[OT] Błędy kampani ...

21. Data: 2005-10-26 08:32:09

Temat: Re: [OT] Błędy kampani ...
Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:djm8o7$3tf$1@news.onet.pl...

> No niby masz rację ... ;)
> Ale cały wiks polega na tym, że ja nie czuję się związany
> z jakimś plemieniem ;).

A mimo to pewne plemiona z góry uznałeś jako obce sobie.
Pomyśl więc, że prawdopodobnie większość Polaków jest
bardziej niż Ty ograniczona ergo jeszcze bardziej odporna na
racjonalną perswazję.

> I w ten sposób pośrednio najbliższe
> mi są idee liberalne w naszym kraju - bo tylko one
> wychodzą
> poza beton ścierającego się wciąż radykalizmu
> komunistycznego
> z radykalizmem katolickim ...

Radykalizm komunistyczny w Polsce? Gdzie Ty go widzisz?

Amnesiak

22. Data: 2005-10-26 10:07:13

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

Przede wszystkim: Kaczynski _nie_ umizgiwal sie do Leppera.
Za to Lepper staral sie o wzgledy Kaczynskiego (i to juz duzo wczesniej).
Ok, mogl wyprzec sie Leppera, ale Tusk tez sie Urbana i Millera nie
wypieral!
(jak zauwazyles zreszta)
Tak jak Michnika, Kwasniewskiego i Walesy.

> Oczywiście Tusk podobnie mógłby (powinien) postąpić z poparciem takich
> "osobistości" jak Urban. Ale to jest akurat poparcie "marginalne".

SLD to marginalne poparcie? Prawie takie jak Leppera.

> A panowie biznesmeni z PiS'u - pamiętajcie o pokorze.

W kampanii to raczej PO zabraklo pokory - bylo straszenie Lepperem.
Tusk przez to podzielil wyborcow na lepszych i gorszych. Tak sie nie robi!!
Ale tego wlasnie oczekuja jego "nowoczesni" wyborcy, ktorzy uwazaja sie
za lepszych. I to jest problem - buta.

> Pamiętajcie
> Polskę podzieloną niemal równo na niebiesko i czerwono (sic !).
> Na zachodzie, bliżej Europy - nie wygrali byście.

Nie przesadzaj z tym "nowoczennym zachodem Polski":
Lubuskie to ostoja SLD i biedne wojewodztwo!. Szczecin w zachodniopomorskim
mocno podupada! (a tam Tusk mial duzo)
Opolskie (max dla Tuska) nie jest bogate, jak juz to pro-Niemieckie.

Bogatsze wojewodztwa zachodnie (wielkopolskie i dolnoslaskie) -
tam Tusk dostal niewiele wiecej niz LK- mial 53%.

Za to na wschodzie w malopolskim (Krakow) i Mazowieckim (Wawa)
- Kaczynski dostal znaczaco wiecej (odpowiednio 62 i 58)!
Chcesz powiedziec ze Mazowieckie to zacofane wojewodztwo? :)

Wiec ta nowoczesnoscia wyborcow Tuska to raczej mity.
Wiesz skad sie to wzielo to przekonanie o nowoczesnosci?
Bo to efekt skutecznej kampanii Tuska (nowoczesnosc), ale nie rzeczywistosc.
To efekt _celnej_ kapmanii - Tusk zaskarbil sobie wyborcow ktorzy lubia
utozsamiac sie z nowoczesnosci (co nie znaczy ze tacy sa).
Niestety za bardzo polecial z ta nowoczesnoscia bo do tego stopnia
ze zaczal tych drugich, niby mniej-nowoczesnych obrazac.
Butnosc typowa dla pseudo-nowoczesnego czlowieka.

Pozdrawiam,
Duch

23. Data: 2005-10-26 10:21:50

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Przede wszystkim: Kaczynski _nie_ umizgiwal sie do Leppera.

Ryczę...
...ze śmiechu.

P.

24. Data: 2005-10-26 11:25:51

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki napisał(a):

> Ryczę...
> ...ze śmiechu.

Co chcesz, zobacz jak Lepper dzielnie Polski broni :)

http://www.spieprzajdziadu.pl/pliki/lepper.jpg

25. Data: 2005-10-26 12:23:00

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Przede wszystkim: Kaczynski _nie_ umizgiwal sie do Leppera.
... także ryczę ze śmiechu ...
... bo przecież, kiedy mówił, że odsunie Balcerowicza, to nie miał
na myśli tego samego, co Lepper ...

> Tak jak Michnika, Kwasniewskiego i Walesy.

Sorry Duch, ale dopóki będziesz wrzucał Wałęsę i Kwaśniewskiego
do jednego worka, to ja Ci będę mówił: jesteś prostak
nie dorastający do pięt ani jednemu, ani drugiemu ;))).

> [...]
> - Kaczynski dostal znaczaco wiecej (odpowiednio 62 i 58)!
> Chcesz powiedziec ze Mazowieckie to zacofane wojewodztwo? :)

Powiem tylko tyle, że z tego wszystkiego rzeczywiscie zaskoczyło mnie
tak wysokie poparcie w Warszawie i w Krakowie. Kraków to IMHO
efekt tego, że Kaczor lepiej wpasował się kulturowo,
jako katolicki swojak, a Tusk to jednak Europa - czyli wolność
obyczajowa. Ot i wszystko.

> [...]
> To efekt _celnej_ kapmanii - Tusk zaskarbil sobie wyborcow ktorzy lubia
> utozsamiac sie z nowoczesnosci (co nie znaczy ze tacy sa).

Stary, daj spokój ... Zobacz sobie na mapę linii kolejowych
w Polsce. Możesz mówić, co chcesz, natomiast fakty są faktami:
Polska Zachodnia i Śląsk jest lepiej zurbanizowana i rozwinięta
gospodarczo (dzięki Niemcom właśnie). Warszawa to wyjątek
- z wiadomych względów.

> Niestety za bardzo polecial z ta nowoczesnoscia bo do tego stopnia
> ze zaczal tych drugich, niby mniej-nowoczesnych obrazac.
> Butnosc typowa dla pseudo-nowoczesnego czlowieka.
Ja osobiście nie odczułem jego postawy jako poniżającej dla wyborców
Leppera i generalnie ludzi biednych i niewykształconych. Bardziej
poniżające dla nich są IMHO pomysły Kaczyńskiego, by zaostrzyć prawo
karne (w końcu to w Samoobronie jest najwięcej przestępców) - tyle,
że Kaczor szczęśliwie uniknął dyskusji na ten temat, pozostało
wrażenie, że "Prawo i Sprawiedliwość" ma być wymierzane w stosunku
do jakiejś bliżej nieokreślonej GTW.

26. Data: 2005-10-26 13:02:35

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> ... bo przecież, kiedy mówił, że odsunie Balcerowicza, to nie miał
> na myśli tego samego, co Lepper ...

Ja wiem ze Twoj przeciwnik, LK, musi byc jak najgorszy
ale nie naginajcie faktow.
"Balcerowicz musi odejsc" to umizgiwanie sie do ludzi,
dla ktorych Balcerowicz jest symbolem zmian
na ktorych duzo stracili.

> Sorry Duch, ale dopóki będziesz wrzucał Wałęsę i Kwaśniewskiego
> do jednego worka, to ja Ci będę mówił: jesteś prostak
> nie dorastający do pięt ani jednemu, ani drugiemu ;))).

To w takim razie ktory jest ten lepszy? :)

> Powiem tylko tyle, że z tego wszystkiego rzeczywiscie zaskoczyło mnie
> tak wysokie poparcie w Warszawie i w Krakowie.

No widzisz?

> Stary, daj spokój ... Zobacz sobie na mapę linii kolejowych
> w Polsce.

Zaraz, zaraz, przyjacielu. Te linie to robota Niemcow ktorzy tam mieszali,
a NIE Polkow tam miekszajacych. Ci ludzie tych lini kolejowych
nie zrobili!
Wiec co to za argument?

> Możesz mówić, co chcesz, natomiast fakty są faktami:
> Polska Zachodnia i Śląsk jest lepiej zurbanizowana i rozwinięta
> gospodarczo (dzięki Niemcom właśnie).

Ale do czego zmierzasz?
Czy zurbanizowanie terenow przez Niemcow swiadczy o
bogactwie i madrosci Polakow tam mieszkajacych???

Ludzie ktorzy tam mieszkaja sa biedni.
Lubuskie, Zachodniopomorskie to biedniejsze wojewodztwa.
I w tych biedniejszych (Opolskie, Lubuskie, Zachodniopomoerskie),
tam Tusk mial wiecej glosow (59, 55, 56). W bogatszych (DolnoSl i Slaskie)
mial
prawie rowno LK, tj. 53, 52%.

> Bardziej
> poniżające dla nich są IMHO pomysły Kaczyńskiego, by zaostrzyć prawo
> karne

Hehe, "zaostrzenie prawa ponizeniem recydywistow" - przepraszam ale
co Ty do mnie mowisz? Bo nie rozumiem :)

Pozdrawiam,
Duch

27. Data: 2005-10-26 16:44:15

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości

> Ale równie dobrze może to być socjaldemokracja a la Tony
> Blair. Uważam, że elektorat lewicowy jest bardziej niż
> konserwatywny gotowy na akceptację "eksperymentów
> liberalnych" ;). Oczywiście partie typu PO robią dobrą
> robotę, przemawiając do tradycjonalistów i niejako
> 'liberalizując' ich. Jednak w perspektywie najbliższych 20
> lat tacy konserwatywni liberałowie bedą mogli zdobyć władzę
> w Polsce tylko ~podstępem ;).

Ja jednak wolę teorię opartą na żywiołach ... ;)
Zgodnie z nią Tusk, obdarzony silnym elementem powietrza, nie mógł
wygrać inaczej, niż spontanicznie i odrobinę przypadkiem.
Dmuchnęło jednak w inną stronę ... Ale w tym wypadku to kwestia
po prostu pogody ;). Sukcesy powietrzniaków wychodzą spontanicznie
i zawsze wokół nich pachnie aurą szczęsliwego trafu ;). Tym razem
nie wyszło, po prostu.

Tusk, zamiast pozwolić się Kaczyńskiemu ślepo rozpędzić
a potem wpuścić go w maliny - poczuł się w obowiązku by stanąć
mu na drodze w obronie dziadka - no i go zgniotło, a Kaczor
przyhamował i zaczął się rozglądać ... ;)

Takie proste wyjaśnienia mi czasem starczają lepiej, niż wielkie
analizy historiopolitozoficzne ;).

28. Data: 2005-10-26 18:32:56

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

<snip>
> [...]
> I w tych biedniejszych (Opolskie, Lubuskie, Zachodniopomoerskie),
> tam Tusk mial wiecej glosow (59, 55, 56). W bogatszych (DolnoSl i Slaskie)

Opolskie - biedne? Życzyłbym wszystkim terenom wiejskim takiej biedy
(przede wszystkim poziom cywilizacyjny jest wyższy (oczywiście tam, gdzie
Ślązacy przeważają, a nie napływowi Polacy)) - zresztą jeśli się przyjrzysz
poparciu dla LK i DT, to zobaczysz, że rozkład poparcia wewnątrz województwa
generalnie odpowiada rozmieszczeniu Ślązaków i Polaków.
Mniej więcej podobnie było w woj. śląskim (polskie Śląsko-Dąbrowskie,
Żywiecczyzna i okolice Częstochowy - raczej LK), tereny bardziej śląskie -
DT.

No ale ok - bardzo jestem ciekaw, jak TY tłumaczysz jednak wyraźny podział
Polski na wschód LK i zachód DT.

P.

29. Data: 2005-10-26 19:56:36

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> No ale ok - bardzo jestem ciekaw, jak TY tłumaczysz jednak wyraźny podział
> Polski na wschód LK i zachód DT.

Powiem szczerze - nie mam pojecia!

No, moze jakis taki pomysl - moze chodzi o pro-niemieckosc?
Ludzie z zachodniej granicy dorabiali sie na Niemcach, handel i te sprawy
(wiem,
bo mam tam znajomych), najbogatsze osoby w tych rejonow dorabialy sie na
Niemcach.
Gdyby nie Niem. to dopiero byloby tam biednie.
Wiec moze to? (pro-niemieckosc czyli Tusk)

----
Jeszcze jednak uwaga, do tego co pisal Redart. Napisal on, ze ludzie z
zachodu Polski sa bardziej zwiazani z Zachodem (europy), nowoczesniejsi.
Nie jestem pewien - nalezy przypomniec ze ludzie z zachodu Polski to
powojenni *przesiedlency* z kresow wschodnich! Takze ich
sposob myslenia czy dzialania jest raczej wschodni niz zachodni.

Ja wcale nie mowie (w przeciwienstwie do Redarta), ze ludzie za zachodniej
Polski, czyli tak naprawde przesiedlency z kresow sa jacys gorsi czy lepsi.
Tylko zauwazam fakt, ze ci ludzie czesto sa biedniejsi
- musieli pozostawiac swoje majatki na kresach
i zaczynac od nowa. Takze nie za bardzo mi sie widzi hipoteza ze mieszkancy
zachodniej Polski to ludzie Zachodu. Raczej wschodu (wyjatek- Wielkopolska)

Wydaje mi sie tez - tak zreszta jak sam zauwazyles - ze slazacy sa lepiej
zorganizowani niz przesiedlency. Ale slazacy to wojewodztwo glownie slaskie
(a nie dolnoslaskie i chyba nawet nie opolskie). Tylko nie wiem jak to sie
ma do naszej dyskusji....

Uffff, ile tu telewizyjnych mitow trzeba obalac, zycia nie starczy..... ;)

Pozdrawiam,
Duch

30. Data: 2005-10-26 20:52:45

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niemcach.
> Gdyby nie Niem. to dopiero byloby tam biednie.
> Wiec moze to? (pro-niemieckosc czyli Tusk)

Może też widzą, że Niemcy są na tyle ok, że nie ma co nimi straszyć, hę? :)
Może chcą, żeby w Polsce było bardziej jak w Zachodniej Europie, a PiS i LK
ciągną w inną stronę? :)

> [...]
> powojenni *przesiedlency* z kresow wschodnich! Takze ich
> sposob myslenia czy dzialania jest raczej wschodni niz zachodni.

1/ Rybko, minęły trzy pokolenia..., a poza tym kresowiaków nie ma tam aż tak
dużo w stosunku do całości populacji.
Dużo ludzi przesiedlało się również z centralnej Polski. We Wrocławiu np.
kresowiacy i ich potomkowie to kilkanaście procent z tego, co wiem.

2/ Co to jest dla Ciebie wschodni sposób myślenia i jak się przejawia na
Ziemiach Zachodnich i Północnych?

> [...]
> slaskie
> (a nie dolnoslaskie i chyba nawet nie opolskie). Tylko nie wiem jak to sie

Opolskie - znaczna część, jak najbardziej.
Że wyżej rozwinięte cywilizacyjnie społeczności wybierały Tuska? :)

Paff

Szaleni z samotności?!
małżeństwo czy prostytucja
czy taki związek może zaistnieć (trwać)?
skojarzenia
testy projekcyjne