(OT) Ton głosu

1. Data: 2003-10-11 12:47:40

Temat: (OT) Ton głosu
Od: "Mariusz" <m...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czytałem niedawno porady dla naszego rzadu, a zwłaszcza dla premiera
Millera o tym jak ma wyglądać i zachowywać się podczas negocjacji w
Nicei i poza tym, że proponowano mu niebieskie szkła kontaktowe i wiele
innych rzeczy, proponowano również zioła na obniżenie głosu. I tutaj
pytanie czy faktycznie jest coś takiego? Czy są jakieś środki obniżające
głos czy to tylko wymysł?

Mam nadzieję że nie do końca OT

Mariusz

2. Data: 2003-10-11 12:54:43

Temat: Re: (OT) Ton głosu
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bm8u1n$jhs$...@n...news.tpi.pl,
Mariusz <m...@N...poczta.fm>:

> [...]
> wiele innych rzeczy, proponowano również zioła na obniżenie głosu. I
> tutaj pytanie czy faktycznie jest coś takiego? Czy są jakieś środki

Ton glosu zalezy od czestotliwosci podstawowej (F0) drgan wiazadel (strun,
faldow) glosowych w krtani, a ta zalezy glownie od 3 czynnikow: dlugosci,
naprezenia, grubosci. Te 3 parametry sa fizjologicznie zalezne. W zakresie
ograniczen osobniczych (gl. wielkosc krtani) F0 da sie regulowac pod
kontrola woli (> spiewanie, intonacja mowy, udawanie glosu niedzwiedzia,
komara ;)). I tu widzialbym najwieksza role: trening nad lepsza kontrola.
Akurat Miller ma niski ton glosu, wiec nie widze tu potrzeby nic obnizac.

Jesli chodzi o srodki, to byc moze jakies relaksanty? Moze srodki
uspokajajace - pod wplywem emocji czesto nastepuje naprezenie wiazadel.

Mozna tez zastosowac mikrofon z odpowiednim przetwornikiem - np. gotowy
korektor mowy helowej ;) - ladnie obnizy F0.

Z tym ze wplyw na ocene mowiacego to nie tylko wysokosc tonu, ale takze (a
moze glownie) barwa, a to juz zalezy od skladowych harmonicznych.

--
Robert

3. Data: 2003-10-11 16:04:08

Od: "Mariusz" <m...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ton glosu mozna regulowac sobie samemu w pewnym zakresie, ziola nie sa
> konieczne.

Można by rzec: powiedział co wiedział :)

A wystarczy dokładnie przeczytać o co pytam.

Mariusz

4. Data: 2003-10-11 16:33:51

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> A wystarczy dokładnie przeczytać o co pytam.

Niektorym osobnikom po spozyciu sie obniza glos. To zalezy.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

5. Data: 2003-10-11 16:42:07

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niektorym osobnikom po spozyciu sie obniza glos. To zalezy.
>
> --
> Norbert
> www.zdjecianorberta.prv.pl
> #GG: 4441119

Czyzby NASZ Norbert przyjechał na weekend do domciu odetchnąć od nauki?
Pozdrawiam Cię gorąco ;) i zaprawiaj się w "bojach"!

M.

6. Data: 2003-10-11 17:48:17

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-10-11 19:48:24

Od: "grazynka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Norbert
> www.zdjecianorberta.prv.pl
> #GG: 4441119
jestem pod wrażeniem............ naprawdę.........

--
grazynka
www.optymalniwrzeszowie.republika.pl

8. Data: 2003-10-11 20:27:25

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Norbert" <p...@n...gg> wrote in message

> Niektorym osobnikom po spozyciu sie obniza glos. To zalezy.
>
> --
> Norbert
> www.zdjecianorberta.prv.pl
> #GG: 4441119

No przeciez o obnizeniu glosu mowa. No chyba nie chodzi o to zeby Miller
mial glos jak panienka.

9. Data: 2003-10-11 22:14:23

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Czyzby NASZ Norbert przyjechał na weekend do domciu odetchnąć od nauki?
> Pozdrawiam Cię gorąco ;) i zaprawiaj się w "bojach"!

No tak przyjechalem ;-)
No i chcialem stwierdzic ze w prosektorium nie smierdzi. Jakies bzdury
opowiadali tutaj ludzie.
I ogolnie jest bardzo sympatycznie, no ale uczyc sie juz trzeba.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

ciaza???