencie socjalnej, ktora wyplacala pomoc spoleczna,
> zaczely sie jej ciecia.

Wczesniej dostawalem rente socjalna z MOPSu, natomiast od ponad roku to
swiadczenie wyplaca mi tylko i wylacznie ZUS.

10. Data: 2007-08-09 03:43:41

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Sie, 18:56, Łukasz <n...@i...pl> wrote:
> Od kilku miesięcy jestem "Społecznie użyteczny", mam pracę.
Eh, społecznie użyteczny można być nie tylko na etacie...

> W związku z wykonywaniem pracy zawodowej wiem, że mogę przejść po 5 latach
> pracy z renty socjalnej na rentę z tytułu: NIEZDOLNOŚCI DO WYKONYWANEJ PRACY...

Warunkiem otrzymania renty jest przede wszystkim
UTRATA MOŻLIWOŚCI WYKONYWANIA OBECNEGO ZAWODU a daleko potem
pogorszenie stanu zdrowia.

> Dlatego też moje pytanie brzmi, czym się oba świadczenia róźnią z punktu
> widzenia osoby niepełnosprawnej z pierwszą grupą inwalidzką?

Obywda świadczenia wypłacane są z ZUS, do renty inwalidzkiej
"pracowniczej" można więcej dorobić.
Poza tym renty inwalidzkie, prawdopodobnie inaczej będą
wypłacane niż do tej pory i ich wysokość bardzo będzie zależna od lat
pracy i wysokości składek.

> Czy warto zmieniać swoją rentę socjalną na inną formę renty z nadzieją na
> lepsze życie podyktowane np. szansą na większe zarobki, nie kolidujące z
> prawem do świadczenia rentowego?
To trudne pytanie, wszystko zależy od tego jakie zajęcie wykonujesz,
czy jest ono ciekawe,
rozwijające i najważniejsze czy przynosi finansowe profity?

Jeżeli masz wystarczające siły lub kogoś kto Ci pomoże oraz
talent do interesów na karku i trochę gotówki to najlepszym sposobem
na zarobek jest własna działalność gospodarcza.
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

Re: Gdzie nietypowa dętka do wózka inwalidzkiego?
Gadałem dziś o pracy
cd...nootebook /FS Amilo Pro V3515 lub Asus Z53JR-AP094C
Sanatorium Promień
Nowe forum