sprzedaż nasienia

191. Data: 2003-01-13 10:22:15

Temat: Re: oddawanie szpiku było: i komórki jajowej
Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jojo wrote:

> Nie, to są odpowiedzi w tonie przedpiścy.

Czytajac watek odnosze inne wrazenie. Dziewczyna caly czas odpowiada
dlaczego ma takie a nie inne priorytety. Nie musimy sie z nia zgadzac
ale wysmiewac nie trzeba. Moze warto uszanowac inny punkt widzenia a nie
nasmiewac sie z niego?

> Jeśli którąś ze stron w dyskusji odbierasz jako "argumenty poniżej pasa" to
> znaczy, ze identyfikujesz się z druga stroną i w jakis sposób czujesz się
> zagrożona - nie jest to absolutnie tekst do ciebie osobiscie, to tylko
> wyjaśnienie z punktu widzenia psychologii.

Wyjasnienie przyjelam. Nietrafne- nie identyfikuje sie z prostej
przyczyny- w kwestii dyskutowanej tutaj nie zgadzam sie z boniedydy.
Natomiast sledze dyskusje z ciekawoscia i widze jedno- dziewczyna
powiedziala cos kontrowersyjnego dla wielu i od tego momentu musi sie
bronic. W porzadku- zdarza sie. Patrzmy dalej- pogladów broni w sposób
wywazony a w zamian w pewnym momencie dostaje argumenty typu np.
"Stuknij sie w lepek i strzel sobie baranka na poprawke.
Bez kasku." czy smieszki Twoje z Ania z jej pogladów a propos
dowartosciowywania sie. IMHO to wlasnie argumenty ponizej pasa i tylko
tego sie czepnelam.
pzdr
agi

192. Data: 2003-01-13 10:29:16

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jojo <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avtvme$uqp$...@a...dialog.net.pl...

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości

> tak jak pisałam - kilka osób czy pojedyncze przypadki nie sa tak
nagłaśniane
> jak te 200 tyś. Afrykańczyków i nie mozna aż tak się dowartościować
> jeno parę groszy wysłane dla tych którym grozi masowa smierć głodowa
> usatysfakcjonuje duszę pomagającego, czyż nie?

??? Nie rozumiem. Tych dwóch przypadków (notabene zdarzyło się to raz od
wielkiego dzwonu) nie zauważyli nawet najblizsi sąsiedzi. W samej Afryce
cieżko głoduje 38 milionów ludzi (specjalnie dla Ciebie znalazłam liczby):

PołudniowaAfryka

Lesotho -- 650,000
Malawi -- 3.3 millionów
Mozambik -- 590,000
Zambia -- 2.9 millionów
Swaziland -- 270,000
Zimbabwe -- 6.7 millionów
Zambia -- 2.9 millionów
Angola -- 1.9 millionów

Zachodnia Afryka
Sahara Zachodnia -- 500,000
Afryka Zachodnia -- 791,000
Republika Kongo -- 342,000

Róg Afryki
Uganda -- 500,000
Sudan -- 2.9 millionów
Erytrea -- 3.3 millionów
Etiopia -- 11 millionów

Afryka Środkowa
Demokratyczna Repulika Kongo -- 1.4 millionów

(Żródło: World Food Programme)

Podawana przez mnie liczba 200 tys. dotyczyła pojedynczego kraju
(hipotetycznego) i, jak się okazało, i tak była zaniżona.
Dziwisz się, że te "kilka osób czy pojedyncze przypadki nie sa tak
nagłaśniane" jak 38 milionów ludzi? Dziwisz się, że do pomocy tym milionom
powołano orgaznizacje pozarządowe (którym mozna wpłacić pieniądze), a do
pomocy "kilku osobom czy pojedynczym przypadkom" - nie?

boniedydy

193. Data: 2003-01-13 10:41:12

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agi ( fghfgh ) <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

(ciach)
> [...]
> "Stuknij sie w lepek i strzel sobie baranka na poprawke.
> Bez kasku." czy smieszki Twoje z Ania z jej pogladów a propos

Dziękuję, agi. To własnie odbieram jako nieuczciwosć w dyskusji i z tego
powodu zablokowałam Anię.

boniedydy

194. Data: 2003-01-13 11:09:54

Temat: Re: OT Odp: oddawanie szpiku było: i komórki jajowej
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jojo <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avu15u$kd2$...@a...dialog.net.pl...

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości

> dla mnie na pewno nie jest to dowód na bezsensowność takich zabiegów -
wszem
> i wobec jest wiadome, ze sa ryzykowne ale daja nadzieję, która często jest
> realna
>

> a co , znajomemu na siłę coś wszczepili? uspili i bez jego zgody cos mu
> doszyli ?
> poza tym swoim pytaniem sama sobie zaprzeczasz, widocznie nie czytasz tego
> co wysyłasz

Nie zaprzeczam sobie, tylko użyłam tzw. ironii. Przeprowadziłam rozumowanie
analogiczne do Twojego (wyciętego w tej odpowiedzi): "jeśli chodzi o sąsiada
to był przytoczony jako przykład
człowieka, który przeszczep miał i na dokładkę przeżył ( choć nie dawano mu
szans najmniejszych!) i tym samym ja i inni znajomi mamy namacalny dowód na
to, że te wszystkie przeszczepy mają jak najbardziej sens". Otóż skoro mój
znajomy zmarł bezpośrednio w wyniku przeszczepu, to posługując się Twoją
logiką musiałabym napisać, że "tym samym ja i inni znajomi mamy namacalny
dowód na to, że te wszystkie przeszczepy radykalnie skracają zycie i są bez
sensu". Tymczasem prawda lezy pośrodku. Te przeszczepy, które dobrze sę
przyjmują i przedłużają życie, mają sens; te, które skracaja życie lub
wydłuzają, ale za cenę bardzo złej jego jakości (odczuwalnej subiektywnie),
nie mają sensu - jednak które są które, okazuje się dopiero post factum. W
przypadku dyskusji o przeszczepach kwestionowałam zupełnie co innego niż to,
że pewien znaczący procent z nich wydłuża życie (abstrahuję od jego jakości,
bo nie sądzę, żeby ktoś prowadził badania na ten temat i ktokolwiek to potem
monitorował w kategoriach ujmowalnych statystycznie - w związku z tym nic
madrego na ten temat nie da się powiedzieć). Nie chcę wdawać się ponownie w
tę samą dyskusję.
W powyższym tekście punktowałam wyłącznie Twój brak logiki i był to jedyny
cel polemiczny, jaki mi przyświecał.

> a co - mam dostarczyc brudne naczynia? poświadczone notarialnie i przez
> dzielnicowego oświadczenie dożywionego przeze mnie? wystarczy, czy coś
> jeszcze?
> przypominam, że to dyskusja na temat głoszonych poglądów - nikt, a w
> szczególności ja , nie żądał od ciebie dowodów wpłat na konto głodujacych
> Afrykanów, nikt tez nie poddawał w wątpliwość tego, ze to robisz,
natomiast
> ty pozwoliłas sobie na wycieczki osobiste - z braku argumentów ?

Nie. Zrobiłam to, ponieważ pisałaś "natomiast wolę dać jeść głodnemu
dzieciakowi z okolicy niż wysyłać forsę dla głodujących w omawianej szeroko
Afryce", czyli sama zaczęłaś pisac o sobie. Zapytałam, czy skoro wolisz "dać
jeść głodnemu dzieciakowi z okolicy", to rzeczywiscie to robisz. Otóż jeśli
wolisz tak robić i tak robisz, to gorąco to popieram - to bardzo szlachetne
z Twojej strony, że pomagasz okolicznym dzieciom. Ja mam prawo miec inne
preferencje. Natomiast jeśli był to tylko chwyt w dyskusji, za pomocą
którego starasz się wyperswadować mi, zebym nie wysyłała pieniędzy
głodującym dzieciom w Afryce, to zachowujesz się nieuczciwie. Zamiast starać
się wpłynąc na mnie, żebym nie pomagała temu, komu pomagam, może Ty zacznij
pomagać komukolwiek.

> co bedzie następnym twoim argumentem? to ze ty nie widziałaś , żebym
> komukolwiek w czymś pomogła, więc nie jest to prawda?
>
> dla mnie EOT, nie zamierzam się tu tobie legitymować

boniedydy

195. Data: 2003-01-13 12:17:55

Od: "Iwcia&Pstryk" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powołano orgaznizacje pozarządowe (którym mozna wpłacić pieniądze), a do
> pomocy "kilku osobom czy pojedynczym przypadkom" - nie?

Daje pojedynczy glos w tej dyskusji... chm, to ze masz inne priorytety - ok.
Mam wrazenie ze wiekszosc poruszylo to ze pomagajac dzieciom w Afryce
dzialasz na zasadzie wylacznosci podajac to w wyjatkowo niestrawny sposob.
Oto jak ja to odebrałam - "Od mojej nerki po smierci wara wam potrzebujacy
polacy, bo lepiej codziennie chodzic na dialize niz lykac tabletki. A tak
wogóle to za wasze zycie jest za drogie (czyli... do piachu!)".
A co do Afryki to moje wlasne zdanie jest takie ze lepiej im przeslac
kontener prezerwatyw. Matce zawsze łatwiej bedzie wyzywic dwoje dzieci niz
dziesiecioro- na każdym kontynencie. A przede wszystkim pozamykac w
kazamatach ONZ tych ktorzy zamiast rozwijac afrykanska gospodarke kupują
upiornie drogą broń doprowadzając tym samym swoich sasiadow do smierci z
glodu.

Pa
Iwcia bez serca

196. Data: 2003-01-13 13:18:05

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwcia&Pstryk <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avuam6$l1r$...@k...task.gda.pl...

> [...]
> polacy, bo lepiej codziennie chodzic na dialize niz lykac tabletki. A tak
> wogóle to za wasze zycie jest za drogie (czyli... do piachu!)".

Nezupełnie tak, ale oczywiscie mój wybór jest kontrowersyjny i zdaję sobie z
tego sprawę. Po prostu mam zamiar w ograniczony sposób korzystac z
dobrodziejstw współczesnej medycyny (do pewnego stopnia komplikacji i
inwazyjności zabiegów) i to działa w obie strony: bycia w tym przypadku
biorcą i dawcą. Tak samo nie chciałabym być poddana np. agresywnej
reanimacji. Kwestia kosztowności zabiegów jest tylko kwestią dodaną.

> A co do Afryki to moje wlasne zdanie jest takie ze lepiej im przeslac
> kontener prezerwatyw.

To też należy robić, ale ci, którzy właśnie umierają, prezerwatywami się nie
najedzą. Niemniej cenię oczywiście organizacje i ludzi , zajmujących się
własnie edukacją seksualną w krajach ubogich.

boniedydy

197. Data: 2003-01-13 17:57:12

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ serwer nie przepuszcza mi odpowiedzi w prawidłowym miejscu, tzn.
jeden post dalej, więc umieszczam ją tutaj;

napisał:

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości

> bardziej,
>
> i cały internet ;) a kto jeszcze tego nie wiem

Tak? Rozumiem, że chcesz mi przez to powiedzieć "przechwalasz się w całej
sieci". Otóż po pierwsze: kwestia ta wyszła uibocznie; po drugie: skoro się
przechwalam, to podaj mi moje imię i nazwisko. Bo akurat jeśli piszę na
grupę, to piszę kompletnie anonimowo i nikt w realu nie zna mnie jako
"boniedydy". Swojego konta założonego na ten nick tez nie używam w
kontaktach prywatnych.

> a to nie ten przypadek ;) ale jak chcesz miec obraz reprezentatywny
problemu
> to udaj sie do odpowiednich organizacji - oni mają dane dotyczące tego
> problemu

Proszę, wskaż mi choć przypadek śmierci 100 osób z powodu głodu w Polsce
rocznie. Chocby nawet 20. Wtedy powiem Ci, że wiesz, co piszesz.
Reprezentatywny obraz problemu w Polsce polega na tym, że problem głodu nie
wystepuje. Wygląda na to, że mylisz problem głodu z problemem niedożywienia,
ale to Ty powinnaś się dokształcać.

> A miałaś nie dyskutować bo to nudne?

Owszem, nudne.

boniedydy

198. Data: 2003-01-13 17:58:20

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź na następny post - od Jojo

napisał:

> [...]
> zagrożona - nie jest to absolutnie tekst do ciebie osobiscie, to tylko
> wyjaśnienie z punktu widzenia psychologii.

To, co piszesz powyżej, zupełnie się kupy nie trzyma. Wniosek nie wypływa
racjonalnie z przesłanek. Chyba, że to u Ciebie samoidentyfikacja z czyimiś
pogladami kompletnie zaburza ocenę racjonalności czy logiczności użytych
przez niego argumentów, i projektujesz swoje zachowanie na innych (zupełnie
bezpodstawnie).
Na jakim wydziale uczono Cię takiej psychologii??

boniedydy

199. Data: 2003-01-14 21:29:13

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krys <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Ale 2 przypadki, to nie jest "nie ma". A ile jest takich, o których media
> nie mówią?

Chyba nie twierdzisz, że skala problemu w Polsce jest porównywalna z Afryką.

boniedydy

200. Data: 2003-01-14 21:31:09

Temat: Re: OT było Odp: oddawanie szpiku było: i komórki jajowej
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krys <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avtuka$1pu$...@l...localdomain...

> Dokładnie to, co napisałam. To Ty pisałaś, że nie zgadzasz się na
> przeszczepy, bo one przedłużają sztucznie życie i to jest zbyt dużą
> ingerencją medyczną. Dla mnie logiczne jest zatem, że jeśli nakarmisz
> umierającego z głodu, to tylko niepotrzebnie przedłużasz mu agonię.
> Tak, jak przy przeszczepie...

Dla mnie nie jest to logiczne. Przeszczepy przedłużają życie sztucznie.
Pożywienie w sposób naturalny i fizjologiczny. Jest to kolosalna różnica.

boniedydy

Kraków - gazeta ogloszeniowa [reklama]
mama putka
Chorobliwa zazdrosc