« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2003-09-13 16:28:43
Temat: O czym rozmawiacie z wychowankami?Witam!
Stoję przed zadaniem postawionym przez dydatkyka szkoły. Mam przedstawić
listę proponowanych tematów na 'godzinę wychowawczą'. Parę ciekawych
tematów mam, ale nie wystarczy na zapełnienie - powiedzmy - semestru.
O czym rozmawiacie ze swoimi klasami? Jakie tematy są "właściwe" dla
uczniów szkół ponadgimnazjalnych?
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2003-09-13 17:37:15
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?Grendel <n...@b...to.usenet> napisał(a):
> Witam!
>
> Stoję przed zadaniem postawionym przez dydatkyka szkoły. Mam przedstawić
> listę proponowanych tematów na 'godzinę wychowawczą'. Parę ciekawych
> tematów mam, ale nie wystarczy na zapełnienie - powiedzmy - semestru.
> O czym rozmawiacie ze swoimi klasami? Jakie tematy są "właściwe" dla
> uczniów szkół ponadgimnazjalnych?
1. Obowiązki ucznia.
2. Ograniczenia praw dziecka motywowane zasadami współżycia społecznego i
względami wychowawczymi.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2003-09-13 18:41:50
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?> O czym rozmawiacie ze swoimi klasami? Jakie tematy są "właściwe" dla
> uczniów szkół ponadgimnazjalnych?
Asertywność, szeroko pojęte zasady dobrego zachowania, zagrożenia ze strony
np. sekt, wybór partnera życiowego, odpowiedzialność za słowa i czyny,
tolerancja i jej granice, rola ludzi starszych w społeczeństwie i nasz do
nich stosunek, itd. Wszystko zależy od tzw. hasła przewodniego w danym
poziomie klas.
beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę
i mądrość bym potrafiła te rzeczy rozróżnić."
----------
usuń_niepotrzebne_literki_z_adresu
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2003-09-13 18:47:14
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?On Sat, 13 Sep 2003 20:41:50 +0200, beata wrote:
> Asertywność, szeroko pojęte zasady dobrego zachowania, zagrożenia ze strony
> np. sekt, wybór partnera życiowego, odpowiedzialność za słowa i czyny,
jakieś szczególne metody dydaktyczne?
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2003-09-13 19:19:00
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?> jakieś szczególne metody dydaktyczne?
Wszystko zalezy od wyboru tematu. Jeśli mają to być np. zasdy dobrego
zachowania, możesz zacząć od historyjki ; ...przychodzi dziewczyna z
chłopakiem do swoich rodziców celem przedstawienia swego lubego. Wybierasz 4
osoby; mamę, tatę córkę i lubego. Zadaniem całej czwórki jest prawidłowo
odegrać tę scenę.Możesz utrudnic zadanie, i połączyć całość z rodzinnym
obiadem. Po odegraniu scenki analizujecie wszystkie błędy oraz prawidłowe
zachowania, czyli np. kto kogo powinien przedstawiać i w jakiej kolejności.
Kto powinien do powitania wstać, a kto nie. Kto do kogo pierwszy wyciąga
ręke, itd. Ciągnąc cykl takich lekcji można nawet dojść do zachowań w
restauracji, sposobu nakrywania do stołu, wszystko zalezy od młodziezy, czy
"pochwycą" temat.
Ja często robię lekcje autoprezentacji, czyli jak się zachowam, gdy będę
chciał podjąć nową pracę. Również w formie scenek. Zwracamy uwagę na gesty,
mimikę twarzy, uczymy się, gdzie kierować wzrok, ale również na ubiór i
przede wszystkim na słowa.
Generalnie świetnie się przy tym bawimy, a przede wszystkim uczymy wielu
nowych rzeczy.
Zastanów się jeszcze nad tematem bulimii i anoreksji, a dokładniej nad
zaproszeniem na lekcje specjalistów. Jest to temat bardzo trudny, ale trzeba
koniecznie jak najwięcej o tym mówić.
beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę
i mądrość bym potrafiła te rzeczy rozróżnić."
----------
usuń_niepotrzebne_literki_z_adresu
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2003-09-13 21:48:16
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?Grendel wrote:
> Witam!
> Stoję przed zadaniem postawionym przez dydatkyka szkoły.
Poproś o pomoc opiekuna stażu.
> Mam przedstawić listę proponowanych tematów na 'godzinę wychowawczą'.
Na pewno byłeś na zebraniu Rady Pedagogicznej pod koniec sierpnia
i pamiętasz, jakie cele wychowawcze wyznacza szkole dyrekcja
na ten rok szkolny? Jeśli nie, to masz prawo w każdj chwili
przejrzeć protokoły.
1. Generalnie dzieci nic nie wiedzą o działaniu pamięci
(krótkoterminowa itp.) i dlatego nie umieją się uczyć,
a nauki jest całkiem więcej niż do tej pory. Są dobre
opracowania na ten temat.
2. Nieśmiertelny temat - uzależnienia: nikotyna, alkohol,
hazard, ... Zaproś byłego palacza, anonimowego alkoholika,
albo policjanta od środków psychoaktywnych.
3. Wychowanie patriotyczne - rocznice powstań itp. Nie wiem
czemu, nikt tu nie wykorzystuje sukcesów polskich
sportowców, naukowców lub biznesmenów.
4. Patron szkoły - spytaj tych, co chcą się dyplomować,
czy będą robić coś w tym kierunku.
5. Preorientacja zawodowa - pedagog, powiatowy urząd pracy
albo podobna firma prywatna .
6. My w Unii Europejskiej. Pomogą członkowie szkolnego koła
przyjaźni polsko-unijnej.
7. Niepełnosprawni nie są "in-valid".
Pytaj w szkolnej bibliotece oraz w bibliotece nauczycielskiej
w (byłym) województwie lub powiecie. Są poradniki.
powodzenia
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2003-09-14 11:05:54
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?beata <b...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):
> Wszystko zalezy od wyboru tematu. Jeśli mają to być np. zasdy dobrego
> zachowania,
Savoir vivre - świetny pomysł!
Masz nawet odpowiednie źródło w necie:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10226
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2003-09-14 14:57:21
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?> Masz nawet odpowiednie źródło w necie:
> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10226
Dzięki, napewno się przyda i dostarczy nowych pomysłów. Zważywszy, że za
tydzień jadę z klasą na obóz naukowy, który chcę uatrakcyjnic ciekawymi
zabawami i dyskusjami. Jeszcze raz dziękuje.
beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę
i mądrość bym potrafiła te rzeczy rozróżnić."
----------
usuń_niepotrzebne_literki_z_adresu
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2003-09-15 18:21:28
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?On Sun, 14 Sep 2003 16:57:21 +0200, beata wrote:
>> Masz nawet odpowiednie źródło w necie:
>> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10226
>
> Dzięki, napewno się przyda i dostarczy nowych pomysłów.
o qrcze... Wydawało mi się, szczerze mówiąc, że tematyka w stylu 'dobre
wychowanie', to raczej tematyka dla podstawówek, góra gimnazjów. Po
dzisiejszym dniu, muszę z przykrością stwierdzić, że pierwszaki licealne
zaczynają się już czuć w szole swobodnie i zaczynają im hamulce puszczać.
Chyba usiądę jutro nad scenariuszem lekcji dotyczącym zachowania wobec
kolegów, nauczycieli i innych osób dorosłych.
Bez skrupułów zasiądę też do pisania rygorystycznego kontraktu, który
będzie uwzględniał również jasno zdefiniowane relacje uczeń-nauczyciel.
Skończyło się pobłażliwe traktowanie pierwszaczków...
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2003-09-15 21:43:58
Temat: Re: O czym rozmawiacie z wychowankami?Użytkownik Grendel napisał:
> o qrcze... Wydawało mi się, szczerze mówiąc, że tematyka w stylu 'dobre
> wychowanie', to raczej tematyka dla podstawówek, góra gimnazjów. Po
> dzisiejszym dniu, muszę z przykrością stwierdzić, że pierwszaki licealne
> zaczynają się już czuć w szole swobodnie i zaczynają im hamulce puszczać.
> Chyba usiądę jutro nad scenariuszem lekcji dotyczącym zachowania wobec
> kolegów, nauczycieli i innych osób dorosłych.
>
> Bez skrupułów zasiądę też do pisania rygorystycznego kontraktu, który
> będzie uwzględniał również jasno zdefiniowane relacje uczeń-nauczyciel.
> Skończyło się pobłażliwe traktowanie pierwszaczków...
He:-) A ja usiluje sobie poradzic z gowniarzem z 4 podstawowki, ktory
wpieprza mi papier na lekcji, a potem beka...
--
Pozdrawiam,
Edytka-
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |