O globalizmie

21. Data: 2013-04-30 17:35:20

Temat: Re: O globalizmie
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Apr 2013 10:19:07 +0200, Chiron napisał(a):

> Zarzucasz (IMO słusznie) ghostowi brak argumentów. Jednak to, co napisałeś
> powyżej- to prawie dokładnie to samo. Jak chcesz pogadać- to podaj
> argumenty. Przede wszystkim- czy znane Ci jest pojęcie "ciemnego wieku"? Co
> się stało z Europą gdzieś w 4- 5 wieku, i dlaczego? Do tego, co napisał glob
> (LaL) w ogóle nie ma co się odnosić- należało by coś sensownego z tego
> bełkotu wyłowić. A niczego takiego tam nie ma (choćby kompletne
> niezrozumienie pojęcia narodu i jego ewolucja na przestrzeni dziejów).

Zgadza się. Mój błąd. Z kimś podobnie mętnie formującym myśli nie powinno
się rozmawiać. Przeczytałem teraz jeszcze parę razy fragment z którym
polemizowałem i zdecydowałem że jednak nie wiem o czym gościu myśli :)
Co do ciemnego wieku mniej wiecej wiem o co chodzi i moim zdaniem był to
objaw neoficki w skali społeczeństwa, który spowodował przekierowanie
energii populacji z administracji państwem na administrację duszą
(zwłaszcza cudzą :)
--
Jacek

22. Data: 2013-04-30 18:14:14

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Kwi, 17:35, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

> [...]
> objaw neoficki w skali społeczeństwa, który spowodował przekierowanie
> energii populacji z administracji państwem na administrację duszą

Ja pierdole ty kiedyś skończyłeś podstawówkę?
Średniowiecze to uniwersalizm europy, zjednoczona europa jak obecnie
Unia europejska. Link Awcika to przypisywanie unii komunizmu, bo
zjednoczyła państwa. No to kurwa kościół według AW to komunizm a
średniowiecze to Marksizm. Jak ktoś jest debilem to nie rozumie.

23. Data: 2013-04-30 18:32:51

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zgadza się. Mój błąd. Z kimś podobnie mętnie formującym myśli nie powinno
> się rozmawiać. Przeczytałem teraz jeszcze parę razy fragment z którym
> polemizowałem i zdecydowałem że jednak nie wiem o czym gościu myśli :)

W jego wypadku chodzi o to, że on chce w zasadzie wyłącznie komuś "dowalić"-
o dyskusji więc mowy być nie może. No ale tak ja go odbieram- być może nie
jest to obiektywne.

> [...]
> objaw neoficki w skali społeczeństwa, który spowodował przekierowanie
> energii populacji z administracji państwem na administrację duszą
Ciemny wiek- czy wieki- to czas schyłku każdej cywilizacji. I tak np po
wspaniałej cywilizacji Minojskiej, po której zostały nam np rysunki
przyrządu do rzeźbienia (skomplikowany, wymagający bardzo dużej znajomości
geometrii) czy wiele innych wspaniałych wytworów cywilizacyjnych- jak
pięknie wykonane rzeźby, naczynia, ruiny wspaniałych świątyń- mamy ze 300
lat całkowitej przerwy- a raczej odkrywek w rodzaju kamienia łupanego. Po
cywilizacji rzymskiej- konkretniej zachodniorzymskiej- nastąpił 4 i 5 wiek-
czasy kompletnego upadku, cofnięcia cywilizacyjnego o wiele setek lat.
Oczywiście- na szczęście- po tak wielkim imperium pozostały wyspy
cywilizacyjne- ale ogólnie Europa pogrążyła się w kompletnym barbarzyństwie.
To wszystko pozbierało do kupy i posklejało chrześcijaństwo- niejako
kontynuując misję cywilizacyjną Imperium Rzymskiego. Od 6 wieku datuje się
rozwój nauk- pod protekcją Kościoła, a także później- możnowładców. Tylko
spójna ideologicznie i religijnie Europa mogła stawić czola w szczególności
islamowi. Islam wgryzł się w nią w Hiszpanii, Portugalii- i łomotał ze
Wschodu- aż wdarł się i tamtędy likwidując Wschodnie Imperium Rzymskie. I
tak się rozpędził- że dotarł aż pod Wiedeń- skąd znów został pogoniony przez
wspólne porozumienie chrześcijańskich władców Europy- tak, jak wcześniej z
terenów Iberii.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

24. Data: 2013-04-30 18:47:08

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Kwi, 18:32, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> [...]
> wspólne porozumienie chrześcijańskich władców Europy- tak, jak wcześniej z

O czym ty bredzisz jak podstawówki nie skończyłeś , podstawowa wiedza
ciemnym Chironom dowala, bo huj ciemny jak odbyt biskupa.

25. Data: 2013-04-30 18:53:14

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wspólne porozumienie chrześcijańskich władców Europy- tak, jak wcześniej z

Teraz średniowiecze nie jest ciemne, no się popisał i broni nas przed
islamem non stop, czy na wariatkowie takie wykłady teraz się odbywają,
bo jakoś z historii to średniowiecze to upadek całkowity, a renesans
to ODRODZENIE cywilizacji. Średniowiecze co prawda jednoczy europę ale
to zjednoczenie jest pełne mordów religijnych i cywilizqcja upada bo
jest to ciągła żeź.

26. Data: 2013-04-30 19:09:46

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Kwi, 18:53, LaL <r...@g...com> wrote:

> [...]
> to ODRODZENIE cywilizacji. Średniowiecze co prawda jednoczy europę ale
> to zjednoczenie jest pełne mordów religijnych i cywilizqcja upada bo

Tak więc wklejeczka.......

Pierwszy świadomy patriota to Długosz, w którym ortodoksja nie zabiła
Polaka; on ogarnął pierwszy wszystkie dzielnice równą miłością; jemu
pierwszemu przyświecała cała Polska, nie Mała czy Wielka, nie Prusy
czy Mazowsze, jako nierozerwalna, organiczna całość; co w XIV wieku
tylko kiełkowało po dzielnicach, świadomie wyraził i w tym
średniowiecze wyprzedził. Humanizm, oswobadzając indywidua, zrywając z
uniwersalizmem średniowiecznym, wprowadzał pojęcia i ideały klasyczne
i na polu państwa, narodowości, ojczyzny. Z patriotyzmem nie
utożsamiamy chełpliwości narodowej; tej było już i w średniowieczu pod
dostatkiem; przecież mistrz Wincenty zmyślił zbiór dwustu listów
Aleksandrowych (którego nigdy nie było, było kilkanaście w znanym
romansie), tylko ad maiorem nominis Polonorum gloriam. Najjaskrawiej
wyraziła się ta chełpliwość w szumnej przemowie Jana Ostroroga przed
papieżem Pawłem II r. 1467: powtórzył tam wymysły Wincentowe, dodał od
siebie Wilno jako Julia; przemilczeli wedle niego historycy klęski
Juliuszowe zadane mu przez Polaków, bo byli Rzymianami; z Jagiełły
robił dwunastego apostoła itd. Nie zniosła takiej obrazy duma włoska i
zdobyła się na wiersz karcący wymysły "poety"; nic w tym prawdy, te
klęski to jawny fałsz, wszystkie narody podlegały Rzymowi; garnek
kotłowi przymawiał; i na ten wiersz ktoś równym pomysłem się odciął.
Zabawny to turniej obopólnej chełpliwości; ubocznie dowiadujemy się o
przepychu wystąpienia poselskiego, z orszakiem we sto koni; poseł i
orszak cały w długich lokach, jak je z obrazów spółczesnych znamy.
Były wielkie czyny, ale jeżeli Grunwald i Warnę pominiemy, głównie
pokojowe: unie wszelakie, i z Litwą, i z Prusami, stałe i
przemijające. Obcy nie przejrzeli tej pokojowej przyrody polskiej;
papież i Wenecjanie, Węgrzy i Bałkan liczyli stale, że orzeł polski
rosomaka tureckiego wyprze z Złotego Rogu; nie przeczuwali, że to
tylko kulturze polskiej był przeznaczony wielki pochód na Wschodzie,
znaczne i trwałe zdobycze, nie orężne, lecz pługa i warsztatu, pióra i
myśli, mowy i obyczaju. Ale w roku 1500 podnosiła się dopiero zasłona
nad tym nowym widowiskiem.

27. Data: 2013-04-30 20:24:55

Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Apr 2013 18:32:51 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> czasy kompletnego upadku, cofnięcia cywilizacyjnego o wiele setek lat.

Wspomniałbym tu mechanizm z Antikitery, wyprzedzający epokę o jakieś 2000 z
hakiem lat.
A tak w ogóle to sądzę że ilekroć na świecie pojawia się jakaś
wszechogarniająca idea przyciągająca umysły tylekroć popadamy w niezłą
kabałę. Przykłady - chrześcijaństwo, komunizm, nazizm...
Boże, chroń mnie przed ideowcami i prorokami :)
--
Jacek

28. Data: 2013-04-30 20:28:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Apr 2013 20:24:55 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Wspomniałbym tu mechanizm z Antikitery, wyprzedzający epokę o jakieś 2000 z
> hakiem lat.

Niejeden (tutaj) uważa, że 2000 lat temu człowiek był mało inteligentny, a
już na pewno mniej niż dzisiejszy 3333-)
--
XL

29. Data: 2013-04-30 22:01:39

Od: Paweł <j...@n...doczekal> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.04.2013 20:28, Ikselka pisze:

> Niejeden (tutaj) uważa, że 2000 lat temu człowiek był mało inteligentny, a
> już na pewno mniej niż dzisiejszy 3333-)

kto na przykład?

--
Paweł

30. Data: 2013-04-30 22:31:26

Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Apr 2013 20:28:40 +0200, Ikselka napisał(a):

> Niejeden (tutaj) uważa, że 2000 lat temu człowiek był mało inteligentny, a
> już na pewno mniej niż dzisiejszy 3333-)

Problem z tobą polega na tym że mylisz średnią inteligencję przedstawiciela
gatunku z zasobem wiedzy ludzkiej dostępnej temu przedstawicielowi w danym
momencie. Pierwsza wielkość rośnie mniej więcej liniowo i całkiem powoli,
druga rośnie wykładniczo.
--
Jacek

to jest dopiero powód do smutku