OFIARY FREUDA

1. Data: 2003-02-07 11:46:09

Temat: OFIARY FREUDA
Od: "d.v." <dendroaspis(NO_SPAM)@space.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zgadzacie się że pan Z.Freud, poprzez swoje teorie skrzywdził wiele
osób, i dalej to robi poprez zakutych psychologów wyznających jedynie jego
racja jakio słuszne?

1. Data: 2003-02-07 13:15:16

Temat: Odp: OFIARY FREUDA
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zgadzacie się że pan Z.Freud, poprzez swoje teorie skrzywdził wiele
> osób,

- Pan Freud mógł mieć teorie jakie chciał. Ludzie sami się nimi skrzywdzili
i robią to nadal, mimo, że mamy już XXIwiek i na prawdę od jakiegoś czasu
nie ma potrzeby używać już XIII wiecznych teorii.

> i dalej to robi

- Zygmunt już od jakiegoś czasu nie żyje.

> poprez zakutych psychologów wyznających jedynie jego
> racja jakio słuszne?

- zawsze mówiłem, że panują CIEMNE WIEKI PSYCHOLOGII. Gdybyśmy dzisiaj
poszli do szpitala a tam pod drewnianym stołem operacyjnym leżałyby trociny
a chirurg stałby w zakrwawionym od poprzedniego pacjenta fartuchu już gotowy
do przywiązania nas - to byśmy raczej próbowali uciec. Niestety ciemnoty
psychologów nie widać gołym okiem i jest nieco trudniej połapać się
przeciętnemu śmiertelnikowi, że "stąd żywy nie wyjdzie nikt"... Zdecydowana
większość psychologów nie ma nawet pojęcia jak powstają emocje - ale to im
zupełnie nie przeszkadza. Ciekawe, że tradycyjna terapia zajmuje lata i nic
nie daje a współczesna godziny (czasem minuty) i jest niezwykle skuteczna.
No ale trudno się dziwić, jak zwykły ciemniak jest przekonany, że emocje
pacjenta same powstają w bliżej nieokreślony sposób i jakoś wypływają z
mózgu emocjonalnego... Na tym poziomie wiedzy nie odkryto jeszcze istnienia
bakterii, choroby powodowane są przez superistoty pozaziemskie, a wiedza o
anatomii składa się z kilku pojęć dotyczących kończyn, tułowia i głowy.

1. Data: 2003-02-07 14:49:22

Temat: Re: OFIARY FREUDA
Od: "Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam się. Freud zrobił wielkii krok odkrywając podświadomość, oraz
łącząc niektóre zespoły chorobowe z procesami umysłowymi.
Oczywiście psychoanaliza jako metoda terapii czy system filozoficzny ma
swoje wady i np. ja jestem jej zdecydowanym przeciwnikiem, jednak nie można
wyrzucać na śmietnik całości dokonań Freuda i jego uczniów. Pamietajmy w
jakim miejscu czasoprzestrzeni oni się znajdowali. Inaczej ulegamy
syndromowi I knew it all along :)
Pozdr.
Piotrek

1. Data: 2003-02-07 15:21:33

Od: "AJaworek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
"Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> wrote in message
> Nie zgadzam się. Freud zrobił wielkii krok odkrywając podświadomość,

zgadzam sie z tym:-). nie mozna tak calkowicie go oskarzac. Wielu
wczesniejszych psychologow, odrzucalo pojecie nieswiadomosci i jej znaczenia
dla psychiki. Zajmowali sie tylko swiadomoscia, niektorzy co nieco
przebakiwali o nieswiadomosci ale bali sie glosno o tym mowic a Freud
rozwinal ten element. I to jest duza zasluga.
Trzeba tez wziac pod uwage, ze rozwijal teorie w czasach, kiedy psychologia
byla jeszce niemowlakiem, ledwo raczkujacym. ;-)) Dzieki niemu powstala
psychoanaliza.

Inna sprawa jest, ze faktycznie freudowska analiza jest dosyc
kontrowersyjna.
Ale teraz to chyba jest juz mocno przeksztalcona. zreszta sami uczniowe
Freuda pozmienilai "to i owo".
Osobiscie nie wybralabym sie do psychoanalityka freudowskiego, bo bym wyszla
bardziej chora niz jak przyszlam:-) Dla mnie, kazda odnoga jego teorii jest
za ciezka Wole inne. no ale wlasnie.. powstalo od tego czasu, tyle roznych
nowych teorii psychonalitycznych ze jest w czym przebierac.
Ala

1. Data: 2003-02-07 15:37:54

Od: "d.v." <dendroaspis(NO_SPAM)@space.pl> szukaj wiadomości tego autora

zaraz, ale kto go CAŁKOWICIE oskarża ?

1. Data: 2003-02-07 15:40:25

Od: "d.v." <dendroaspis(NO_SPAM)@space.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "> Osobiscie nie wybralabym sie do psychoanalityka freudowskiego,
bo bym wyszla
> bardziej chora niz jak przyszlam:-)

ja tez nie, wolalbym kogos kto jest bliżej behavioryzmu; jakoś wolę szukać
winy na zewnątrz niż wewnątrz - wydaje mi się to zdrowsze :) (ale też wiem
że kontrowersyjne)

1. Data: 2003-02-07 15:53:03

Od: "Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce i tak prawie wszyscy sa gestalt :)
P.

1. Data: 2003-02-07 15:56:21

Od: "AJaworek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Polsce i tak prawie wszyscy sa gestalt :)
> P.

naprawde? ???
to chyba calkiem niezla szkola

Ala

1. Data: 2003-02-07 15:59:00

Od: "d.v." <dendroaspis(NO_SPAM)@space.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> napisał w wiadomości
> W Polsce i tak prawie wszyscy sa gestalt :)
> P.

"tu i teraz" bo zaraz w europie, albo u jej nóg.

1. Data: 2003-02-07 16:22:32

Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik d.v. <dendroaspis(NO_SPAM)@space.pl>:

> (..) bliżej behavioryzmu; jakoś wolę szukać
> winy na zewnątrz niż wewnątrz - wydaje mi się to zdrowsze :)

Prawie kazdy (zdrowy) Polak tak robi ;>

Melisa

Czas wolny dzieci i młodzieży - statystyki, wykresy
skoro tak bardzo lubicie - z testów na IQ - bardzo trudne
Potrzeba Pomoc
Ankiety, sondy i opinia publiczna ;)
Zamartwianie si