zapach

1. Data: 2003-01-18 20:29:10

Temat: zapach
Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój syn Adam (12 lat) powiedział dzisiaj, ze nasz pies (nowy domownik od
21.XII.02) już pachnie naszym domem i nami. Poprzednio mielismy kota (biedna
Masza zachorowała na białaczke :-((( ) - Adas stwierdził, ze też tak
pachniała. Nawet kot koleżanki dla którego bylismy czasowym domem
zastępczym - podobno wg. Adama pachniał najpierw swoja Pania, a po tygodniu
juz nami.
Zawsze zapachy były dla mnie ważne. Dom mojej najlepszej kolezanki z
dzieciństwa miał taki zapach, ze do dzisiaj potrafie sobie go przypomniec.
Wiele sytuacji zyciowych ( i tych najlepszych i tych złych) kojarzy mi sie z
zapachem. Mogłabym wymienic takich sytacji zapamietanych węchem mnostwo ale
nie bede zanudzac...
Powiedzcie, czy macie podobnie ?

Pozdrawiam
Agata

2. Data: 2003-01-18 21:22:30

Temat: Re: zapach
Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agati(Aga)" <a...@w...pl> wrote in message
> Mój syn Adam (12 lat) powiedział dzisiaj, ze nasz pies (nowy domownik od
> 21.XII.02) już pachnie naszym domem i nami.
> Powiedzcie, czy macie podobnie ?

Owszem, ale chyba nie aż tak, żebym potrafiła powiedzieć, że nasz kot
pachnie naszym domem. Dla mnie ważne są też dźwięki towarzyszące sytuacjom.
To one później przywołują wspomnienia.
Za to zaskoczyło mnie imię Twojego syna. Mój Adam ma 11 lat i dotąd nie
spotkaliśmy ani jednego Adasia w jego wieku. To imię stało się znów
popularne dopiero jakieś 4 lata temu. Wcześniej budziło lekkie zdziwienie i
oczywiście zawsze padało pytanie o imieniny:).
Pozdrowionka dla Was obojga
Anka

3. Data: 2003-01-18 21:31:48

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> popularne dopiero jakieś 4 lata temu. Wcześniej budziło lekkie zdziwienie
> oczywiście zawsze padało pytanie o imieniny:).

Zawsze lubiłam imiona ponadczasowe, a takie własnie wydaje mi sie imie Adam.
Mam jeszcze synka 7 lat - ma na imie Jan.
Wiesz ja mam dwa imiona wymyslone przez Rodziców - Agata, Gizella, trzecie
dałam sobie sama - Anna.
Lubie prostote, zbytnie udziwnianie imion wydaje mi sie krzywdzace dla
dzieci.

Pozdrowienia dla Ani i Adasia od Agaty i Adasia (AA pozdrawia AA)

4. Data: 2003-01-18 21:54:21

Temat: [OT] imiona
Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrowienia dla Ani i Adasia od Agaty i Adasia (AA pozdrawia AA)

Dzięki.
U nas jest AAA, bo jeszcze tata Andrzej, który zresztą też wybrał dla syna
imię Adam. Bez konsultacji z kimkolwiek z rodziny, bez żadnych
wcześniejszych dyskusji na ten temat po prostu oboje wymyśliliśmy sobie dla
syna to samo imię. Szok. W innych sprawach nie zawsze jesteśmy tacy
jednomyślni:))
AAA

5. Data: 2003-01-19 06:49:04

Temat: Re: [OT] imiona
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki.
> U nas jest AAA, bo jeszcze tata Andrzej,

U nas jeden dziadek ma na imię Andrzej, drugi -Adam. No i nasz synek jest
oczywiście Andrzejem Adamem :)
Ale nikt nie przebije córeczki - ma na imię Janeczka :)
Myslałam że jest sama wśród małych dziewczynek, ale mój mąż utrzymuje, że
kiedyś widział jakąś Jankę w osiedlowej piaskownicy. A wczoraj dowiedziałam
się, że naszwrocławski aktor, Mariusz Kilina też ma Janinkę. Pewnie
plagiat;-)

Olga

6. Data: 2003-01-19 08:34:29

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dałam sobie sama - Anna.
> Lubie prostote, zbytnie udziwnianie imion wydaje mi sie krzywdzace dla

Myślę, ze o gustach nie ma co dyskutowć. Jeżeli ktoś ma na imię Hermenegilda
i dobrze się z tym czuje....to dobrze.
Bardziej niebezpieczne wydają mi się "mody imienne". Np. Julia to piękne
imię, ale od paru lat co druga dziewczynka ma tak na imię! Potem będzie w
klasie 5 Julek:(
Moja mama ma na imię Ewa - ślicznie. Tylko u niej szkole na 18 dziewczynek 6
to były Ewy! W mojej klasie chłopcy dzielili się z kolei na Tomków, Krzysiów
i Michałów ;-)
Inny przykład - przeciwny, to imię mojej córki - Janina (Janka, Janeczka,
Janinka, Jana). Kiedyś imię niezwykle popularne - teraz-niemodne. Kiedy
mówiłam, jak nazwałam swoje dziecko, ludzie odwracali wzrok. Niektórzy
mówili mi wprost, ze ją unieszczęśliwiam , inni tylko sugerowali.
Dlatego uważam, że imiona powinny być urozmaicone, bo inaczej ktoś o
niepopularnym imieniu moze być trudniej akceptowany np. przez rówieśników.

Pozdrawiam wszystkich Kajetanów, Maurycych, Jonatanów, Oktawianów i
.....Władków. Wszystkie Judyty, Jagody, Marzenny i Krysie (no kto ma teraz
małą Krysię? No kto?)

Olga

7. Data: 2003-01-19 17:31:45

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003 09:34:29 +0100 I had a dream that Oleńka <o...@b...wroc.pl>
wrote:
> [...]
>to były Ewy! W mojej klasie chłopcy dzielili się z kolei na Tomków, Krzysiów

W moich klasach (a było ich trochę) połowa klasy to Tomki, Grzegorze, Anie,
Magdy i Agnieszki. A co do ostatniego imienia, to pewnie tak się aktualnie
rodzącemu pokoleniu przejadło to imię w szkole/na podwórku, że teraz małej
Agnieszki to nie uświadczysz, Anie są i były zawsze, ale Magd chyba też jest
teraz mało.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

8. Data: 2003-01-19 20:23:57

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Oleńka" <o...@b...wroc.pl> wrote in message
> Myślę, ze o gustach nie ma co dyskutowć. Jeżeli ktoś ma na imię
Hermenegilda
> i dobrze się z tym czuje....to dobrze.

Ha, tylko jak tu zgadnąć, z jakim imieniem nasze dziecko będzie się dobrze
czuło za 20 lat? I które imiona będą brzmiały staroświecko za 50 lat? Chyba
jednak Janinka (piękne imię:) i Adam (też niebrzydkie:) są bezpieczniejsze
pod tym względem niż te bardzo wyszukane. Chociaż, człowiek się przyzwyczaja
do wszystkiego. Mój syn narzekał, że w Wigilię nikt (prócz mamy) nie pamięta
o jego imieninach - nawet babcie wszystkie prezenty pakują pod choinkę.
Przejrzałam kalendarze i zaproponowałam mu, że przeniesiemy jego imieniny na
kwiecień (chyba 6) Wiecie, co powiedział? Że nie chce przenosić, bo już się
przyzwyczaił i nawet fajnie jest mieć imieniny w Wigilię:))))
Anka - która w podstawówce miała w klasie 6 imienniczek!!!!

9. Data: 2003-01-19 20:42:39

Od: "LPoD" <c...@W...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agati(Aga)" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
> zapachem. Mogłabym wymienic takich sytacji zapamietanych węchem mnostwo ale

Tak.

10. Data: 2003-01-19 21:08:17

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój syn narzekał, że w Wigilię nikt (prócz mamy) nie pamięta
> o jego imieninach.

Moja mama (EWA) wytresowałą na szczęście rodzinę - w Wigilię rano jest
uroczyste śniadanie z najbliższymi. Obowiązkowo życzenia, jakiś dobiazg
IMIENINOWY, broń Boże nie wolno łąćczyć prezentu pod choinkę z gwiazdkowym.
Ponoć w dzieciństwie zapominano o jej imieninach :(
Ale teraz pamiętamy.
Z kolei teść ma przeniesione "centralne uroczystości" na drugi dzień Świąt.

ola

Mój synek w necie :-)))))))))
Dzieciaczek sasiada...
Babcia