O świątecznej obsesji pieczenia...

1. Data: 2004-04-10 18:20:13

Temat: O świątecznej obsesji pieczenia...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to co już upiekliście?
U mnie jest:
Mazurek w/g Wkn - pochwalony w sąsiednim wątku.

Mazurek czekoladowy Dany
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/mazurki.html#czekokruc
he

Mazurek makowy:
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=91

Mazurek na białkach:
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=1357

Baba drożdżowa:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/baba.htm

A będzie jeszcze sernik... z makiem... Taka wariacja na temat:
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/serniki.html#sermak
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-10 18:23:20

Temat: Re: O świątecznej obsesji pieczenia...
Od: "Magdalena W." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> No to co już upiekliście?
sernik, ktory bezczelnie opadl :(
mazurek z kajmakiem i mazurek pomaranczowy
na 4 doroslych i dziecko to az nadto :)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-04-10 18:26:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> sernik, ktory bezczelnie opadl :(
> mazurek z kajmakiem i mazurek pomaranczowy
> na 4 doroslych i dziecko to az nadto :)

Ja piekę na 14 osób... na dwa dni...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-10 18:28:01

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c59e6i$ljr$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Magdalena W." <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ja piekę na 14 osób... na dwa dni...

o przepraszam... 16 raczej dorosłych, bo najmłodsze dzieci to mają 15 lat...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-10 18:39:37

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Apr 2004 20:20:13 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Joanna
Duszczyńska*, w wiadomości news:<c59dqu$kmj$1@news.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> No to co już upiekliście?

baba drożdżowa
placek drożdżowy z wiśniami i tylko z kruszonka
mazurek kajmakowy
mazurek orzechowy
mazurek marcepanowy
sernik aferalny (albowiem co roku w moim domu maluje się polewą na serniku
aktualne wydarzenia z kraju, świata i inne nasze wybryki... w tym roku mamy
ustawę ze słynnym "lub czasopisma")
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-04-10 19:49:59

Od: "Magdalena W." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> sernik aferalny (albowiem co roku w moim domu maluje się polewą na serniku
> aktualne wydarzenia z kraju, świata i inne nasze wybryki... w tym roku
mamy
> ustawę ze słynnym "lub czasopisma")
:)
Fajny pomysl

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-04-10 21:03:02

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c59dqu$kmj$1@news.onet.pl...
> No to co już upiekliście?

Baba - wg ulepszonego przepisu Kuchni Polskiej.
Sernik teściowa robiła - pyszny (ale w moim piekarniku :) )
Tort czekoladowy
Bezy (bo zostały białka od baby)

Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-04-13 12:35:15

Temat: Refleksja smakowa na temat mazurków... [Było: Re: O świątecznej obsesji pieczenia...]
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c59dqu$kmj$1@news.onet.pl...

> Mazurek w/g Wkn - pochwalony w sąsiednim wątku.
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis201.html
Chwalę po raz kolejny - zniknął błyskawicznie.
Polecam szczególnie osobom jeszcze początkującym w kuchni - IMO nie może się
nie udać.
Można zrobić go w okrągłej tortownicy i mamy doskonały tort kaimakowy.

> Mazurek czekoladowy Dany
> http://www.kuchnia.com.pl/DiD/mazurki.html#czekokruc
he

Zdecydowanie do duuuuużej formy... Nie wiem jak z czasem pieczenia, bo mi
wyszedł za suchy - nazwaliśmy go mazurek dębowy mocny. Smakowo jednak dostał
drugie miejsce po kaimakowym, bo któż nie lubi czekolady z orzechami i
rodzynkami?

> Mazurek makowy:
> http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=91

Znam lepsze sposoby wykorzystania maku... ale też jest zjedzony...

> Mazurek na białkach:
> http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=1357

OOOOO - tu się muszę pochwalić - pierwszy raz w życiu udał mi się zakalec...
Zdecydowanie polecam wszystkim wielbicielom zakalca, bo skoro nawet mi
wyszedł ;-) Znaczy bardzo pyszny i byli tacy, co nie zauważyli, że to
zakalec - myśleli, że to miała być taka mokra plaskata masa.

> Baba drożdżowa:
> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/baba.htm

Cóż - przyznam się bez bicia - jakaś taka mało puszysta mi wyszła - chyba za
krótko dałam jej wyrastać...

> A będzie jeszcze sernik... z makiem... Taka wariacja na temat:
> http://www.kuchnia.com.pl/DiD/serniki.html#sermak

A to jest i owszem dobry pomysł - taki sernik z makowcem wygląda ciekawie,
ale i sernik i makowe ciasto, trzeba zrobić z jakiegoś znanego nam dobrze
działającego przepisu - jedyne z czego trzeba skorzystać to zapieczenie
wstępne ciasta makowego.
Niestety coś mnie podkusiło by zastosować podaną w przepisie temperaturę
pieczenia - w podanej temperaturze (220 stopni) sernik ulega spaleniu po 10
minutach, a oczywiście jest jeszcze surowy w środku.

To by było tyle złośliwych komentarzy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl