[OT?] Trawnik w domu

1. Data: 2003-11-30 11:21:59

Temat: [OT?] Trawnik w domu
Od: "Łukasz L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze odrobine offtopik, ale...

Czy ktos moglby powiedziec, jakie sa najwieksze przeszkody w zamienieniu
jednego pokoju w mieszkaniu w trawnik?
W tym pokoju nie byloby nic oprocz trawy na ziemi. Ew. jakas przyjemna
tapeta :)

Poki co wymyslilem nastepujace problemy:

- potrzebna jest ok.30-centymentowej grubosci warstwa ziemi,
- potrzebna jest dobra wentylacja i wymiana wilgoci,
- potrzebne jest dobre naswietlenie.

Dalej, zastanawiam sie, czy od mikroklimatu nie przegnilyby sciany. Wiec -
jak je ewentualnie impregnowac? Ktos mialby pojecie?
Czego tak naprawde potrzeba naszej trawie do zycia? Jak to wyglada z
wilgotnoscia, temperatura, naslonecznieniem. Jaka ma tolerancje?

Dziekuje piknie i slonecznie za odpowiedzi czy sugestie

Pozdrawiam
Lukasz L.

1. Data: 2003-11-30 14:56:05

Temat: Re: [OT?] Trawnik w domu
Od: "Bartek" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

trudne do zrealizowania,
o ile nie odsłonisz dachu :)

na www.studioatrium.pl
piszą o ogrodach ekstensywnych czyli trawnik np na dachu,

--
Bartek
__________________________

1. Data: 2003-11-30 15:04:50

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czego tak naprawde potrzeba naszej trawie do zycia? Jak to wyglada z
> wilgotnoscia, temperatura, naslonecznieniem. Jaka ma tolerancje?

Z punktu widzenia trawnika - za ciemno, za mała wymiana powietrza. Trawa
jest bardzo światłolubna, trawniki najlepiej rosną w pełnym słońcu, o ile są
regularnie nawadniane. Obawiam się, że trzeba by zainstalować jakąś
koszmarną ilość świetlówek, żeby chciała rosnąć. Nawadnianie jeszcze sobie
jakoś wyobrażam, gdybyś umieścił trawę w czymś w rodzaju basenu, żeby ziemia
nie dotykała ścian.
Trawa produkuje dużo wody - 1 m2 produkuje 100 - 200 g wody w ciągu
godziny - nie wiem, czy możliwe byłoby tak wydajne wentylowanie, żeby to
usunąć. Tapeta jak sądzę odpada, wykończenie ścian musiałoby być
wodoodporne.
Następna sprawa - trawy wymagają zimowego spoczynku, potrzebny byłby okres
obniżenia temperatury przez kilka miesięcy (nie mówię, że mrozy, ale w
okolicach kilku stopni).
No i ostatnie - do takiego pokoju właściwie nie bardzo możnaby wchodzić -
trawa w okolicach drzwi byłaby wkrótce wydeptana do gołej ziemi.

Natalia

!!! pleksa iloe kosztuje???
Zmywarka a "złote paski"
Roztocza- jak najlepiej usunąć