O ciśnieniomierze pytam

1. Data: 2004-12-07 13:12:37

Temat: O ciśnieniomierze pytam
Od: "wozcah" <a...@n...chce.spamu.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przegladnalem troche postow i nie tylko postow nt. cisnieniomierzy i z tego
co wyczytalem jawi mi sie taki oto obraz: najlepsze sa rteciowe z rekawem,
potem mechaniczne z rekawem, ektroniczne z rekawem i na koncu elektroniczne
nadgarstkowe. Te ostatnie sa niedobre zwlaszcza dla ludzi starszych bo cos
tam, cos tam. Mnie chodzi o elektroniczne z rekawem, a konkretnie o to czy
jezeli przyjmiemy ze sa one niedokladne (takie opinie spotkalem) to na czym
ta niedokladnosc pomiaru polega, czy jest ona losowa czy moze zachowuje
jakas stala tendencje.Moze na przykladzie: zalozmy ze cisnienie rzeczywiste
w pewnych odstepach czasu wynosi:
120/80 125/80 130/90 125/85
a mierzone tym elektronicznym pokaze nam np.
125/85 130/85 135/95 130/90
czyli KAZDE wskazanie o 5 wyzsze/nizsze od prawidlowego
czy moze pokazac i tak
120/80 120/85 135/80 115/80
czyli bez ZADNEJ tendencji (do zawyzania badz zanizania)

Chodzi o to czy na takim elektronicznym cisn. z rekawem mozna polegac w
sledzeniu wraz z uplywem czasu poziomu cisnienia, tzn. czy ono wzroslo od
jakiegos czasu czy zmalalo.

Dziekuje za wypowidzi

2. Data: 2004-12-07 15:57:35

Temat: Re: O ciśnieniomierze pytam
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wozcah" <a...@n...chce.spamu.com> napisał w wiadomości
> [...]
> co wyczytalem jawi mi sie taki oto obraz: najlepsze sa rteciowe z rekawem,
> potem mechaniczne z rekawem, ektroniczne z rekawem i na koncu

Dokładność pomiaru zależy od:
1. dokładności miernika ciśnienia
Rtęciowy ma dokładność "doskonałą" bo mierzy się bezposrednio słupek rtęci.
Wskazówkowe też łatwo zrobić dokładne (błąd rzędu 2 %), chyba, że będzie to
jakaś tandeta. Elektroniczne mierniki też nie powinny wnosić za dużego
błędu.
2. dokładności "wysłuchania" tonów Korotkowa
Ucho ludzkie tu z pewnością będzie nr 1 (ale wymaga pewnego doświadczenia).
Elektroniczne układy z mikrofonem i całą elektroniką zawodzą, gdy tony są
zakłócone czy nietypowe.

Generalnie jeżeli dany miernik ma jakiś tam błąd to błąd ten będzie stały i
obojętnie, czy miernik zawyża, czy zaniża pomiar i tak nada się do śledzenia
zmian w czasie.
Ja osobiście chwalę sobie nadgarstkowy, ale np. babci trzeba już mierzyć
zwykłym ze stetoskopem.

pozdr
Jacek

3. Data: 2004-12-07 16:12:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Dec 2004 16:57:35 +0100, Jacek wrote:

> [...]
> Elektroniczne układy z mikrofonem i całą elektroniką zawodzą, gdy tony są

Ja w kwestii formalnej.

O ie mi wiadomo urządzenia elektroniczne niczego nie słuchają żadnymi
mikrofonami, a reagują na oscylację ciśnienia powietrza w mankiecie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2004-12-07 16:46:51

Od: "ZbyszekS" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w kwestii formalnej.
>
> O ie mi wiadomo urządzenia elektroniczne niczego nie słuchają żadnymi
> mikrofonami, a reagują na oscylację ciśnienia powietrza w mankiecie.
==========================
Nie zawsze . Jestem z zawodu elektronikiem i stwierdzam
autorytatywnie , że mój :
TIMEX MEDICAL PRODUCTS CORPORATION
ma w rękawie wszyty mikrofon .
Zbyszek

5. Data: 2004-12-07 17:39:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Dec 2004 17:46:51 +0100, ZbyszekS wrote:

> ==========================
> Nie zawsze . Jestem z zawodu elektronikiem i stwierdzam
> autorytatywnie , że mój :
> TIMEX MEDICAL PRODUCTS CORPORATION
> ma w rękawie wszyty mikrofon .

Bo te Timexy to dziwne są. Zegarki też.

Powinienem był napisać: wszystkie jakie widziałem... etc:) Postaram się
poprawić:)

6. Data: 2004-12-07 18:02:27

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał

> Bo te Timexy to dziwne są. Zegarki też.

Ja miałem do czynienia z takimi markami: Boneco, Omron, Mars i Rossmax.
Tylko w tym ostatnim nie mogę doszukać się przetwornika podobnego do
mikrofonu.

pozdr
Jack

P.S. jak Timex jest dziwny to ja juz nie wiem co jest "nie dziwne".

flebolog
prostata- prosba o pomoc
Zespół PCO i kwas foliowy
niewydolność wątroby u dziecka