[szycie] pytanko o nici

1. Data: 2004-11-14 00:10:54

Temat: [szycie] pytanko o nici
Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, :)

Właśnie skończyłam przerabianie spodni w ramach "rozszywania się" przed
większym szyciem od wykroju. Przy okazji - na dobranoc - postanowiłam
przerobić rozdział "konserwacja maszyny" z instrukcji obsługi, a to co
zobaczyłam pod płytką ściegową po kilku godzinach szycia zjeżyło mi włosy na
głowie. Całe tabuny pyłu i paprochów z nici! Od razu wiedziałam, że te nici
to nie są jakieś najlepsze gatunkowo, ale nie przypuszczałam, że aż tak!
Stąd moje pytanie: czy panie szyjące mają swoje ulubione, sprawdzone
najlepsze typy/marki nici do szycia na maszynie? Wiem, że powinny być
poliestrowe, ale w tej chwili chyba nie ma innych. Czy w przypadku nici mogę
wyjść z założenia, że im droższe, tym lepsze, czy zawsze przed kupnem trzeba
pomacać, czy nie za bardzo mechate?

Pozdrawiam,

---
Uka P.

1. Data: 2004-11-14 08:50:46

Temat: Re: [szycie] pytanko o nici
Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Płosarek" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Stąd moje pytanie: czy panie szyjące mają swoje ulubione, sprawdzone
> najlepsze typy/marki nici do szycia na maszynie?

hmmm
paprochy zawsze beda w bebechach maszyny :)
bo nie tylko nici sa tu winne ale tez tkaniny.. wyobraz sobie co sie tam
dzieje jak bierzesz w obrobke akasamit.. wtedy dopiero jest sprzatania..
jedyna rada: szczoteczka z zestawu konserwacyjnego od maszyny i minutka na
oczyszczanie wnetrza..:)

Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeśli nie widać jawnej przyczyny jakiejś sprawy
- szukajcie kobiety

1. Data: 2004-11-14 12:48:30

Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> bo nie tylko nici sa tu winne ale tez tkaniny.. wyobraz sobie co sie tam
> dzieje jak bierzesz w obrobke akasamit.. wtedy dopiero jest sprzatania..

..uuu, dziekuje bardzo! :)))
Ale szczerze mowiac, dokladnie oklejony "kotami" byl tez uchwyt stopki i
okolice igly, wiec nadal glowna podojrzana pozostaje nitka :).

> jedyna rada: szczoteczka z zestawu konserwacyjnego od maszyny i minutka na
> oczyszczanie wnetrza..:)

Minutka? Wczoraj bylo 20 minutek dmuchania i pedzlowania! :)))
Ale za to teraz dokladnie wiem, jak maszynka wyglada w srodku i co to jest
ten chwytacz :).

Pozdrawiam,

---
Uka P.

1. Data: 2004-11-15 08:07:41

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mogę
> wyjść z założenia, że im droższe, tym lepsze, czy zawsze przed kupnem

Ja zazwyczaj kupuję nici Arena, wada - mała liczba kolorów. Gdy mi kolor
Areny nie pasuję kupuję w ostateczności nici Gutermana albo te drugie, ze
stojaka, których nazwa wyleciała mi z głowy. Pojawiły się ostatnio nici
Ariadny, w imponującej gamie odcieni. Staram się nie kupowac nici noname,
leżacych gdzieś pod szybką w ladzie. Za to świetne sa nici do overloka,
rewelacyjny stosunek ceny do ilosci, tylko trzeba mieć stojak pod te wielkie
szpulki, choć mi ostatnio udało się takową postawić na dodatkowym bolcu do
nici.

A co do czyszczenia maszyny to ja jakoś nie zauważam, zeby mi sie
szczególnie brudziła. Szczerze powiedziawszy to od nowości czyli od pół roku
jeszcze jej nie czyściłam. Co innego overlok, tam to jest dopiero paprochów!

pozdrawiam
Kasia - leń

1. Data: 2004-11-15 08:56:00

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Jesli chodzi o nici to na pewno sa najlepsze Gutermana /chociaz tez
najdrozsze/,ale jak to sie mowi:"za ile kupujesz to otrzymujesz".Arena nie
lubie szyc, bo nie wiem na co trafie.Nie raz te nici sa ekstra, a nie raz
robia sie supelki i sie rwa /nie wiem od czego to zalezy/.
Lubie szyc nicmi do overloka.Wypracowalam taki sposob szycia nimi:stawiam
szpulke na ziemi za maszyna i wtedy bardzo ladnie sie szyje i nie trzeba
zadnych stojakow.
Mozesz sobie "sprawdzic" jakosc nici ktore chcesz kupic.Odwin troche nici i
przejedz po nich paznokciem jak powstanie cos w rodzaju kuleczki to daruj
sobie takie nici.To samo bedzie sie robic w maszynie i nici beda sie zrywac.
Ostatnio spodobalo mi sie szycie nicmi zylkomymi.Sa to nici cienkie jak zylka,
mocne,nie widac jak sie szyje krzywo:),mozna po nich prasowac i najwazniejsze
nie pyla i nie zrywaja.Maja tez niestety swoje wady: bardzo kiepsko je widac i
trudno sie zaklada na maszyne, po drugie nie rozciagaja sie.Jesli material
jest troche elasyczny nie nadaja sie.
Ja maszyne staram sie czyscic po kazdym uzyciu.Wtedy nie mam duzo paprochow.
Pozdrowienia
dorota

[xxx] Szukam świątecznych misiów
kalendarz adwentowy ciąg dalszy:)