[OT] Nie kuchnia, nie lodowka, tylko pralka

1. Data: 2003-03-17 18:54:31

Temat: [OT] Nie kuchnia, nie lodowka, tylko pralka
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Planuje zakup pralki w najblizszym czasie. Wlasciwie wchodzi w gre tylko
pralka otwierana od gory. Mam na oku Elektroluxa EWT 1051 - klasa prania
i oszczednosci A, 1000 obr, Czy macie moze jakies sugestie? Moze jakies inne
firmy? Candy, AEG, Whirpool?
Prosze, podzielcie sie swoimi doswiadczeniami na ten temat.
Wiem, ze to moze za bardzo odbiega od tematu kuchni, ale przekonalem sie
tez, ze mozna na Was liczyc i nie wiem poza tym na jakiej innej grupie
moglbym o to zapytac. Jesli kogos takie OT bardzo denerwuja, to prosze,
wybaczcie.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-03-17 19:50:01

Temat: Re: [OT] Nie kuchnia, nie lodowka, tylko pralka
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uz.ytkownik Nikodem Kuz'nik napisa?:
> [...]
> tez, ze mozna na Was liczyc i nie wiem poza tym na jakiej innej grupie
> moglbym o to zapytac. Jesli kogos takie OT bardzo denerwuja, to prosze,

Pamietam ze rok temu chcialam wlasnie tego Electroluxa ladowanego od
gory i to dosc szybko, bo wczesniejsza stara pralka ulegla dosc
powaznemu uszkodzeniu. W sklepach okazalo sie ze jej nie ma, na koncu
wdeplismy do AGD RTV czy jak sie to tam zwie i Pan nam polecil Brandt'a.
Te same parametry a cena nizsza. Jedyne co to pralka nie ma max. 1000
obrotow a 900 ale ja jestem z niej bardzo zadowlona. :-), Jak cos polecam.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet za;b bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-17 21:00:49

Od: "janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> napisal w
wiadomosci news:b555om$tgp$1@news.polbox.pl...
> [...]
nie wiem poza tym na jakiej innej grupie
> moglbym o to zapytac. Jesli kogos takie OT bardzo denerwuja, to prosze,

Najwlasciwsza bo tam tego rodzju tematy poruszane sa najczesciej bedzie
grupa pl.rec.dom

Pozdrawiam janek

1. Data: 2003-03-17 23:59:18

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "walkie!" <w...@w...net.pl>

> [...]
> Te same parametry a cena nizsza. Jedyne co to pralka nie ma max. 1000
> obrotow a 900 ale ja jestem z niej bardzo zadowlona. :-), Jak cos polecam.

Uwaga!
Brandt zbankrutowal!!!!
Elektroluxowi raczej to nie grozi.
Barbara
From: "walkie!" <w...@w...net.pl>

1. Data: 2003-03-18 07:43:46

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

janek:

> Najwlasciwsza bo tam tego rodzju tematy poruszane sa najczesciej bedzie
> grupa pl.rec.dom

no nie przesadzaj. Jak jeszcze nie miałem domu, tylko mieszkanie, to
pralka stała u mnie w kuchni. To chyba oczywiste, że na temat pralek
można się w kuchni pytać?

Waldek

1. Data: 2003-03-18 08:40:46

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka <b...@i...com.pl> napisał(a):
> Uwaga!
> Brandt zbankrutowal!!!!

Niewielkie to ma znaczenie dla klienta przy dzisiejszej
standaryzacji i globalizacji produkcji.. kiedy w jednym
wyrobie okreslonej marki znajduja sie czesci
produkowane przez rozne swiatowe firmy, nawet
konkurencyjne.
Poza tym fabryki Brandta nie zapadly sie pod ziemie,
ktos je wykupil, wraz z maszynami i zapasami. Kiepski
zrobilby biznes, gdyby chcial cale to dobro zezlomowac,
zamiast wykorzystac co sie da, a reszte sprzedac.
Mysle wiec, ze obecni uzytkownicy wyrobow Brandta nie
musza sie martwic jego bankructwem.

Iris

1. Data: 2003-03-18 11:37:03

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i oszczednosci A, 1000 obr, Czy macie moze jakies sugestie? Moze jakies inne

Ja mam od chyba 4 lat Ariston ladowana od gory, zdaje sie 900 obrotow. Odpukac,
bez awarii do tej pory. Pralka wazy pranie i dobiera odpowiednia ilosc wody.
Gdy ja kupowalam kosztowala okolo 1700 zl, ale dostalam gratis zelazko :).
Jestem bardzo zadowolona. Nie wiem, jak to teraz wyglada, moze wszystkie pralki
to maja - ale bardzo odpowiada mi program prania delikatnych tkanin. W tej
chwili nic juz nie piore recznie.

Z tym OT to nie przesadzaj, w pralce tez mozna gotowac :)

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-03-18 12:54:11

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Iris" <i...@t...pl>

> [...]

zamiast wykorzystac co sie da, a reszte sprzedac.
Mysle wiec, ze obecni uzytkownicy wyrobow Brandta nie

Iris, umyslnie zostawiam Twoje wszystkie argumenty:
Odpowiedz: w Polsce Brandt wykupil zaklady, ktore mialy swoja wlasna produkcje... czy
wprowadzil wlasne linie produkcyjne???
Obawiam sie ze w minimalnym stopniu.
Gdybym ja byla na miejscu osoby, ktora ma podjac decyzje inwestycyjna, w zadnym
przypadku nie ku0ilabym Brandta, tym bardzoej, ze
marka nie jest najlepsza, w przeciwienstwie do Elektroluxa [ znam te firme ze
slyszenia od ponad 50 lat], czy tez firmy Siemens...
podobnie...
Otoz - sa marki i ;marki'.
Zawsze nalezy zadac sobie pytanie - jak dlugo [orientacyjnie] ma nam sluzyc dany
produkt i za jakie pieniadze.
Inaczej do tego zagadnienia podejda ludzie mlodzi, z dobrym uposazeniem, inaczej
emeryci, inaczej Ci, ktorzy po prostu musza kupic.
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-03-18 19:32:49

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inwestycyjna, w zadnym przypadku nie ku0ilabym
Brandta,
> tym bardzoej, ze marka nie jest najlepsza,

Alez Basiu, ja nie namawiam nikogo do zakupu wyrobu
Brandta, czy tez jakiejkolwiek innej firmy (jak zapewne
zauwazylas, uzylam slow "_obecni_ uzytkownicy
Brandta"). Moim zdaniem wybor producenta jest sprawa
indywidualna i zgadzam sie z Toba, ze temat zaczyna sie
od ilosci pieniedzy, jakimi nabywca dysponuje. A dalej
juz wlasne preferencje.. co komu odpowiada.. technika,
bajery i wiele innych.

To, ze wiele firm zagranicznych wykupuje nasze fabryki
przewaznie _nie_ w celach inwestycyjnych (tzn.rozwoju i
unowoczesnienia ich produkcji) jest sprawa powszechnie
znana. IMO jestesmy przede wszystkim rynkiem zbytu
nadwyzki ich rodzimych wyrobow oraz przystankiem w
drodze na wschod lub na zachod. I w tym kierunku
zmierza ich strategia gospodarcza. Ale to temat-rzeka i
nie na te grupe.

Wracajac do posiadacza-nabywcy towaru
upadlej/zbankrutowanej firmy... czesci zamienne zwykle
sa jeszcze przez ladnych kilka lat w sprzedazy (dba o
to "spadkobierca" tej firmy m.in.oprozniajac magazyny).
Jednak powazny problem dla posiadaczy towarow
wyprodukowanych przez taka firme stanowi kwestia
uregulowanych lub nie umow serwisowych, a wiec m.in.
dostepu do tych czesci. I tutaj konkretnie.. co do
Brandta.. podobno te sprawy nie zostaly przez nich
ostatecznie uregulowane. A dla mnie bylby to podstawowy
argument "przeciwko", _niezaleznie_ od marki.

Pozdrawiam:)
Iris

1. Data: 2003-03-18 20:53:02

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> Te same parametry a cena nizsza. Jedyne co to pralka nie ma max. 1000
> obrotow a 900 ale ja jestem z niej bardzo zadowlona. :-), Jak cos polecam.

Wielkie dzieki wszystkim za pomoc. Ciagle szukam, nie zwracalem wczesnije
uwagi na 'delikatne pranie', dziekuje.
Podobaja mi sie tez 'osiagi' w zuzyciu wody i energii Electroluxa, ale moze
tansze rozwiazania, np. Zanussi tez nie zawioda (Zanussi i AEG naleza do
koncernu Electroluxa, ale nie wiem czy to ta sama klasa pralek).

Jesli chodzi o firrmy, ktore wlasnie zbankrutowaly, to jest to niewatpliwie
sygnal niepokojacy. Nie wiem jak to bedzie z ew. czesciami zamiennymi do
produktow tych firm w przyszlosci.
Mnie zalezy na pralce na, jesli to w ogole obecnie mozliwe, pare
dzisiecileci, bo licze na to, ze mam ciegle jeszcze wiecej zycia przed soba
niz dotad przezylem ;-) Budzet na pralke - mysle, ze 1700PLN to jest duzo,
ale jesli rzeczywiscie bylo by warto zainwestowac tyle w produkt o niskim
zuzyciu energii i wody i nieskiej awaryjnosci, to jestem w stanie max. tyle
zaplacic.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

Nik

Ktokolwiek wie . . . .
kuchnia - fronty matowe czy blyszczace?
gdzie kupić saletrę?