Bazbusa [przepis]

1. Data: 2002-06-18 19:27:13

Temat: Bazbusa [przepis]
Od: "suzimuzi" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Jestem Suzann. Kiedys juz tu bywalam, ale potem mialam za duzo pracy. Teraz
kolezanka (Netusia :) ) namowila mnie bym znow zaczela tu zagladac.

No wiec zaczne od 'wkupnego' :) Jako, ze jestem pol egipcjanka (po mieczu)
to podam Wam przepis na moje ulubione arabskie ciasto bazbuse (co w wolnym
tlumaczeniu z arabskiego znaczy - jeden calus)

A wiec: BAZBUSA

Skladniki:
ciasto:
3 szklanki kaszy manny
1 szklanka jogurtu
250 g masla
1.5 szklanki cukru
syrop:
1.5 szklanki cukru
1 szklanka wody
1/2 cytryny

maslo rozpuszczamy w garunuszku... mieszamy kasze manne, jogurt, cukier i
rozpusczone maslo - ja rozrabiam reka
ja to robie w prodizu wiec powiem jak to dalej robic w prodizu, ale mozna
tez analogicznie w piecu
a wiec prodiz smaruje troche olejem i wlewam ciasto.. zostawiam jakies 20
min by sie odstalo i wlaczam prodiz
pieke dopoki nie zrobi sie rumiane... czasem trwa to godzine.. a czasem
dwie..

w tym czasie robimy syrop... gotujemy wode i wsypujemy do niej cukier i
mieszamy az cukier sie rozposci.. gdy mixtura ostygnie wciskamy do niej 1/2
cytryny... i czekamy kiedy ciasto bedzie gotowe... uwaga to nie moze byc
smaczek cytryny to powinna byc cytrnya!!!

gdy juz jest gotowe to wylaczam kontkat, na chwile podnosze pokrywe i
polewam syropem, a nastepnie zakrywam pokrywe.. do jedzenie gdy ostygnie..
palce lizac :)

Pozdrawiam wszystkich,

Suzann :)

1. Data: 2002-06-19 07:30:58

Temat: Re: Bazbusa [przepis]
Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

suzimuzi <s...@e...pl> napisał(a):

> Hej!
>
> Jestem Suzann. Kiedys juz tu bywalam, ale potem mialam za duzo pracy. Teraz
> kolezanka (Netusia :) ) namowila mnie bym znow zaczela tu zagladac.
Netusia! Ach ta Netusia!
Ona wie co robi!
;-)

> A wiec: BAZBUSA
Zrobie, to zrobie!!!
A potem zrobie zdjęcie, a potem napisze i wrzuce na swoją stronkę.
Ale przedtem zdjem to ciasto! Ono jest na pewno przepyszne!!!

pozdr,
grzesio

1. Data: 2002-06-19 08:36:20

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Extra Virgine <e...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> Zrobie, to zrobie!!!
> A potem zrobie zdjęcie, a potem napisze i wrzuce na swoją stronkę.
> Ale przedtem zdjem to ciasto! Ono jest na pewno przepyszne!!!

Nawet wiem dlaczego... bo jest calusne ;-)))

Dosc dlugo sie to ciasto piecze - godzine, albo dwie.
Nawet nie potrafie sobie wyobrazic smaku tego ciasta...
chyba trzeba go zrobic, aby sie do niego przekonac :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-19 10:04:44

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A potem zrobie zdjęcie, a potem napisze i wrzuce na swoją stronkę.
> Ale przedtem zdjem to ciasto! Ono jest na pewno przepyszne!!!

A nie zapytasz Suzann o pozwolenie? ;-P

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-06-19 10:11:33

Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena <b...@s...pw.edu.pl> napisał(a):

> A nie zapytasz Suzann o pozwolenie? ;-P

A powinienem?
Jeśli tak, to dlaczego?

pozdr,
grzesio

1. Data: 2002-06-19 10:16:41

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A powinienem?
> Jeśli tak, to dlaczego?
>
> pozdr,
> grzesio

Chodzilo mi o zamieszczanie na stronce.

1. Data: 2002-06-19 10:21:30

Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena <b...@s...pw.edu.pl> napisał(a):

> Chodzilo mi o zamieszczanie na stronce.

Wiem i właśnie się o to pytam: czy powinien i dlaczego, się pytać Suzann czy
moge umieścić przepis, który opublikowała na grupie, na ciasto na swojej
stronce?

pozdr,
grzesio

1. Data: 2002-06-19 10:27:54

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moge umieścić przepis, który opublikowała na grupie, na ciasto na swojej

Bo grzecznosc tego wymaga, aby wspomniec o autorze przepisu,
a Suzann moze niekoniecznie chce wystepowac na Twojej stronie.
Dobre wytlumaczenie? :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-19 10:28:52

Temat: (OT) o zamieszczaniu
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Suzann czy
> moge umieścić przepis, który opublikowała na grupie, na ciasto na

A pamietasz awanture o prawach autorskich i takich roznych
uprzejmosciach gdzies w okolicach Swiat Bozego Narodzenia? Ja tak...

Wiec tylko sie spytalam.... Czy masz zamiar sie zapytac o pozwolenie i
ogolnie co myslisz na ten temat?

1. Data: 2002-06-19 10:32:46

Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> napisał(a):

> Bo grzecznosc tego wymaga, aby wspomniec o autorze przepisu,
> a Suzann moze niekoniecznie chce wystepowac na Twojej stronie.
> Dobre wytlumaczenie? :)

Heja!
Grzeczność to zupełnie inna sprawa. Ja myślę, że Bożenie chodzi o prawa
autorskie.

pozdr,
grzesio

na www podzial zwierzyny