kuchnia staropolska menu

1. Data: 2005-02-22 19:34:03

Temat: kuchnia staropolska menu
Od: Andrzej S <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mam następujący problem:potrzebuję nazw staropolskich potraw z czasów
"Pana Tadeusza". Musze zaproponować manu wykwintnej kolacji z tamtego
okresu. Prosiłbym o kilka propozycji. Niestety dość pilne.
Z góry dziękuję.

Andrzej S

1. Data: 2005-02-22 19:51:09

Temat: Re: kuchnia staropolska menu
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]

Wprawdzie mnie ręce świerzbią ale dzisiaj mam dzień dobroci nad [...]

Tu Wojski skończył opis i laską znak daje,
I wnet zaczęli wchodzić parami lokaje
Roznoszący potrawy: barszcz królewskim zwany
I rosoł staropolski sztucznie gotowany,
Do którego pan Wojski z dziwnymi sekrety
Wrzucił kilka perełek i sztukę monety,
Taki rosoł krew czyści i pokrzepia zdrowie.
Dalej inne potrawy, a któż je wypowie!
Kto zrozumie nie znane już za naszych czasów
Te półmiski kontuzów, arkasów, blemasów,
Z ingredyjencyjami pomuchl, figatelów,
Cybetów, piżm, dragantów, pinelów, brunelów;
Owe ryby! łososie suche, dunajeckie,
Wyżyny, kawijary weneckie, tureckie,
Szczuki główne i szczuki podgłówne, łokietne,
Flądry i karpie ćwiki, i karpie szlachetne!
W końcu sekret kucharski: ryba nie krojona,
U głowy przysmażona, we środku pieczona,
A mająca potrawkę z sosem u ogona.

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-22 20:07:19

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cvg2gj$g14$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:

> [...]
> Flądry i karpie ćwiki, i karpie szlachetne!
> W końcu sekret kucharski: ryba nie krojona,
> U głowy przysmażona, we środku pieczona,

Jerzy, Jerzy! Naprawdę mógł tego sam poszukać!

Władysław

1. Data: 2005-02-22 20:14:32

Temat: OT Re: kuchnia staropolska menu
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
> Jerzy, Jerzy! Naprawdę mógł tego sam poszukać!

Myślę, że nie mógł bo nawet na to nie wpadł, że znajdzie to w Panu
Tadeuszu.
Zakładasz się?
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-22 20:32:28

Temat: Re: OT Re: kuchnia staropolska menu
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cvg40n$2ak$1@atlantis.news.tpi.pl>,
> [...]

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
>
> Myślę, że nie mógł bo nawet na to nie wpadł, że znajdzie to w Panu

Trzeba mu to było delikatnie zasugerować. Np. Przeczytaj Pana Tadeusza
jełopie!

Władysław

1. Data: 2005-02-22 20:35:26

Od: Andrzej S <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Jurku,

wiem dlaczego Cię ręce .... itd. Cytat jest mi znany ale chodzi mi o
potrawy z tamtej epoki ale właśnie _nie takie_ jak w cytacie. Po prostu
suta wieczorna imprezka z tamtych czasów. Chodzi mi po prostu o nazwy
wykwintnych potraw jakie wtedy jadano ale nie jadano w tam (w PT)

Andrzej S.

1. Data: 2005-02-22 20:51:36

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej S napisał:

> [...]
> suta wieczorna imprezka z tamtych czasów. Chodzi mi po prostu o nazwy
> wykwintnych potraw jakie wtedy jadano ale nie jadano w tam (w PT)

to zdecyduj co chcesz, potrawy takie jak w Panu Tadeuszu? podaja Ci
cytat a Ty mowisz ze inne ale takie same. no masz, w Panu Tadeuszu
wypisane wlasnie potrawy jakie wtedy jadano.
a jak Ci nie pasuje to zasiadz do googli, sprecyzuj chociaz swoje
potrzeby a potem pisz na grupe.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2005-02-22 21:13:29

Od: Andrzej S <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Justyno,
przeczytaj uważniej co napisałem.

> Mam następujący problem:potrzebuję nazw staropolskich potraw z
> czasów "Pana Tadeusza".

> Cytat jest mi znany ale chodzi mi o
> potrawy z tamtej epoki ale właśnie _nie takie_ jak w cytacie.

Potrawy z epoki lub jak wolisz z czasów PT ale *nie* te zawarte w
epopei narodowej pt. ,,Pan Tadeusz" niejakiego Mickiewicza wieszcza
zresztą.

Andrzej S.

1. Data: 2005-02-22 22:08:59

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Potrawy z epoki lub jak wolisz z czasów PT ale *nie* te zawarte w
> epopei narodowej pt. ,,Pan Tadeusz" niejakiego Mickiewicza wieszcza

no tak, tylko wydaje sie ze Pan Tadeusz jest dzielem znakomicie
opisujacym potrawy tej epoki.
no ale widze ze sie nie zrozumiemy...

1. Data: 2005-02-23 07:41:37

Od: piotr <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> no tak, tylko wydaje sie ze Pan Tadeusz jest dzielem znakomicie
> opisujacym potrawy tej epoki.
> no ale widze ze sie nie zrozumiemy...

słuchajcie macie do czynienia z gościem co chyab chce wymyślić coś
nadzwyczajnego takie kulinarne perpetum mobile hehehe. jak znam życie
to szuka pracy i potencjalny pracodawca postawił taki warunek.
chyba niepotrzebnie stara się to wszystko skomplikować. zresztą mnie
samego drażnia te wszystkie udziwnione nazwy w menu kreowane na wzór
właśnie mickiewiczowski i tamtą epokę zazwyczaj przez gości co po pracy
zadowalają się schabowym piwem lub co gorsza jabcokiem. więcej
pragmatyzmu i zdrowego rozsądku panowie. nie idzie o to żeby nazwy były
nadzwyczajne a póżniej niestety na talerzu ląduje zwyczajna kaszana lub
inne wynalazki typowej polskiej kuchni, ale o to żeby na talerzu
zobaczyć coś o czym będzie się chociażby wspominac wiec chłopie odpuśc
sobie wymyślanie nazw a weż sie za gotowanie. zresztą mam duże
wątpliwosci co tdo twoich umiejetności a raczej kreatywności w kuchnie
jesli szukasz pomocy w takiej banalnej sprawie na grupie.

pozdro piotr

W sprawie kawy :-)
Panie Łosio
"Blyskawiczna" fasolka po Bretonsku