O książkach raz jeszcze

11. Data: 2005-07-25 15:11:37

Temat: Re: O książkach raz jeszcze - podsumowująco
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> czego dwie zajmują zdjęcia na A4 (wstęp typu co to jest w ogóle ogród
> skalny). Reszta książki to zdjęcia...na każdej stronie kilkanaście
> dość ładnych, kolorowych zdjęć różnych roślin, pod każdą nazwa i rząd
> piktogramów. Zero tekstu. W sumie jest to niezwykle podobne do
> katalogu bylin dostępnych na polskim rynku, tyle że może są to
> rzadsze rośliny. Nie mogę pojąć, do kogo jest to wydawnictwo
> adresowane - do przeglądania kolorowych obrazków właściwie wystarczy
> sieć. Nie skusiłam się, za tę cenę wolę kupić coś wartościowszego.
:)))))
wieczorem wysle Twoje zapytanie do autorow
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

12. Data: 2005-07-25 16:51:25

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> adresowane - do przeglądania kolorowych obrazków właściwie wystarczy sieć.
Pozycja "Byliny w ogrodzie skalnym" są katalogiem roślin mających
zastosowanie w ogrodach skalnych.Duzo ciekawych zdjęć i każde
podpisane łacińską i polską nazwą rośliny.Piktogramy są uzupełnieniem
do nazwy.Zresztą autorzy wydając ten katalog postawili sobie za cel
uporządkowanie polskiego i łacińskiego nazewnictwa roślin.Szkoda że nie
zamieścili na końcu wykazu pokazanych roślin.
Pozdrawiam,Waldek
P.S.Kupi ten kto będzie chciał.

13. Data: 2005-07-25 18:22:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uporządkowanie polskiego i łacińskiego nazewnictwa roślin.Szkoda że nie
> zamieścili na końcu wykazu pokazanych roślin.

Problem w tym, że z opisu książki wiszącego w księgarniach internetowych nie
wynika, że to katalog. Uważam, że szkoda, że nie ma takiego zwyczaju jak na
Amazonie - że dostepne są skany kilku stron. Daje to lepsze pojęcie o pozycji.
Z informacji dostępnych w sieci absolutnie nie mogłam się zorientować, czy
książka warta jest kupna, czy nie (z podkreśleniem - dla mnie). Być może, że
również tytuł jest mylący?
A oczywiście towar wart jest tyle, ile za niego się zapłaci:D

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2005-07-25 20:37:16

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> również tytuł jest mylący?
> A oczywiście towar wart jest tyle, ile za niego się zapłaci:D

Co wspólnego ma księgarnia internetowa z Twoimi uwagami,przecież napisałaś
je po obejrzeniu tego wydania w księgarni w Gliwicach.

Pozdrawiam,Waldek

15. Data: 2005-07-25 21:05:52

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 Jul 2005 22:37:16 +0200, Waldek napisał(a):

> Co wspólnego ma księgarnia internetowa z Twoimi uwagami,przecież napisałaś
> je po obejrzeniu tego wydania w księgarni w Gliwicach.

Ano między innymi na moją prośbę Basia pognała na drugi koniec miasta by
zerknąć na te książki. Ja mieszkam w małym mieście, dobrze zaopatrzonej
księgarni tutaj nie ma. Większość książek kupuję przez internet.

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2005-07-26 06:15:08

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ano między innymi na moją prośbę Basia pognała na drugi koniec miasta by
> zerknąć na te książki. Ja mieszkam w małym mieście, dobrze zaopatrzonej
> księgarni tutaj nie ma. Większość książek kupuję przez internet.

Możesz kupić również wysyłkowo.Officina botanica prowadzi taką sprzedaż
a do 31 sierpnia zapłacisz tylko 42,50 plus koszty wysyłki.
Jako informację dodatkową podaję Tobie że katalog prezentuje około
900 roślin

Pozdrawiam zachęcająco Waldek.

17. Data: 2005-07-26 14:00:39

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26 Jul 2005 08:15:08 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
> a do 31 sierpnia zapłacisz tylko 42,50 plus koszty wysyłki.
> Jako informację dodatkową podaję Tobie że katalog prezentuje około

Wiem, że mogę wysyłkowo. Jest nawet w księgarni gdzie czasem kupuje, mam
tam rabat i wysyłkę gratis więc pewnie byłoby jeszcze taniej.
Zainteresowała mnie pozycja o paprociach bo byliny skalne raczej mnie nie
interesują.

Pozdrawiam
Marta

18. Data: 2005-07-26 15:12:39

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam rabat i wysyłkę gratis więc pewnie byłoby jeszcze taniej.
> Zainteresowała mnie pozycja o paprociach bo byliny skalne raczej mnie nie

Katalog "Paprocie" prezentuje ponad 140 taksonów paproci nadających się
do uprawy w naszych warunkach.Szczegółowe zdjęcia pomogą Tobie nawet
samodzielnie dokonać identyfikacji poszczególnych gatunków i odmian paproci.W
części opisowej masz informacje dotyczące morfologii i biologii
paproci,ich uprawy i rozmnażania.

Pozdrawiam,Waldek

19. Data: 2005-07-26 18:44:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samodzielnie dokonać identyfikacji poszczególnych gatunków i odmian paproci.W
> części opisowej masz informacje dotyczące morfologii i biologii

Mam dwa pytania, bo książki o paprociach w ręku nie miałam:
a) ile jest tekstu o uprawie, rozmnażaniu, morfologii itd.?
b) czy mając jedno zdjęcie prezentujące całą roślinę można zidentyfikować coś,
co rośnie w ogrodzie?

Żeby była jasność - nie czepiam się, ale jestem spragniona wiedzy:)

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2005-07-27 06:39:24

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
coś,
> co rośnie w ogrodzie?
>
> Żeby była jasność - nie czepiam się, ale jestem spragniona wiedzy:)

Na wartość katalogu mają wpływ zdjęcia a nie tekst.Tekst jest tylko
wprowadzeniem do tematu(8 stron).
Ekspertem w temacie paproci nie zostaniesz po obejrzeniu tego katalogu,
ale autorom udało się ten temat nie jednej osobie przybliżyć.
Uważam że katalog jest świetnym dodatkiem do książki"Paprocie" Elżbiety
Zenkteler wydanej 10lat wstecz.
Pozdrawiam,Waldek

trawy i bambusy
Do specjalistow od chorob i szkodnikow roslin
Czym wypelnic srodek drzewa
borowka i zasychanie koncowek pedow
Świdośliwa