jak zorganizować urodziny córce gdy jesteśmy po rozwodzie?

21. Data: 2006-09-25 13:09:25

Temat: Re: jak zorganizować urodziny córce gdy jesteśmy po rozwodzie?
Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skandalistka napisał(a):

> Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
> wiadomości news:ef8j6f$7sl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> S z a n o w a ć.
> Oraz akceptować jego (ojca) wybór.
> I nie zachowywać się jak dziecko.
>
> S.

1. nie mamy obowiązku akceptować wszystkiego, co czynią nasi rodzice
2. szanuję - nie dogryzam, nie robię fochów, uśmiecham się i rozmawiam,
a to, że nie przepadam za nią - nie muszę, to wybór mojego ojca, to jemu
ma być dobrze, ale ja nie muszę skakać z radości
3. i właśnie taką postawę mogę mieć jako dorosły

22. Data: 2006-09-25 13:13:16

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Czyli nie lubicie jej za to, że próbuje się do Was zbliżyć?
nie zblizyć, tylko stać się kimś ważnym

> Czy Twoja siostra jest żoną Twojego ojca? Przeciez to ojciec jest
> gospodarzem tego domu, o ile dobrze rozumiem, tym bardziej nie branie
> pod uwagę jego partnerki życiowej jest nieporozumieniem i to grubym.
to dom mojego ojca i siostry, a nie jej i ojca i zdanie mojej siostry
powinno być tam ważniejsze od jej zdania

> Wydaje mi się, że nie szanujecie swojego ojca jako człowieka. Dla Was
> jest on tylko i wyłącznie Waszym ojcem pozbawionym _własnej_ tożsamości
> - istnieje tylko jako _Wasz_ ojciec. W przeciwnym razie uszanowałybyście
> to, że ułożył sobie życie z kimś nowym po śmierci mamy. Jak dla mnie to
> skrajny egoizm, przynależny dziecku może, ale nie dorosłym osobom.

dużo w tym sytuacji odwrotnych, ale to by była zbyt długa historia i nie
na forum
> Pozdrawiam
> Ewa

też pozdrawiam

23. Data: 2006-09-25 13:23:08

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skandalistka napisał(a):

> S z a n o w a ć.

Możesz sprecyzować co przez to rozumiesz ?

> Oraz akceptować jego (ojca) wybór.

Dlaczego ?

> I nie zachowywać się jak dziecko.

Czyli ?
Adam

24. Data: 2006-09-25 13:36:31

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske wyklikał(a):

> IMHO nie masz racji. Jesli dziecko (no, osiemnastka to juz nie takie
> dziecko znowu) zyczy sobie obecności partnera to IMHo nie ma
> przeciwwskazań a nawet odwrotnie. Zwłaszcza, jeśli mieszka z którym z
> partnerów.
Skrót myślowy - chodziło mi o to, że teraz nie przyprowadzałabym nowego
partnera na uroczystośc skoro jest to tak świeża sprawa (rozwód).
Też zupełnie inna jest sytuacja kiedy obydwoje rodziców mają już życie
poukładane i potrafią przebywać w tym samym pomieszczeniu z partnerami
swojego/swojej eks.
Moi rodzice nie potrafili przez długi czas spotykać się razem nie mówiąc już
o spotkaniu w 4-ro (stłą na moim ślubie byli bez aktualnych partnerów

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

25. Data: 2006-09-25 16:36:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski napisał(a):

> Znaczy dorosła osoba ma jakiś obowiązek lubić tego kogoś nowego ? I
> czy tylko w przypadku ojca czy również np w przypadku nowej kobiety
> byłego męża też ?
> W przypadku tej osiemnastolatki trzeba zauważyć że rozpadł się
> własnie jej bezpieczny dom z dzieciństwa, że ludzie na których do tej

Czy ja wypowiadałam się tutaj o obecności kolejnych partnerów córki na
uroczystości osiemnastych urodzin? Jestem wręcz przeciwna temu, żeby
autor wątku na osiemnastkę swej córki zaprosił swoją nowo poznaną
partnerkę albo matka - partnera. Pisałam tutaj o sytuacji Klary i jej
siostry - dwóch dorosłych kobiet, które nie są w stanie zaakceptować
tego, że ich ojciec ponownie ułożył sobie życie po smierci mamy. Pewnie,
że nikt nie nakazuje im lubić jego partnerki, ale niezapraszanie jej
na uroczystości, na które zapraszany jest ojciec wydaje mi się
niekulturalne po prostu. Tym bardziej, że jak rozumiem wiąże się to
czasem też z wypraszaniem jego partnerki z domu - bo przecież siostra
mieszka w domu ojca razem z tą kobietą.

Pozdrawiam
Ewa

26. Data: 2006-09-25 16:54:10

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Klara Bemol napisał(a):

> to dom mojego ojca i siostry, a nie jej i ojca i zdanie mojej siostry
> powinno być tam ważniejsze od jej zdania

Najprostsza rada na to - sprzedać dom, podzielić się po połowie i każde
będzie na swoim rządziło. Ojciec do rządzenia na swojej połowie domu
może dopuszczać kogo zechce.

> dużo w tym sytuacji odwrotnych, ale to by była zbyt długa historia i nie
> na forum

OK. Z Twojej pierwszej wypowiedzi wynikało, że nie zapraszacie jej na
niektóre uroczystości z tej racji, że jest nową partnerką ojca. Co
innego nie zparaszać kogoś, bo jest wstrętny, zgryźliwy, kłótliwy itd. W
ten sam sposób można nie zapraszać ciotki, tylko samego wujka. Jednak
podawanie za powód tego, że ona chce się do was zbliżyć, chce zostać
waszą przyjaciółką itd. - jest IMO dziecinnie głupie.

Pozdrawiam
Ewa

27. Data: 2006-09-25 17:15:15

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> [...]
> podawanie za powód tego, że ona chce się do was zbliżyć, chce zostać
> waszą przyjaciółką itd. - jest IMO dziecinnie głupie.

nigdzie nie napisałam, że nie zapraszamy, robi to ojciec

nie zbliżyć, tylko wepchać się od razu
ale to inna historia, a miał być tylko przykład

28. Data: 2006-09-25 17:17:00

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> to dom mojego ojca i siostry, a nie jej i ojca i zdanie mojej siostry
> powinno być tam ważniejsze od jej zdania

Z jednej strony może i tak, z drugiej:

- A wiesz, ja mam piątkę z matematyki a Ty nie...
- A ja mam więcej siły od Ciebie...
- A mój ojciec jest grubszy od Twojego...

Pzdr
Paweł

PS Tak, w kilku słowach komentarza...

29. Data: 2006-09-25 17:22:25

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> [...]
> że nikt nie nakazuje im lubić jego partnerki, ale niezapraszanie jej na
> uroczystości, na które zapraszany jest ojciec wydaje mi się

Wydaje mi się że mimo wszystko jest to dla niej obca osoba, a obowiązku
zapraszania obcych na uroczystości rodzinne w naszej kulturze nie ma.

> Tym bardziej, że jak rozumiem wiąże się to
> czasem też z wypraszaniem jego partnerki z domu - bo przecież siostra
> mieszka w domu ojca razem z tą kobietą.

Nie sądzę by to był aż tak ciasny dom.

Adam

30. Data: 2006-09-26 09:25:37

Od: "Skokasia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał w wiadomości
> W naszej miejscowości teatr lalek organizuje takie przyjęcia urodzinowe,
> po
> przedstawieniu na zapleczu teatru organizowane są przyjęcia urodzinowe.
> A solenizant/jubilat dostaje od aktorów lalke związana tematycznie z tym
> przedstawieniem - specjalnie przygotowana przez pracownie lalkarska dla
> solenizanta/jubilata.
> Pomysł wg mnie bardzo fajny, mam nadzieje że Wam równiez sie spodoba :-)

Super pomysł, nigdy o czymś takim nie słyszałam, gdzie mieszkasz ( jeśli
można zapytać?)
Kasia

Pranie majtek i skarpetek razem
Problem z córką
Pomocy! Szantaz zony ze zabierze mi dziecko !
poradnie pomocy rodzinie w Krakowie
Matka zostawia dzieci. Co robic? (Dlugie)