Obfite miesiączki

1. Data: 2006-07-06 13:26:13

Temat: Obfite miesiączki
Od: "ajanisza" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy bardzo obfite miesiączki (ze skrzepami) mogą być spowodowane nadmierną
wagą?

Taką diagnozę postawił w moim przypadku ginekolog sugerując mi od ręki
wkładkę hormonalną, która na długo zlikwiduje tą przypadłość. Stwierdził ze
mam przerośnięte endometrium na skutek nadwagi (w moim przypadku nadwaga
wynosi do 5 kilo, choć ja sama nie uważam się za grubaskę - jestem normalna,
po urodzeniu dziecka trochę mi zostało) . Nie chcę wkładek hormonalnych i
nie chce brać hormonów, od których właśnie tyję? Czy są jakieś inne metody
leczenia? Inny ginekolog i mój lekarz rodzinny stwierdzili, że "taki mój
urok" - a mnie to nie satysfakcjonuje, bo według nich mam brać żelazo do
końca życia by zlikwidować niedobór oraz cierpieć z zaciśniętymi zębami z
powodu kłopotliwych menstruacji. Z powodu obfitych krawień mam podobno lekką
anemię - niedobór żelaza.

Oczywiście w Internecie znalazłam wiele wypowiedzi dotyczących powodów
obfitych krwawień i są one przerażające (mięśniaki, torbiele, tyłozgięcie
macicy, nowotwory,endometrioza), ale nie ma tu nic o nadwadze. Jakie badania
muszę wykonać, aby znaleźć powód obfitych miesiączek?
Bieganie w poszukiwaniu właściwego lekarza jest czasochłonne i kosztowne.
Wolę zrobić wszystkie badania i od razu znaleźć przyczynę a ponoć jakaś musi
być i niekoniecznie nadwaga ;-).
Pozdrawiam i z góry dzięki za konsultacje
Ania

2. Data: 2006-07-06 16:58:54

Temat: Re: Obfite miesiączki
Od: "seba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

może inny ginekolog?
a może warto pomyśleć o tabletkach antykoncepcyjnych - ale to do
decyzji ginekologa - nie mówię, że na stałe - na jakiś czas.
wybór na rynku jest dość duży. faktycznie po niektórych można
przybrać na wadze, ale to zależy od osobistych praferencji. więc
trzeba kilku spróbować, nim znajdzie się odpowiednie.

3. Data: 2006-07-06 17:13:06

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seba" <s...@o...pl> napisał ...

> a może warto pomyśleć o tabletkach antykoncepcyjnych - ale to do
> decyzji ginekologa - nie mówię, że na stałe - na jakiś czas.

A po odstawieniu tabletek, sytuacja prawdopodobnie
wróci do stanu wyjściowego.
Obfite miesiączki jako takie nie są chorobą,
więc też niespecjalnie można mówić o leczeniu.
Jeśli nie towarzyszą jej silne bóle, utraty przytomności itp.,
a przy tym są regularne, to ja nie widzę problemu.
A mam prawo nie widzieć, bo też mam obfite. I niedowagę.
Za to anemii nie miałam nigdy. Może z powodu zdrowego
odżywiania się. Na co dzień.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2006-07-06 22:09:03

Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ajanisza" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Czy bardzo obfite miesiączki (ze skrzepami) mogą być spowodowane nadmierną
> wagą?

Z prawie całą pewnością nie. Proponuję zmienić lekarza, zrobić badania
(hormony, USG najlepiej waginalne) i dopiero po znalezieniu przyczyny zacząć
leczyć.
Jeśli nie masz nic przeciwko wyślij mi skąd jesteś-prześlę Ci namiary na
dobrych lekarzy w Twoim mieście.
Pozdrawiam i życzę powodzenia, bo ja przez 5 lat dowiedziałam się tylko, że
nic mi nie jest i po urodzeniu dziecka przejdzie.

--
c...@p...pl
gg 8559715

"Życie nieświadome nie jest warte tego,
by je przeżyć"
Sokrates

5. Data: 2006-07-07 17:49:56

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna N" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

>bo ja przez 5 lat dowiedziałam się tylko, że nic mi nie jest i po urodzeniu
>dziecka przejdzie.

Przykre, ale niestety czesto to sie slyszy. Nijak to sie ma do
rzeczywistosci:( Nie chca czy nie wiedza jak leczyc??? Pyt. retoryczne.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

6. Data: 2006-07-08 08:07:19

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym proponowala zmienic lekarza i zrobic sobie caly uklad krzepniecia,
moze masz np. maloplytkowosc i stad te obfite krwawienia.

Depo medrol
Dodatkowy kreg przejsciwoy
Kawa na odchudzanie? Razem z dieta
anizokoria i zawroty glowy....