OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?

11. Data: 2001-05-24 18:46:03

Temat: Re: OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 May 2001, Marian wrote:

> = PODSTAWOWE PARAMETRY W GRANICACH NORMY ALE OBNIŻONA WARTOŚĆ FEV 1 % VC

obturacje?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

12. Data: 2001-05-24 18:50:11

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości

> obturacje?

Nawet pasuje

13. Data: 2001-05-24 18:52:24

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nawet pasuje a co oznacza ?

14. Data: 2001-05-24 19:30:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 May 2001, Marian wrote:

> Nawet pasuje a co oznacza ?

No widzisz - chorujesz na pylkowice z towarzyszaca jej
astma oskrzelowa, przypuszczalnie jestes czlowiekiem
mlodym (jezdzisz na rowerze) leczysz sie przynajmniej
5 roznymi preparatami a niewiele wiesz o swojej chorobie.
Czy masz miernik szczytowej objetosci i mierzysz sobie
sam regularnie PEF? Jaka jest dobowa zmiennosc PEF
itp. itd.

Pisze to celowo, poniewaz na tej liscie jest wiele
"ekspertow", wiele osob probuje doradzac w zakresie
roznych chorob - natomiast gdy zadaje sie konkretne,
wazne w tej chorobie pytania, w sprawach, ktore
choremu ulatwilyby znacznie zycie to niewiele wiadomo.

Latwo jest krytykowac lekarzy, sluzbe zdrowia i
wypominac, ze na niczym sie nie znaja ale trzeba
tez zainteresowac sie swoja choroba, nauczyc sie
z nia zyc :-). Jesli tak kompleksowo podejdziesz
do niej - nauczysz sie z nia zyc, tak, ze
prawdopodobnie bedziesz mogl jezdzic na rowerze :-)

P.
----

15. Data: 2001-05-25 06:36:37

Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie w zupelnosci.
dr bruno64

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

16. Data: 2001-05-25 17:34:27

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mlodym (jezdzisz na rowerze) leczysz sie przynajmniej
> 5 roznymi preparatami a niewiele wiesz o swojej chorobie.

Wszystkie wymienione preparaty przepisał mi lekarz alergolog. Trudno się do
niego dostać (długi czas oczekiwania) dużo pacientów i nie ma dla mnie zbyt
dużo czasu. Moją próbę uzyskania informacji na temat oznaczeń w badaniu
spirometrycznym zbył wyrazem małego bólu na twarzy i przeciągłym
"eeeeeehh..." - no cóż nie jest to zapewne reguła ale zdarza się

> Czy masz miernik szczytowej objetosci i mierzysz sobie
> sam regularnie PEF? Jaka jest dobowa zmiennosc PEF
> itp. itd.

Nie nie mam takiego urządzenia, jak się dostanę do alergologa to dostaję
skierowanie na spirometrię. Tak więc wychodzi jedno badanie na rok.

> Pisze to celowo, poniewaz na tej liscie jest wiele
> "ekspertow", wiele osob probuje doradzac w zakresie
> roznych chorob....

ekspert o którym ja wspomniałem był to tego stopnia "ekspertem" że nawet
maił taki nick

>..... - natomiast gdy zadaje sie konkretne,
> wazne w tej chorobie pytania, w sprawach, ktore
> choremu ulatwilyby znacznie zycie to niewiele wiadomo.

Proszę bardzo, precyzuję swoje wyniki z badania spiometrycznego zmierzone
spirometrem abcPNEUMO 2000

FEV 05=0,59 l
FEV 1=3,22 l
FEV 2=5,02 l
FVC(EX)=5,05 l
FVC(IN)=4,76 l
MEF25=2,74l/s
MEF50=4,32l/s
MEF75=6,95l/s
PEF=9,17l/s
MEF50FVC=85,52%
FEV1 VCIN=67,71%
MEF25/75=4,19l/s
MEF75/85=7,84l/s
FEV1 FVC=63,8%
PIF=6,8l/s
MIF50=6,58l/s
TC25/50=1,25l/s
TPEF=0,51s
FET=2,05s
VPIF=2,8l
AEX=21,47lr/s

> Latwo jest krytykowac lekarzy, sluzbe zdrowia ....

Fakt że łatwo i to szczególnie po ostatniej reformie i rządami miłościwie
nam panujących kas chorych (pożerających znaczną część naszych składek na
niezbyt medyczne cele)

> i wypominac, ze na niczym sie nie znaja ale trzeba
> tez zainteresowac sie swoja choroba, ....

Właśnie próbuję pogłębić wiedzę m.in. o termin "obturacje" (szukałem w
leksykonie-mie ma)

> ..... nauczyc sie z nia zyc :-). Jesli tak kompleksowo podejdziesz
> do niej - nauczysz sie z nia zyc, tak, ze
> prawdopodobnie bedziesz mogl jezdzic na rowerze :-)

Dzięki z dobre życzenia ale wg mnie być może stanie się to za sprawą leków
następnej generacji. Skuteczność obecnych jest i tak duża ale poddają się
przy dużym natężeniu pyłków.

17. Data: 2001-05-26 08:57:40

Od: "TP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dla złagodzenia objawów ocznych (które jak pisałeś >utrudniają ci mocno
funkcjonowanie) - pomijając całą >resztę objawów chorobowych i sposób ich
leczenia- >można śmiało te leki okulistyczne, które >zaproponowałem
spróbować (po decyzji okulisty).

>myślę , że jakby nie było (po polsku , rosyjsku czy >amerykańsku) zawsze
będzie coś do poprawienia, móże >będzie lepszy sprzęt, szybsza reakcja,
lepsze zarobki itd. >ale i tak panować będzie pieniądz - nie masz
>ubezpieczenia to nie będzie można liczyc na to całe >dobrodziejstwo. A
fortuna kołem się toczy...

> Właśnie próbuję pogłębić wiedzę m.in. o termin "obturacje" (szukałem w
> leksykonie-mie ma)

>ale warto sobie chociaż trochę ulżyć...

Pozdrawiam
alergik-okulista
bruno64

18. Data: 2001-05-28 10:46:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> spirometrycznym zbył wyrazem małego bólu na twarzy i przeciągłym
> "eeeeeehh..." - no cóż nie jest to zapewne reguła ale zdarza się

:-O

> Nie nie mam takiego urządzenia, jak się dostanę do alergologa to dostaję

to sobie kup - powinien byc w sklepie medycznym

> ekspert o którym ja wspomniałem był to tego stopnia "ekspertem" że nawet
> maił taki nick

no to ja sobie zrobie "cesarz rzymski" ciekaw jestem czy ktos
uwierzy :-)

> spirometrem abcPNEUMO 2000

> [...]

brakuje VC i FEV1%VC - w abcPneumo2000 wartosci - pierwsza
i ostatnia w prawej tabelce pod slupkami czerwono-zielono-niebieskimi
:-) ---> ale FEV1 powinno byc w powyzej 85% - jest wiec obnizone

> Fakt że łatwo i to szczególnie po ostatniej reformie i rządami miłościwie
> nam panujących kas chorych (pożerających znaczną część naszych składek na
> niezbyt medyczne cele)

uzyje tu swojej wrodzonej ironii - w tej samej grupie dyskusja
toczy sie takze na temat prestizu zawodu lekarza. Dyskutanci
twierdza, ze odpowiedzialnosc lekarza jest taka sama jak
kierowcy, woznego itp. itd. To nie dziw sie, ze przez 5 minut
nie uda sie lekarzowi udzielic Ci wyczerpujacej i rzetelnej
porady

Ha, ha musze przyznac sie, ze sie ubawilem cala ta sytuacja.
Powinienem powiedziec - a dobrze Wam wszystkim tym,
ktorzy twierdzicie, ze lekarz moze otrzymywac psia pensje
i pracowac jak niewolnik przez 3 doby. Moze obudzicie sie,
ze cos jest nie tak, jak lekarze beda wam poswiecac nie
5 minut a 3 minuty a na wizyte u specjalisty bedzie sie
czekac nie rok a dwa lata. Inna sprawa, ze tego typu choroby
moze tez leczyc lekarz pierwszego kontaktu ...

> Dzięki z dobre życzenia ale wg mnie być może stanie się to za sprawą leków
> następnej generacji. Skuteczność obecnych jest i tak duża ale poddają się
> przy dużym natężeniu pyłków.

Nie - nie ilosc lekow tu decyduje tylko sposob ich przyjmowania
- leki. Twoj przypadek nie jest szczegolny ale przy tak rzadkich
wizytach u lekarza i braku monitorowania przebiegu choroby
w sytuacjach natezenia pylkow stan zdrowia bedzie sie pogarszal.
Jest jeszcze kilka lekow, ktore ew. mozna byloby sprobowac, mozna
poprobowac preparatami o dluzszym dzialaniu. No, jesli bedzie
cie stac, a alergia przebiega z wysokim mianem IgE to jak lek
wejdzie (moze za pol roku) to mozesz poprobowac przeciwcialo
monoklonalne przeciw IgE, ale pewnie bardziej tu chodzi o
ustawienie leczenia, trybu zycia itp. niz kolejna generacja
lekow. Na to oczywiscie lekarz musi miec czas, co nie jest
mozliwe gdy tak jak uwazaja niektorzy z tej grupy - ma
pracowac za psie pieniadze i najlepiej 4 dni pod rzad
i dziennie przyjmowac 100 pacjentow, he, he.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]