[OT] Pierniczki

1. Data: 2003-12-10 17:34:41

Temat: [OT] Pierniczki
Od: msh <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowne grupowiczki i grupowiczów.
Przepraszam, że pierwszy mój post nie dotyczy tematu głównego tej grupy
dyskusyjnej, ale potrzeba jest pilna. Poszukuję sprawdzonego, domowego
przepisu na świąteczne pierniczki, takie które muszą swoje "odstać"
(czyli należy je zrobić już teraz, żeby na Święta były w sam raz).
Czy ktoś z Was zna może taki przepis?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

msh

--
)
_((_ Herbatki?
\__/ http://oblivion.hasis.pl/~mouse/

1. Data: 2003-12-10 17:45:56

Temat: Re: [OT] Pierniczki
Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję sprawdzonego, domowego
> przepisu na świąteczne pierniczki, takie które muszą swoje "odstać"
> (czyli należy je zrobić już teraz, żeby na Święta były w sam raz).
> Czy ktoś z Was zna może taki przepis?

odsylam na pl.rec.kuchnia
pozdr.
Ewa

1. Data: 2003-12-10 18:46:07

Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz tutaj:
27]
Moje ciasto stoi i czeka:)
Pozdr
Ania z Raszyna (W-wa)

1. Data: 2003-12-10 19:36:11

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej!
generalnie w tym twemacie polecam grupe pl.rec.kuchnia
tam znajdziesz cale mnostwo przepisow na pierniczki i opinii, na ich temat
;o)
My z Mama zawsze pieczemy wg starego przepisu, ktory wlasnie Ci podaje:

Pierniczki
1/2 kg miodu (dajemy sztuczny miod)
1/4 kg masla
1/4 kg cukru
6 jaj
1 lyzka sody oczyszczonej
2 lyzki kakao
1 kg maki pszennej
1 przyprawa do piernikow
miod, cukier, przyprawe i kakao rozgrzac i prawie zagotowac.
przestudzic i jeszcze lekko cieplym zalac make zmieszana z soda w misce
rozczyn polewac rozgrzanym maslem
mieszajac kopystka dodawac cale jaja
odstawic ciasto na kilka godzin (co najmniej) lub kilka dni (to zalezy ile
masz czasu ;o) )
przy walkowaniu gdyby okazalo sie za luzne dogniesc troche maki
rozwalkowac dosc cienko i wycinac foremka pierniczki

wychodza chrupiace i nie twarde
mozna jesc od razu i dlugo sa dobre - my po Nowym Roku jeszcze je zajadamy
jesli zrobimy duzo i sie jakies ostana.

pozdrawiam serdecznie
Myszka

[xxx] - wzory swiateczne