OSAD na JEZYKU - niemoc lekarska

1. Data: 2003-12-07 17:35:39

Temat: OSAD na JEZYKU - niemoc lekarska
Od: "TRESOR COMPILATION" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uciazliwy osad na jezyku (bialy, zolty) trudno go opisac tak jakby po
wypiciu mleka (ktorego nie pije)
wystepuje tylko na jezyku na dziaslach i policzkach nie. Najgorzej jest rano
w nocy sie zaognia.
Podczas mowienia (mam wrazenie zasychania, wysychania) i jest to wybitnie
uciazliwe dla mnie
od nieprzyjemnego zapachu po blokady psychiczne.

Moja przygoda zaczela sie od dermatologa i juz nie pamietam jak dawno to
bylo.
Ten na to co zobaczyl rozpoczal kuracje ketokenazolem + zel daktarin
Byla zauwazalna poprawa ale po antybiotykach wszystko wracalo do stanu
pierwotnego (sprzed leczenia). Dodatkowo zostal zrobiony wymaz z jamy
ustnej, jezyka (po czym znow seria antybiotykow ktorej nazwy nie pamietam
generalnie wyszlo w nim jakas kokretna jedna bakteria a nie "gromada" wiec
leczenie mialo byc proste bo bylo wrazliwe na konkretne leki. I znow to
samo. Uslyszalem, ze niektore osoby maja tak, ze sa nosicielami jakis tam
bakterii i nic na to nie poradzimy ze wystepuja i wracaja.
Odwiedzilem dentyste rowniez nie mial nic do powiedzenia po kilku miesiacach
poszedlem do gastrologa z mysla ze ma to podloze zoladkowe, ale nic nie
stwierdzil wyniki na Helicobakter i kal w kierunku lamblia (UJEMNY) wyslal
mnie do Laryngologa, ktory na podstawie tomografu glowy, mialem go robiony
niedawno stwiedzil ze zatoki sa czyste znow zazyczyl sobie wymaz z gardla na
jalowosc i ogolnie bakteriologiczne. tym razem jednak z calkowicie ujemnym
wynikiem po 10 dniach "DROZDZAKOW NIEWYCHODOWANO" Nie znalezniono NIC
dziekuje dowidzenia.

Cos tam sprzedal mi o sluzowce i fakcie jej (niemocy) ze powinienem zmienic
klimat inhalacje i zapisal mi witamikne E. Fakt, ze bylo calkiem niezle i
widoczna poprawa kiedy bralem antybiotyki przeciwgrzybiczne w ogole do niego
nie przemawial.

Bylem nawet u endokrynologa ktory rowniez odeslal mnie z kwitkiem (ze
wszystko OK)
badania ogolne krwii cala morfologia, glukoza, ob, cholesterol wszystkie
ogolne badania wychodza pozytywnie o ile nie wzorcowo. Mimo ze caly czas
odczuwam zmeczenie nic mi sie nie chce i moglbym spac calymi dniami. Sam nie
wiem czy juz sie zmeczylem psychicznie czy jest cos o czym nie wiem.
Jestem zalamany faktem niemocy i braku mozliwosci okreslenia faktu co mi
dolega.
Szanowni grupowicze gdzie powiniem sie udac po fachowa porade to juz
ostatnie miejsce gdzie prosze o pomoc. Jakie powinienem zasugerowac sobie
badania? Samo wpisywanie i rejestrowanie sie z miesiecznym czasem
oczekiwania na porade za chwile zabierze mi kilka lat a efektow nie ma a jak
tak dalej pojdzie to jestem na najlepszej drodze zeby popasc w HIPOCHONDRIE.

2. Data: 2003-12-07 19:44:29

Temat: Re: OSAD na JEZYKU - niemoc lekarska
Od: "Rafal" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TRESOR COMPILATION" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uciazliwe dla mnie
> od nieprzyjemnego zapachu po blokady psychiczne.

Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale ja mam to samo i też jest to nieuleczalne
:)

Laryngolog stwierdził, że to wina przewlekłego zapalenia zatok obocznych
nosa i zapisał Fliksonase (czy jakoś tak) i Cirrus. Brałem to przez 2
miesiące i fakt - było trochę lepiej, ale ile można się katować lekami??

Mój sposób jest prosty - codziennie, po umyciu zębów, szorujesz jeszcze
język (powstrzymując odruch wymiotny :) i tyle. Poza tym chyba trzeba się
pogodzić z tym osadem, bo medycyna w dwudziestym pierwszym wieku jest
bezradna, wobec takiej dolegliwości...

Pozdrawiam,
Rafał

3. Data: 2003-12-07 20:31:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Dec 2003, Rafal wrote:

> Laryngolog stwierdził, że to wina przewlekłego zapalenia zatok obocznych
> nosa i zapisał Fliksonase (czy jakoś tak) i Cirrus. Brałem to przez 2
> miesiące i fakt - było trochę lepiej, ale ile można się katować lekami??

jak trzeba to tymi mozna dlugo

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-12-07 22:06:50

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "TRESOR COMPILATION" napisał:
> [...]

Polecam poczytać: http://www.emedicine.com/derm/topic639.htm

oraz na wszelki wypadek wykonać badanie kału, na obecność drożdżaków
Candida. Można udać się od razu do laboratorium - badanie kosztuje coś około
50 zł.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

5. Data: 2003-12-07 23:36:52

Od: "TRESOR COMPILATION" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam poczytać: http://www.emedicine.com/derm/topic639.htm

A czy jest jakis polski odpowiednik?
Moj angielski jest raczej "komunikatywny" nizeli medyczny a zebym mogl sie
czegos sensownego
z tego linku dowiedziec wolalbym go intepretowac doslownie (nizeli z
domyslow)

> oraz na wszelki wypadek wykonać badanie kału, na obecność drożdżaków
> Candida. Można udać się od razu do laboratorium - badanie kosztuje coś
około
> 50 zł.

A to badanie w celu? Grzybow pod katem ktorej z chorob?

Mimo wszystko wydaje mi sie ze to moze miec zwiazek z jelitami i zoladkiem
czy gastroskopia moze w tym pomoc?
Mam kontrolna wizyte za kilka dni moze powinienem zasugerowac owe badanie?

6. Data: 2003-12-08 15:42:33

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czegos sensownego
> z tego linku dowiedziec wolalbym go intepretowac doslownie (nizeli z

Po polsku to by brzmiało "włochaty język" ;-). Na stronie, której adres
podałem, nie ma podanej konkretniej przyczyny tego zjawiska. Niestety, nie
znam polskiego odpowiednika.

> A to badanie w celu? Grzybow pod katem ktorej z chorob?

W badaniu, które wymieniłem chodzi o stwierdzenie, czy w jelitach nastąpił
przerost drożdżaków. Często takiemu przerostowi towarzyszy biały język...

> Mimo wszystko wydaje mi sie ze to moze miec zwiazek z jelitami i zoladkiem
> czy gastroskopia moze w tym pomoc?
> Mam kontrolna wizyte za kilka dni moze powinienem zasugerowac owe badanie?

Gastroskopia może tutaj dużo wnieść.

Pozdrawiam, andrzej

7. Data: 2003-12-08 21:25:54

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie może to byc język włochaty. Zaleca się czyszczenie języka przy
każdym myciu zębów specjalną szczoteczką do języka. I udanie się do
stomatologa, oni się tym zajmują.
Generalnie jest tak, że przy racjonalnym zywieniu i regularnym czyszczeniu
taki język nie sprawia większych kłopotów. Specyficznej metody leczenia
chyba nie ma jeszcze.

Nietypowe - jak odtworzyć VCD ze Szpitala im. Strusia
Jaskra
Wiem, wiem o tym juz bylo ale...
HERG - wyjasnienie nazwy.
SPAM: Do studentów AM (serwis z materiałami dla Was i przez Was pisanymi)