Nożyczki dop haftowania (wyszywania)

1. Data: 2004-11-14 08:00:16

Temat: Nożyczki dop haftowania (wyszywania)
Od: "mamoniowa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich uczestników grupy.
Poniższe pytanie zadałam na pl.rec.dom ale odesłali mnie tutaj, więc może Wy
dacie mi odpowiedź. Z góry za wszystkie dziękuję.

A oto mój problem:

Poszukuje nożyczek do haftowania dla mojej babci,która obiecała mi obrus z
haftem angielskim jeśli postaram się dla niej o nożyczki ; jak to nazwała
"solingeny",takie specjalne do tego typu prac,jak wyszywanie.Ma to jej
ułatwić wycinanie dziurek w tym obrusie.Nie mam za bardzo pojęcia o co jej
chodzi i gdzie takie dostane.

pozdrawiam
mamoniowa

1. Data: 2004-11-14 08:22:57

Temat: Re: Nożyczki dop haftowania (wyszywania)
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

mamoniowa wrote:
> [...]
> "solingeny",takie specjalne do tego typu prac,jak wyszywanie.Ma to jej
> ułatwić wycinanie dziurek w tym obrusie.Nie mam za bardzo pojęcia o co jej

Wymagajaca masz babcie ;) Tu sobie popatrz:
http://www.roedter-messer.de/industriescheren.htm

Podejrzewam, ze babci chodzilo o ktores z tych na dole,
najtradycyjniejsze ;) sa chyba te z ptakiem. Wydaje misie, ze widialam
takie w ktorejs z warszawskich pasmanterii, ale pewna nie jestem... Na
tej stronie, ktora podalam mozna zamowic towar, ale nie jestem pewna,
czy wysylaja do Polski. A tak, wysylaja, gdzies tam napisali w warunkach
dostawy, o ile mnie moj kulawy niemiecki nie myli ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-11-14 08:40:08

Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamoniowa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Poszukuje nożyczek do haftowania dla mojej babci,która obiecała mi obrus z
> haftem angielskim jeśli postaram się dla niej o nożyczki ;

hmm.. do haftu angielskiego mozna kupic takie drewniane koleczki z
zaostrzona kocowka do wyrabiania dziurek.. dla mnie to najlepsze
rozwiazanie - wkluwasz i gotowe.. no ale babcie maja swoje wlasne sposoby :)
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2004-11-14 09:03:08

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"T0SIA" <t...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> zaostrzona kocowka do wyrabiania dziurek.. dla mnie to najlepsze
> rozwiazanie - wkluwasz i gotowe.. no ale babcie maja swoje wlasne sposoby

Czasem w richelieu robie tez takie dziurki bez wycinania tylo wlasnie
nakluwam material.... drutem do robienia na drutach gdyz zaoszczedza to
pypranie sie nozyczkami z niteczkami o dlugosci kilku milimetrow a i dziurka
jest wtedy "czysciej" zrobiona.

Pozdrawiam

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-11-14 10:02:04

Od: "MadziaK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mi sie wydaje, ze babcia przyzwyczajona byla do czasow, kiedy byly tylko
solingeny (ta firma od nozy:)
Ja kupilam sobie kilka lat temu nozyczki do richelieu, bardzo ostre ze
szpiczasta koncowka i nierdzewne. Zaplacilam wtedy chyba ze 40 zlotych, ale
takie nozyczki to cudo:)
wazne ze nie mozna ciac nimi zadnych papierow, bo sie stepia!!!
Popytaj w dobrych pasmanteriach, na pewno cos takiego maja
MadziaK

1. Data: 2004-11-14 11:28:16

Od: "mamoniowa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MadziaK" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wazne ze nie mozna ciac nimi zadnych papierow, bo sie stepia!!!
> Popytaj w dobrych pasmanteriach, na pewno cos takiego maja

Dziekuję wszystkim za udzielone odpowiedzi i wskazówki.Znalazłam TO cudo,co
okazało się z resztą bardzo proste na polskiej stronie,- www.solingen.pl
Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuje
Mamoniowa

1. Data: 2004-11-14 16:31:49

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No, może te solingeny mają jakąś wkładkę ze złota co sugeruje cena ;)))
Ale przypuszczam, że nożyczki kupione w dobrej pasmanterii (w Krakowie
widziałam spory wybór na Kościuszki) w przyzwoitej cenie od 30 do 70 zł też
by Twoją babcię zadowoliły...

Pozdr. MKatarynka

1. Data: 2004-11-15 06:54:42

Od: "Koko szanel :)" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, może te solingeny mają jakąś wkładkę ze złota co sugeruje cena ;)))

Znalazłam nożyczki ze złoceniami za 22,00 zł! Ładne! I inne też!

Sklep internetowy: www.wojtek.com.pl

Nie znałam wcześniej tego sklepu, nie wiem, jak działa, sama wypróbuję też!

Pozdrawiam, Koko

1. Data: 2004-11-15 13:47:13

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koko, te "Twoje" nożyczki to pewnie z klamkowego złota a ja o 24-karatowym
;)))))))

Ale widziałam te u Wojtka i możliwe, że zamówię a wtedy będę się musiała już
porządnie za haftowanie zabrać :)

MKat

Użytkownik "Koko szanel :)" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cn9jri$lci$1@inews.gazeta.pl...

1. Data: 2004-11-16 07:00:35

Od: "Koko szanel :)" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MKatarynka <m...@o...pl> napisał(a):

> Koko, te "Twoje" nożyczki to pewnie z klamkowego złota a ja o 24-karatowym
> ;)))))))

No nie bądź zbyt wymagająca, złote to złote :)))))

Ale jeszcze wczoraj zobaczyłam, że takie nożyczeczki można zamówić w
sklepie "Kokardka" widziałam to w pisemku "Kram z robótkami". I baaaardzo
tanio! Ja sobie zamówię tam "chłopka" do robienia sznureczka do niby
makramowych serwetek, ciekawe, czy mi wyjdzie?

Pozdrowienia, Koko

Obraz Moneta xxx - wątpliwości
[szycie] pytanko o nici
[xxx] Szukam świątecznych misiów