Obiecany (Anetkowi) przepis

1. Data: 2000-02-08 15:56:57

Temat: Obiecany (Anetkowi) przepis
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frozen white chocolate raspberry mousse torte

crust

1 9 ounce box chocolate wafer cookies, broken into pieces
1/2 cup unsalted butter. melted

mousse

1/3 cup Chambord (black raspbery-flavored liqueuer) or creme de casis
(black currant-flavored liqueur)
1 1/2 teaspoons unflavored gelatin
2 12-ounce packages frozen unsweetened raspberries, thawed, drained, juices
reserved
1/2 cup sugar
12 ounce good-quality white chocolate
2 cups chilled whipping cream
3/4 cup powdered sugar
1 teaspoon vanilla extract
1/2 pint basket raspberries

for crust
finely grind cookie pieces in procesor, add butter, blend until crumbs are
moist, press mixture onto bottom and halfway up sides of 9-inch-diameter
springform pan with 2 3/4-inch-hogh sides, freeze while preparing mousse

for mousse
place liqueur in heavy medium saucepan, sprinkle gelatin over liqueur, let
stand until gelatin softens, about 20 minutes
press raspberries firmly through sieve into large measuring cup, add enough
reserved juices to puree in cup to measure 1 2/3 cup berry mixture, add
berry mixture and 1/2 cup sugar to gelatin mixture, stir over medium-low
heat just until sugar and gelatin dissolve, about 3 minutes; remove from
heat, add white chocolate; stir until melted, transfer to large bowl, chill
until thick but not set, stirring often, about 2 hours; beat cream, powdered
sugar and vanilla in bowl until stiff peaks form, fold cream into raspberry
mixture in 3 additions, transfer mousse to crust, smooth top, freeze until
firm, at least 6 hours.
cut around pan sides, place torte on cold platter, arange raspberries around
top edge of torte , decorate with chocolate leaves

Bon Appetit 12/99

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-08 16:20:43

Temat: Re: Obiecany (Anetkowi) przepis
Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:
> Frozen white chocolate raspberry mousse torte
[mniammm]

No ładnie, to mam teraz dylemat, co zrobić w weekend :-)))
Ale chyba najpierw sernik, ordnung muss sein
Ślicznie dziękuję.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-02-08 18:52:41

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <b...@c...cern.ch> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:87pfor$gdd$...@s...cern.ch...
> [mniammm]
>
> No ładnie, to mam teraz dylemat, co zrobić w weekend :-)))
> Ale chyba najpierw sernik, ordnung muss sein
> Ślicznie dziękuję.

Proponuje do masy serowej dac sporo mniej cukru. Tam jest 1 1/2 cup czyli
~250 g (chyba ze zle policzylem, bo z objetosci przeszedlem na gramy; te
amerykanskie miary mnie kiedys wykoncza :))))))) a wystarcza w zupelnosci
150g. Do spodu zamiast pistacji (bo niesolonych nie moglem kupic) dalem
orzechy wloskie. Dzisiaj robilem juz drugi raz :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-08 19:26:50

Od: ewa <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski wrote:

> [...]
> 150g. Do spodu zamiast pistacji (bo niesolonych nie moglem kupic) dalem
> orzechy wloskie. Dzisiaj robilem juz drugi raz :)

a moglbys po polskawemu nam to wszystko od poczatku opowiedziec?
ewa

1. Data: 2000-02-08 19:54:08

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moglbys po polskawemu nam to wszystko od poczatku opowiedziec?
> ewa

OK. Ja przetlumacze sernik (jutro) a ktos niech przetlumaczy mrozony tort
czekoladowy.
Moje tlumaczenie bedzie okolo polnocy dzisiaj

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-09 00:56:28

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski wrote:

> OK. Ja przetlumacze sernik (jutro) a ktos niech przetlumaczy mrozony tort
> czekoladowy.

OK. Oryginal na dole.

Mrozony tort z musem malinowym z biala czekolada

SPOD (o z kreska)
250 gr pokruszonych herbatnikow
110 gr topionego nieslonego masla

MUS
75 gr Chambord (likier jerzynowy) lub
creme de casis (likier z czarnej porzeczki)
1 1/2 lyzeczki sproszkowanej zelatyny
675 gr mrozonych malin (rozmrozic, odsaczyc sok i go zachowac)
110 gr cup cukru
335 gr dobrej bialej czekolady
440 ml schlodzonej smietanki kremowki
160 gr cukru-pudru
1 lyzeczka ekstraktu wanilii (lub cukier waniliowy)
1/2 szklanki swiezych malin (do przybrania)

Zrobic spod: Posiekac herbatniki w robocie kuchennym, dodac maslo, miksowac
az okruchy beda wilgotne, wsypac i rowno wcisnac na dno i boki tortownicy
(23 cm). Zamrozic przez czas robienia musu.
Zrobic mus: w ciezkim garnuszku umiescic likier, posypac zelatyna, zostawic
na 20 min. az zmieknie.
Przecisnac maliny przez sito, umiescic w miarce i dodac tyle zachowanego
soku do puree malinowego, aby otrzymac 365 ml mieszanki malinowej. To dodac
do zelatyny, plus cukier, i mieszac stale na malym ogniu az cukier i
zelatyna sie rozpuszcza, okolo 3 minuty.
Zdjac z ognia, dodac biala czekolade, mieszac, az sie rozpusci, przelac do
wiekszej miski, schlodzic, az zacznie gestniec, czesto mieszajac, okolo 2
godz.
Ubic smietane, cukier puder i wanilie az sztywne, wymieszac delikatnie z
mieszanka zelatynowa na trzy razy, przelozyc mus do tortownicy, wygladzic
wierzch, zamrozic, az sztywny, okolo 6 godzin. Obluzowac boki nozem,
przelozyc na zimny talerz, ubrac swiezymi malinami i czekoladowymi liscmi.

Bon Appetit 12/99
Magdalena

1. Data: 2000-02-09 09:04:15

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 150g. Do spodu zamiast pistacji (bo niesolonych nie moglem kupic) dalem
> orzechy wloskie. Dzisiaj robilem juz drugi raz :)
Dziękuję za wskazówki. Ech, zwiewam dzisiaj wcześniej z pracy i zrobię :-)

Anetek (łasuch)
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

koniak - brandy
Gdzie sa posty
RE: Pomocy - kuchenki.
RE: TM21: Shake czekoladowy