[OT] Pieczywo - bardzo nie zdrowe !

1. Data: 2008-09-11 21:24:45

Temat: [OT] Pieczywo - bardzo nie zdrowe !
Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedzenie pieczywa

Najbardziej diabelskim wynalazkiem w dziejach ludzkości był chleb. To on jest
przyczyną wyższą degeneracji rodzaju ludzkiego.

Jan Kwaśniewski

Dla wielu początkujących dietetyków wielkim problemem jest brak pieczywa czyli kromki
chleba na której można położyć plasterek wędliny czy żółtego sera. Głęboko w
podświadomości mamy zakodowaną jeszcze z dzieciństwa przyjemność schrupania bułeczki
czy kromki razowego chleba, takiego prosto z pieca, jeszcze ciepłego, rozsiewającego
charakterystyczny zapach pobudzający pracę ślinianek. Zastępowanie go plackami
serowymi czy tzw. chlebem optymalnym jest bardzo dobrym rozwiązaniem w okresie
przejściowym. Później najlepiej zrezygnować z wszelkich środków zastępczych i
powiedzieć sobie: składniki tzw. optymalnego pieczywa takie jak masło, jajka czy
orzechy najlepiej zjeść bez dodatku szkodliwej mąki i degenerującego wszelkie białka
wpływu wysokiej temperatury piekarnika.
Dla mnie jednym z naczelnych przykazań prawidłowego odżywiania jest:

Nie wkładaj do ust produktów roślinnych zawierających gluten, w szczególności
zbożowych (pszenicy, żyta, jęczmienia, pszenżyta) i strączkowych (groch, fasola,
bób).

Jak to zrealizować w kraju, gdzie chleb jest symbolem świętego pokarmu i służy do
tradycyjnego powitania honorowego gościa?
Aby to ułatwić zastanowimy się czym właściwie jest chleb?
Pytanie jest proste, jednak odpowiedź nie jest jednoznaczna ponieważ na przestrzeni
wieków, a szczególnie ostatnich kilkudziesięciu lat skład chleba i technologia jego
produkcji ciągle ulegały zmianie. Cofając się o całe tysiąclecia pierwszym pieczywem
były podpłomyki czyli rozgniecione lub starte w żarnach ziarna pszenicy, jęczmienia
czy żyta, zagniecione z wodą i ułożone na rozgrzanych w ognisku kamieniach.
Taki wypiek, mimo jakbyśmy to dzisiaj określili ekologicznej technologii, oprócz
cennej skrobi (węglowodanów) i bogactwa składników mineralnych (np. mielenie w
żarnach dostarczało niewielkiej ilości krzemu) zawierał również znajdujący się już w
surowym ziarnie kwas fitynowy i gluten czyli białko kompletnie nie trawione i
powodujące częste nietolerancje pokarmowe. Szacuje się, że dotyczy to ok. 50% ludzi.
Mniejsza grupa narażona jest na alergie a skrajny przypadek to celiakia, na szczęście
dotykająca tylko ok. 1% Polaków.
Często chorzy nie znajdują powiązania między np. astmą, migreną czy katarem a
spożyciem pieczywa. Są to mniej lub bardziej widoczne objawy nietolerancji glutenu
uzewnętrzniają się często bardzo późno, często za późno dla uzależnionego od jedzenia
pieczywa. Nałóg jedzenia chleba jest silniejszy od zdrowego rozsądku i u niektórych
nie do zlikwidowania. Tacy ludzie skazują się na choroby i konieczność leczenia
objawowego. Pozbawienie ich codziennej porcji chleba wywołuje tak silny dyskomfort
psychiczny połączony nierzadko z reakcją odstawienia (pogorszenie samopoczucia po
usunięciu z diety szkodliwej substancji), że rezygnują z życia bez pieczyw.

Chleb został stworzony aby zapobiec klęsce głodu, a nie po to, aby żyć długo i
szczęśliwie.

W starożytnym Egipcie dlatego tak wysoko stała sztuka lekarska, ponieważ ludzie
odżywiający się głównie pszenicą i jęczmieniem chorowali na miażdżycę, próchnicę czy
osteoporozę.
Kontynuując nasze historyczne rozważania dochodzimy do prawdziwego chleba czyli
robionego na zakwasie, który nie tylko unieczynniał kwas fitynowy ale i zabijał
większość drobnoustrojów rozwijających się w zbożu i cieście. Procesy fermentacyjne
tworzą w zaczynie miliony mikroskopijnych pęcherzyków dwutlenku węgla powodując
piękne wyrośnięcie ciasta. Teraz do pieca. Bez glutenu ciasto takie po odgazowaniu
lub schłodzeniu natychmiast by "siadło" i pokruszyło się. Gluten spełnia w nim rolę
elementu konstrukcyjnego. Pęcherzyki tego białka oblepione są innymi białkami i
skrobią, a całość zachowuje swój kształt również po wyjęciu z pieca i ostudzeniu.
Porowata struktura kromki po ugryzieniu i przełknięciu umożliwia kontakt enzymów i
soków żołądkowych na bardzo dużej powierzchni - trawienie zachodzi błyskawicznie,
skrobia rozpada się na glukozę gwałtownie wnikając do krwi. Niewolnik czy pracownik
najemny ma pełny żołądek, mózg otrzymuje swoją porcję glukozy, nikt nie umiera z
głodu i można pracować dalej. Podskakuje jednak poziom cukru i jeszcze bardziej
insuliny. U większości ludzi insuliny wydziela się trochę za dużo co obniża poziom
cukru w osoczu. Wywołane w ten sposób uczucie głodu każe sięgnąć po następną kromkę
czy bułkę. Mówiąc bardziej naukowo pieczywo, szczególnie białe (pszenne) ma wysoki
indeks glikemiczny. Innym skutkiem ubocznym spożywania produktów zbożowych jest
blokowanie wchłaniania wapnia przez sole kwasu fitynowego i w rezultacie np.
wywołanie lub pogłębienie osteoporozy.
Zastosowanie w średniowieczu drożdży do spulchniania jeszcze bardziej przyspieszyło
wyrób ciasta. Jednak fermentacja w jakiej uczestniczą grzyby jakimi są drożdże nie
powoduje neutralizacji kwasu fitynowego zawartego w zbożu. Kwas fitynowy w naszym
przewodzie pokarmowym wywołuje zaburzenie gospodarki mineralnej wiążąc, w postaci
nierozpuszczalnych soli, żelazo, cynk, magnez i biorący w największej ilości przemian
metabolicznych wapń. Brak magnezu może zakłócić pracę serca, niedobór żelaza powoduje
anemię a wapnia m.in. wspomnianą wcześniej osteoporozę.

Na wojnie grubo mielony jęczmień jest mięsem i tłuszczem

powiedzenie sumeryjskich żołnierzy sprzed 4000 lat

Rewolucja w produkcji chleba to, począwszy od przełomu XVIII/XIX wieku, stosowanie
mechanicznych żaren i coraz bardziej oczyszczonej mąki zubażającej chleb o składniki
mineralne i tłuszcze. Brak tłuszczu powodował możliwość dłuższego przechowywania mąki
- skrobia i białka nie jełczeją. Niska cena mąki spowodowała rozpowszechnienie się
białego pieczywa i różnych chorób m.in. próchnicy.
Wiek dwudziesty to intensyfikacja rolnictwa (obniżenie zawartości minerałów w glebie
i w konsekwencji w zbożach), mechanizacja młynarstwa i piekarnictwa to zalew rynku
tanią "najlepszą" bielutką mąką dokładnie zmieloną i oczyszczoną i tanim pieczywem.
Jedyny plus takiego postępowania to zmniejszenie zawartości glutenu w takim
rafinacie. Od czego jednak mamy naukowców? Jeden z polskich instytutów dumnie ogłosił
na początku XXI wieku, że przebadał pszenicę o zawartości ponad 50% mokrego glutenu w
ziarnie. Pocieszające jest tylko fakt, że takiej mąki używa się głównie do produkcji
makaronu. Trzydzieści lat temu piekarzom wystarczało ziarno zawierające tylko 30%
glutenu, ale proces wyrabiania ciasta i wypieku trwał znacznie dłużej czyli był
nieekonomiczny.
Dzisiaj handlowcy mogą spać spokojnie. Robienie konsumentów "w balona" czyli
sprzedawanie napompowanego glutenu, skrajnym przypadkiem jest gąbczaste pieczywo z
fast-foodów, nie spoczywa wyłącznie w rękach rolników. Pomocny jest tu również
przemysł chemiczny. Końcówka ubiegłego wieku to dynamiczny rozwój producentów
wszelkiego rodzaju rakotwórczych polepszaczy, spulchniaczy, barwników i konserwantów.
Bez większej przesady można przyjąć, że obecnie produkcja chleba to najczęściej
wielkie oszustwo. Przykładem jest np. sprzedaż ciemnego chleba, uważanego powszechnie
za zdrowszy, w którym często stosuje się mąkę pszenną zamiast żytniej a barwę uzyskuj
przez dodanie... karmelu.
Na koniec zalecenie praktyczne dla kandydatów na optymalnych: jeśli już nie możecie
się powstrzymać i chcecie koniecznie zjeść kawałek chleba to sięgnijcie po kromkę
białego pieczywa grubo posmarowanego masłem. Będzie zawierało na pewno mniej glutenu
niż ciemny chleb razowy robiony z nie oczyszczonej, grubo zmielonej mąki. Dla
wegetarian, nie jedzących jajek, podrobów czy szpiku kostnego czyli produktów
zawierających łatwo przyswajalne składniki mineralne i witaminy, chleb pełnoziarnisty
może być lepszy - zawiera trochę tych cennych składników i skrobię częściowo
osłoniętą łuską. Masło w pierwszym przypadku spełnia taką samą rolę jak łuska ziarna
- opóźnia rozpad i wchłanianie węglowodanów.

Najlepszy chleb, nawet z najbardziej ekologicznych zbóż, z piekarni stosującej
zaczyn na zakwasie zawiera, będące przyczyną wielu chorób, szkodliwe białka
glutenowe.

Dla tych, którym jeszcze nie obrzydziłem jedzenia pieczywa muszę dodać, że chrupiąca
skórka bułeczek, chlebków czy rogalików zawiera kancerogenne akryloamidy.

Maciej Mierzejewski, Cieszyn 2006 r.

ZASK

2. Data: 2008-09-11 22:37:35

Temat: Re: [OT] Pieczywo - bardzo nie zdrowe !
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZASK wrote:

> Jedzenie pieczywa
>
> Najbardziej diabelskim wynalazkiem w dziejach ludzkości był chleb.
> To on jest przyczyną wyższą degeneracji rodzaju ludzkiego.
>
> Jan Kwaśniewski

sio stąd na jakąś grupę a'la pl.misc.paranoja

cytujesz kolesia, który uważa, że jabłonki (takie drzewa) zawiązały spisek,
aby kontrolować ludzkość.

3. Data: 2008-09-11 23:04:40

Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie znam Jana K. i nie ja go cytuje :) Tylko autor tekstu! Z resztą tekstu
też się nie zgadzasz ? To wszystko to jest paranoja ???

4. Data: 2008-09-11 23:57:13

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZASK wrote:

> Nie znam Jana K. i nie ja go cytuje :) Tylko autor tekstu! Z resztą tekstu
> też się nie zgadzasz ? To wszystko to jest paranoja ???

sorki, ale jeśli ktoś w pierwszym zdaniu cytuje tego gościa, to reszty nawet
nie chce mi się czytać. To trochę tak jakby zacząć rozprawę o gospodarce
cytatem z Bieruta. Cytatem branym na poważnie.

5. Data: 2008-09-12 00:44:11

Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem jeszcze jeden tekst i tu nie ma cytatów ani Kwaśniewskiego, ani
Bieruta, ani Cimoszewicza czy Tuska :D

Ten chleb moze powodowac bialaczke!

Co 12 piekarnia dodaje do chleba niedozwolony barwnik, a polowa pieczywa
produkowanego w Polsce jest zle oznakowana. Takie sa wyniki wyniki
najnowszej kontroli przeprowadzonej przez Inspekcje Jakosci Handlowej
Artykulów Rolno- Spozywczych - pisze "Dziennik Polski".

Inspektorzy sprawdzili jakosc handlowa pieczywa pszennego, zytniego i
mieszanego w 182 piekarniach na terenie 16 województw. Ponad 8 proc.
skontrolowanych piekarni stosowalo do produkcji pieczywa karmel jako
barwnik, co jest zakazane.

- Badania wykazaly, ze karmel amoniakalny i amoniakalno- siarczynowy jako
dodatek do pieczywa moze powodowac zmiany w obrazie krwi, glównie
zmniejszajac liczbe bialych cialek krwi, co moze prowadzic do bialaczki.
Substancja ta powoduje równiez nadpobudliwosc i nadmierne skurcze miesni -
wyjasnia Stanislaw Kowalczyk, zastepca inspektora IJHARS.

Barwienie chleba to sposób na zafalszowanie skladu chemicznego miekiszu. -
Konsumenci kojarza ciemny kolor pieczywa z jego wiekszymi wartosciami
zdrowotnymi. Faktycznie, produkty z maki razowej maja wiecej blonnika,
witamin z grupy B i skladników mineralnych. Taki chleb ma jednak mankamenty
technologiczne - trudniej wyrasta, ma bardziej zbita strukture i latwiej sie
kruszy.

Barwienie pieczywa to pomysl na to, by zaproponowac klientowi chleb
"ciemny", a jednoczesnie majacy pozadane wlasciwosci organoleptyczne,
charakterystyczne dla wypieków z maki jasnej - ocenia prof. Halina Gambus,
specjalista w dziedzinie przetwórstwa zbóz z Katedry Technologii
Weglowodanów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.

zródlo:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/mazowieckie/warsz
awa/news/ten-chleb-moze-powodowac-bialaczke,1176408

To jest Interia.pl

6. Data: 2008-09-12 07:56:20

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najbardziej diabelskim wynalazkiem w dziejach ludzkości był chleb.
> To on jest przyczyną wyższą degeneracji rodzaju ludzkiego.

Dla mnie nie jest ważne, kto mówi, ale co mówi.
Nie jem pieczywa i wyrobów z mąki (makaronów, pierogów) od wielu lat.
Czasami złamię ten zakaz dla fantazji i zjem 1/2 drożdżówki do kawy,
ale jest to nie częściej jak 1 x na dwa tygodnie.

Przez całe życie męczyłem się z przewodem pokarmowym.
Teraz jest (odpukać) inaczej.

7. Data: 2008-09-12 15:15:09

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZASK wrote:

> - Badania wykazaly, ze karmel amoniakalny i amoniakalno- siarczynowy jako
> dodatek do pieczywa moze powodowac zmiany w obrazie krwi, glównie
> zmniejszajac liczbe bialych cialek krwi, co moze prowadzic do bialaczki.

możesz podrzucić badania z MedLine które potwierdzają wpływ... karmelu na
częstotliwość występowania białaczek? Oraz oczywiście małe rozwinięcie
tematu, czyli ilość powodująca ryzyko, ilość dodawana do chleba...

8. Data: 2008-09-12 15:17:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr wrote:

> Przez całe życie męczyłem się z przewodem pokarmowym.
> Teraz jest (odpukać) inaczej.

no, gluten u pewnej grupy osób powoduje problemy z układem pokarmowym -
najzwyklejsza alergia, coś jak alergia na pyłki i sierść kota. Nabawia się
tego "dzięki" wczesnemu odstawianiu dzieci od karmienia piersią i dawania
im trucizny, jaką jest krowie mleko. Niektóre zboża nie mają glutenu i te
możesz jeść spokojnie.

9. Data: 2008-09-12 16:40:30

Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest tekst z Interia.pl. Nic więcej nie znalazłem, tylko to co w linku.

10. Data: 2008-09-12 16:52:01

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> im trucizny, jaką jest krowie mleko. Niektóre zboża nie mają glutenu i te

W glutenie jest też trucizna (chyba glutamina) rozpuszczalna w wodzie.
Dlatego makaron każą gotować w dużej ilości wody. Truciznę sie odlewa. Mleko
krowie nie jest trucizną. Trucizną jest mleko z kaszą z przenicy. Dziecko
dostaje całą trutkę.
S*

Jakie RTG mam zrobic ?
Cetylstearylalcohol - czy to to samo co cetearyl alcohol? Dibromdicyanobutan/Pheno xyethanol.
obite lokcie i kolana
dziwny zapach acetonu w pocie
Złamanie ręki - poważne !