O wojnie limbicznej i "włączniku paranoi"

11. Data: 2013-03-12 15:19:00

Temat: Re: O wojnie limbicznej i "włączniku paranoi"
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Mar 2013 07:58:20 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> Wg badań historyjów

Ach ci historyje, ryją w tej historii i ryją :-D
--
XL

12. Data: 2013-03-12 15:48:56

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 09:45, Druch <d...@...hostingasp.pl> wrote:

> Stop z chamstwem i agresja na grupie!
> Starajmy się przekonac drugą stronę merytorycznymi argumentami a nie chamstwem.
>
> Druch

Stop debilstwu na grupie.

13. Data: 2013-03-12 16:22:12

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 16:01, m...@g...com wrote:
> [...]
ups.com...

> [...]
religijnej struktury organizacji Templariuszy uciekających z Francji w państwo
quasi-swieckie, w które wpompowano równolegle wszystkie zasoby materialne, jakimi ów
zakon dysponował, ze specyficzną organizacją bankowości włącznie. Dlatego też do dziś
Watykanu strzeże gwardia szwajcarska...a Szwajcarzy to najbogatszy naród na ziemi...

> "Nie schwytano całego zakonu. Na stosach spaleni zostali tylko niektórzy bracia.
Inni albo zginęli w czasie tortur albo pouciekali. najbardziej zastanawiający jest
fakt że kiedy żołnieże Francuzcy weszli do Komandorii zakonu nie znaleźli tam ani
jednej monety. Niektórzy twierdzą że duża część templariuszy uciekła do Szwajcari
(nie istniejącej jeszcze wtedy na mapie) i pomogła zorganizować bunt chłopów. a że
templariusze byli bardzo dobrymi bankierami wiedze przkazali szwajcarom. No i fakt
czerwonego krzyża na fladze Szwajcarii."http://www.historycy.org/index.php?showt
opic=41279

To możliwe , część nawet dotarła do Norwegii gdzie nagle podskoczył
rozwój techniczny i gospodarczy, jak też zrywy ludności niewyszkolonej
o dziwo nagle radzącej sobie z wojskiem.

14. Data: 2013-03-12 20:07:41

Od: "Chiron" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

pomogła zorganizować bunt chłopów. a że templariusze byli bardzo dobrymi
bankierami wiedze przkazali szwajcarom. No i fakt czerwonego krzyża na

=============================

No dobrze- tylko nie za bardzo to do mnie przemawia. OK- wokół Templariuszy
narosło mnóstwo legend- ich nieodnaleziony skarb podnieca wyobraźnię. Tylko
zobacz:
koniec Zakonu oraz początki Szwajcarii (licząc od uwolnienia się spod
dominacji Habsburgów)- sam początek 14 wieku. No tu by się w miarę zgadzało,
załóżmy- przybyli Templariusze- i np pomogli utworzyć Szwajcarię- bo od tego
czasu ruchy państwotwórcze bardzo się nasiliły- możliwe. 100 lat później
papież wynajmuje Szwajcarów do swojej gwardii- i tak już do dziś. Dlaczego?
Znani z waleczności, lojalności- i....biedni. Ot- normalka. Głównie to
górale. W tamtych czasach- z czego się mieli utrzymywać? Czyli tu raczej
trudno wykazać związek z Zakonem. W 17 wieku z banków słynęły Włochy- nie
wiem, czy banki już były w Szwajcarii. Jednakże i w 17 i 18 wieku Włochy
(właściwie państewka włoskie- takie jak Wenecja czy Genua) stanowiły centra
europejskiej finansjery.Jeśli Szwajcaria miała jakieś banki- to nie były one
takie ważne. Szwajcaria jest wtedy państwem biednym. Czyli- znów nie zgadza
się z hipotezą o Templariuszach. Dopiero 19 wiek- a właściwie jego koniec to
szybkie bogacenie się Szwajcarów, którzy zorganizowali sprawny system
bankowy, a taże zajęli się turystyką i przemysłem. Czy mamy uwierzyć, że
Templariusze gdzieś się tam tak głęboko zakamuflowali?

--

Chiron

15. Data: 2013-03-12 20:21:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Mar 2013 21:07:41 +0100, Chiron napisał(a):

> Czy mamy uwierzyć, że
> Templariusze gdzieś się tam tak głęboko zakamuflowali?

Ależ oczywiście.

"Usługi bankowe w Szwajcarii obecne były od czasu edyktu papieskiego
likwidującego Zakon Templariuszy, którzy przenieśli swoją działalność na
teren neutralnej i nieuwikłanej w spory z
Watykanem Szwajcarii. Zakonnicy zaszczepili zasady bankowości oraz
rozwinęli usługi dla okolicznych regionów - płn. Włoch, Francji wschodniej
i płd. Niemiec, krajów, w których toczyły
się konflikty i wojny, niesprzyjające stabilności bankowej. Rozwój bankowo
ści szwajcarskiej, ulokowanej głównie w niemieckojęzycznej części kraju,
uchodzącej za najbardziej solidną, pracowitą i oszczędną zdynamizował się
w XVI w. i XVII w. wraz ze wzrostem bogactwa płn. Włoch"
http://wsrl.pl/uploads/documents/Rocznik%20IX%20arty
ku%C5%82y/04_Rosa.pdf
str. 88
--
XL

16. Data: 2013-03-12 20:25:43

Od: "Chiron" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

Warto może jeszcze dodać, że nazwa "szwajcar" - jak kiedyś nazywano
odźwiernych- wzięła się właśnie stąd, że aż do końca 19 wieku wielu ze
Szwajcarów emigrowało "za chlebem"- także do nas, i znani byli z tego, że
byli sumienni- dbali o posadę.
--

Chiron

17. Data: 2013-03-12 20:36:46

Od: "Chiron" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uchodzącej za najbardziej solidną, pracowitą i oszczędną zdynamizował się
> w XVI w. i XVII w. wraz ze wzrostem bogactwa płn. Włoch"

Ciekawe- jednak to północne Włochy i południowe Niemcy (właściwie państewka,
które wtedy tam były) rozwinęły prężną bankowość. Szwajcaria była biedna
niemalże aż do końca 19 wieku. Dlaczego więc nie odbiła się gospodarczo
Szwajcaria od tych regionów już wcześniej- tylko dopiero w 19 wieku?
Przecież na dobrą sprawę tam nawet nie było żadnych konfliktów zbrojnych- a
i reformacja była jakby łagodniejsza niż np w sąsiedniej Francji czy
Niemczech

--

Chiron

18. Data: 2013-03-12 20:45:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Mar 2013 21:36:46 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> Przecież na dobrą sprawę tam nawet nie było żadnych konfliktów zbrojnych- a
> i reformacja była jakby łagodniejsza niż np w sąsiedniej Francji czy

Ależ dlaczego banki powodować miałyby wzrost gospodarczy? - jest raczej
odwrotnie... A czemu tak późno? - może dlatego, że Żydzi tak późno wpadli
na pomysł lokowania w bankach szwajcarskich? Przeciez lwia część handlu
europejskiego oraz przemysłu była w ich rękach. A przemysł - to właśnie
dopiero 19 wiek...
--
XL

19. Data: 2013-03-12 20:58:54

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 21:36, "Chiron" <e...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:883i5f008j2p$.1qdmu4ofuvi3d.dlg@40tud
e.net...

> [...]
> Przecież na dobrą sprawę tam nawet nie było żadnych konfliktów zbrojnych- a
> i reformacja była jakby łagodniejsza niż np w sąsiedniej Francji czy

Bo kościół niszczył i wojował, więc uciekali tam gdzie kościół nie
mordował i nie niszczył, każdy kraj w historii kościół doprowadził do
upadku gospodarczego.
Bo uwstecznienie jak np: we Włoszech, gdzie papież wyzwał kolej
żelazną i oświetlnenie gazowe za wytwór szatana, włochy doprowadziło
upadku gospodarczego
. A nie wszędzie kler u monarchów miał takie wpływy by się rządzić po
katolicku i te regiony kwitły.
Czy też ekonomika śmierci kościoła była inna od templariuszy, czyli
kościół mordował i grabił majątki zamordowanych, a w taki sposób
majętny był jedynie kościół a nie region, region konał od donosów tych
co mniej mieli na tych co więcej mieli i tym samym bogatsi na stos, a
biedni coraz biedniejsi, bo nie ma inwestycji tych bogatszych.
W takich krajach bank nie będzie działał, jeśli władzę monrchią ma
kościół i ty o to walczysz dla Polski.

20. Data: 2013-03-12 21:43:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Mar 2013 13:58:54 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> Bo kościół niszczył i wojował, więc uciekali tam gdzie kościół nie
> mordował i nie niszczył,

Jak ty zawsze potrafisz skierowac wszystkie drogi do Rzymu 3333-)
--
XL

Klaps
Wschodnie sztuki walki
Globek - ponawiam pytanie, ktore ciagle jest bez odpowiedzi
Globuś, jestem :-)
No niestety