OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?

1. Data: 2001-05-21 16:36:03

Temat: OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?
Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

1)
No właśnie w instrukcji użytkowania tych kropli do oczu jest taka uwaga PO
OTWARCIU BUTELECZKI ZAWARTOŚĆ MOŻE BYĆ UŻYWANA NIE DŁUŻEJ NIŻ JEDN MIESIĄC.
Dlaczego takie zastrzerzenie, z czego ono wynika. Bardzo proszę
wtajemniczonych uzytkowików-alergików o odpowiedź.

2)
Słyszałem że odpowiednikiem angielskiego OPTICROM jest niemiecki CROMOHEXAL.
Prosiłbym kogoś kto miał możliwość ich uzytkowania o wypowiedź na temat
wiekszej skuteczności któregoś z nich.

2. Data: 2001-05-22 13:19:38

Temat: Re: OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?
Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mleko po otwarciu jak długo można pić? Do terminu ważności?
bruno64

3. Data: 2001-05-22 20:27:33

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A mleko po otwarciu jak długo można pić? Do terminu ważności?
> bruno64

Ale się wysiliłeś, jak nie znasz prawdziwego powodu to lepiej nie zabieraj
głosu

4. Data: 2001-05-23 05:57:17

Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak akurat składa się, że znam się na tym .....
A jaki jest Twój PRAWDZIWY POWÓD to faktycznie nie wiem.
Jesteś strasznie drażliwy. A moje pytanie nie było wcale złośliwe - więc nie
napinaj się.

5. Data: 2001-05-23 17:15:17

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tak akurat składa się, że znam się na tym .....

Jeżeli naprawdę się na tym znasz to podaj rzeczywisty powód ograniczenia o
którym wspomniałem: np. rozkładowi ulega taki to a taki składnik leku w
kontakcie z powietrzem lub rozwijają się w lekarstwie jakieś drobnoustroje
.... chodzi o KONKRETNĄ ODPOWIEDŹ nawet z użyciem terminów pozornie nie
zrozumiałych dla śmiertenika lub taki sposób podania aby zrozumieć.

> A jaki jest Twój PRAWDZIWY POWÓD to faktycznie nie wiem.

Używam opakowania 13,5 ml i przy stosowaniu 5 x dziennie po dwie krople
zawsze po miesiącu pozostaje 1/3 buteleczki a krople są dosyć drogie. Więc
może nie jest tak źle i można używać ich troche dłużej a ograniczenie wynika
np. z norm angielskich

> A mleko po otwarciu jak długo można pić? Do terminu ważności?

Można i dłużej jeżeli ktoś lubi zśiadłe lub kwaśne .... a nawet można serek
zrobić

> Jesteś strasznie drażliwy. A moje pytanie nie było wcale złośliwe - więc
nie napinaj się.

Bo oczekuję konkretnej odpowiedzi znawcy tematu a Twoją odpowieź można
zakwalifikować albo do przemondrego małolata albo wszystko wiedzącego
lekarza który nie widzi potrzeby udzielania wyjaśnień pacjentowi. Jednych i
drugich nie znoszę

6. Data: 2001-05-24 06:32:56

Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kontakcie z powietrzem lub rozwijają się w lekarstwie jakieś drobnoustroje

>Dla Ciebie czy innej osoby używającej jakieś krople nic to nie zmieni- czy
ulegnie jakiś składnik rozkładowi pod wpływem powietrza , światła, czy
drobnoustrojów - istotny jest skutek. Konserwanty zawarte w większości leków
nie gwarantują przez dłuższy czas sterylności, krople robione w aptekach
(bez konserwantów) mają b.krótki czas przydatności...

>jak wyżej

Więc

>jak rozmawiamy luźno to powiem,że Ty akurat tyle zużywasz, A ja znam osoby
którym buteleczka starcza na 3-7dni albo na 1/2 roku. Jeżeli ręka Ci nie
drży, jeżeli nie masz własnych koncepcji co do częstości stosowania i czasu
leczenia to musi tych kropli starczyć na miesiąc leczenia (przez okres
przydatności). Poza tym tak myślę sobie zmniejszenie objętości pozwoliłoby
zaoszczędzić pacjentom jakieś konkretne kwoty? Nie. Firmy produkujące leki
dobrze liczą i kalkulują. Poza tym b.często (wytworzenie ) substancja jest
znikomym kosztem w całej cenie leku - więc nie ma z czego zejść, chyba, że z
zysku, a to drażliwa sprawa. Dopiero konkurencja może wymusić takie
zmiany...

>oczywiście, że można.Ale załużmy , że mleko jest tym lekiem jaki
potrzebujesz do oczu - kwaśnym też zalejesz? i serkiem obłożysz? Myślę, że
nie. Raz jeszcze podkreślam , nie było to złośliwe (ani temu podobne) -
potraktuj to jako skrótową odpowiedź...i nie będzie problemu.

zakwalifikować albo do przemondrego małolata albo wszystko wiedzącego
lekarza który nie widzi potrzeby udzielania wyjaśnień pacjentowi. Jednych i
drugich nie znoszę.
> Każdy ma swoje upodobania, itp...Możesz więc lubić i nielubić kogo
chcesz - nic mi do tego.
>Ale podtrzymam swoje zdanie - jesteś niepotrzebnie drażliwy - to (pomijając
ew.charakter) często jest związane z alergią. To znam także z autopsji. Też
mam alergię i wiem jak się można czuć.
>Ja tam kropli takich jak stosujesz nie lubię - za częste do stosowania - a
to mnie męczy a i skutek +/-. Niestety pacjent jest klientem i jeżeli ma
dolegliwości to zapłaci sporo za coś (np. lek) co mu ulży w dolegliwościach.
I dlatego leki nie są tanie. Państwo sprytnie refunduje tylko najtańsze leki
z danej grupy - jeżeli chcesz coś lepszego - to trzeba płacic.
Przy ocznych tylko obajwach alergii możesz stosować to co stosujesz albo np
.Histimet(2xdz.),alboTilavist (~2xdziennie), albo np.Prednisolon (dorażnie),
Zyrtec lub Claritine (1x1tabl). To nie cała lista są i tańsze i droższe...I
na jednych działają a na drugich mniej...Jedne zapobiegawcze inne objawowo
działają, jedne do stosowania dorażnego inne do systematycznej terapii.
Zależy to także od nasilenia objawów alergii. Trzeba poszukać co jest dobre
dla Ciebie
> Czemu czepiasz się małolatów -są tacy jak ich wychowujemy - więc pilnujmy
siebie. Jak z ludźmi rozmawia się normalnie to w większości przypadków nie
ma problemów ( i z przemądrzałymi małolatami i wszechwiedzącymi lekarzami, i
tą pozostałą normalną częścią społeczeństwa, w której się nie mieszczę wg
Ciebie). Wszechwiedzący? lekarze? - nie znam takiego, myślę , że to tylko
Twoje emocje. Można być np. głupim - a tacy ludzie są wszędzie - od "dołu"
do "góry".
Pozdrawiam
bruno64
b...@p...onet.pl

7. Data: 2001-05-24 15:52:12

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za ton mojego postu oraz emocje ale
wziąłem Ciebie za kolejne wcielenie niejakiego Eksperta który "doradzał" na
wielu grupach dyskusyjnych (od bankowej po medyczną) a i mój typowo
choleryczny charakter też dał znać o sobie.

> [...]
np
> Histimet(2xdz.), alboTilavist (~2xdziennie), albo np.Prednisolon

Jak rozumiem krople które polecasz okazały się bardziej skuteczne od
OPICROM'u.
Moje objawy alergii nie ograniczają się tylko do ocznych. Gdy stężenie
pyłków jest jeszcze małe to wystarcza sam ZYRTEC - 1 tab/dzień (na Claritine
reaguję dużo słabiej) potem gdy wzrasta to aplikuję do nosa Budesonid (a jak
gardło podrażnione to i Budesonid do gardła) do płuc Intal w areozolu no i
do oczu jego odmiane w płynie Opticrom (bez tych środków to oczywiście
silne objawy alergii z kaszlem i duszeniem). I prawdę mówiąc te krople to
najsłabszy punkt ochrony (wystawianie się na silniejszy wiater czy jazda
samochodem z trochę uchylonym oknem i czar skuteczności pryska - o jeździe
na rowerze nie wspomnę). Kilkunastokrotne odczulanie zastrzykami Pollinex
Bencard bezskuteczne.
Jeżeli więc miałbyś jakieś doświadczenia z innym specyfikami do oczu to
chętnie bym wysłuchał.

Pozdrawiam
Marian

8. Data: 2001-05-24 17:04:39

Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CO DO OSOBY TO POMYLIŁEŚ SIĘ (CHYBA MAM SZCZĘŚCIE, ŻE JA TO NIE ON).
Co do leków: w silnych obajwach ocznych, ze strony śluzówki nosa można
spróbować Clarinase (jest to Claritina + śr. obkurczający
naczynia->zmniejszenie obrzęku , wysięku itp.)-doraźnie, działa do 12godz.
(ale podkreślam-każdy lek ma działania uboczne, toksyczne i różnie działa na
osobnika i kieszeń) - ja w pewnych sytuacjach lubię to stosować. Co do tego
"mleka do oczu" -)) - Na temat tych kropli moją opinię znasz- subiektywna -
nie lubię. Jeżeli doraźnie to proponuję Tobie Histimet ( jest i do oczu i
do nosa) 2xOP/L + ew. Sol.Prednisoloni (doraźnie , kilka razy dziennie).
Zamiast Opticromu i Intalu itp. można spróbować Tilavist 2xOP/L (jest także
forma do nosa i wziewna-Tilade ) (regularnie). PODSTAWA - ( nie znam Ciebie,
nie oglądałem i teraz tylko sobie luźno rozmawiamy co można , co jest itp) -
DECYZJA TWOJEGO LEKARZA ALERGOLOGA / OKULISTY . Popytać się możesz i myślę ,
że nikt za to nie wyrzuci Ciebie za drzwi (ja bym tego nie zrobił) - a
szybciej można się zdenerwować na "lekarza - praktyka -samouka" , jak
przyjdzie aby "naprawić" to co sam rozwalił (zdrowie)- pół biedy jak swoje.
JESZCZE JEDNO - CENA - NIE SĄ TO SPECYFIKI NAJTAŃSZE ALE ...(JAK SKOTEK
MIERNY NA OPTICROMIE TO CHYBA WARTO TROSZKĘ DOPŁACIĆ I SPRÓBOWAĆ SOBIE
ULŻYĆ.
Co do terminu ważności to nie powinno się stosować a jeśli to na swoje
ryzyko...Termin miesiąca jest umowny (zabezpieczenie dla firm i pacjenta) -
jak z mlekiem - może zepsuć się po jednym dniu albo po 7. Znam ludzi co ze
względów finansowych nie wyrzucają 1/3 pozostałej -lek działa, pacjenci
żyją, a ja nie zalecam tego ale to Twoje zdrowie i kieszeń i ryzyko...
Napisz czy coś Ci poskutkowało/przypasowało lepiej od Opticromu - ciekawy
jestem

9. Data: 2001-05-24 17:22:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 May 2001, Marian wrote:

> [...]
> Bencard bezskuteczne.
> Jeżeli więc miałbyś jakieś doświadczenia z innym specyfikami do oczu to

Rozumiem, ze jest to pylkowica z astma oskrzelowa nieskuteczna na
odczulanie. Gardlo i oczy zalatwia ceteryzyna + beclometason +
kromoglikan sodu a pluca kromoglikan sodu. Zadam pytanie - jaki
jest wynik spirometrii?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

10. Data: 2001-05-24 17:56:13

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości

> Zadam pytanie - jaki jest wynik spirometrii?

Obecnie staram się dbać o to aby nie dopuszczać napadów duszności i
charakterystycznego kaszlu. Miałem je gdy brałem Intal w starym opakowaniu -
kapsułki (o dziwo miał mniejszą skuteczność chyba ze względu na większe
cząstki).
Tak więc odpowiadając Tobie: na badaniu jest wykres bogata tabelka i wniosek
= PODSTAWOWE PARAMETRY W GRANICACH NORMY ALE OBNIŻONA WARTOŚĆ FEV 1 % VC
MOGĄCA SUGEROWAĆ (i tu nie jestem w stanie odczytać

jeszcze raz meta
Solcotrichovag - cz jakoś tak..
Zapomnialem dopisać;
problem z chrapaniem