Obniżanie ocen za rozmowę

91. Data: 2006-09-27 17:59:09

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message
news:rjehf4ci7hfb$.x3v94modmv09.dlg@40tude.net...
> Pod warunkiem, że ma to w papierach zatwierdzonych przez Radę. A niestety
> tych papierach jest napisan, że za gadanie jest -5 punktów, a nie jedna
> ocena niżej.
> No chyba, że przedstawi rodzicowi taki zapis, zatwierdzony przez Radę
> Pedagogiczną. Czasy samowolki w ocenianiu w szkołach się skończyły, a
> przynajmniej powinny.

w Polsce jest jakos dziwnie z tymi ocenami. mam wrazenie, ze duza role gra
widzimisie nauczyciela. ale to czesto jest akurat pozytyw. w szkole
amerykanskiej strasznie sztywno trzymaja sie punktacji i %. nieraz noga Ci
sie powinie w waznym tescie (ktory wplywa 60% na ostateczna ocene) i mimo,
ze nauczyciel wie, i Ty ze to umiesz, zanizasz nosem w ocene nizej. i tak
zle i tak niedobrze.'

iwon(K)a

92. Data: 2006-09-27 17:59:29

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:24:40 +0200, Nixe napisał(a):

> Chyba dam na ofiarę

a od tych co nie chodzą do kościoła będzie się liczyo podwójnie, czy wcale?
;)
--
Elżbieta

93. Data: 2006-09-27 18:00:49

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:29:28 +0200, Nixe napisał(a):

> Bo gdyby nie zdał z powodu obniżonego zachowania, to byłoby to jak
> najbardziej zrozumiałe.

Tego nie może.
--
Elżbieta

94. Data: 2006-09-27 18:01:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efedhm$4fg$1@news.mm.pl...

(...)a chłopców najpierw
> ostrzec, że jeśli jeszcze raz to się powtórzy, to wyciągnie konsekwencje.

to mogla zrobic. ciekawe czy zrobila, tylko Tomek mamie nie powiedzial?

> Ale nie była.
> BTW - umowa to jest coś, co się zawiera obustronnie, a nie tylko
> przedstawia jako fakt dokonany.

a ja wciaz jestem za tym, zeby koliko poszla do nauczyciela a potem napisala
nam co on jej powiedzial.

> To prosta analogia do tego, co sama napisałaś.
> "bylo tak jak zalozyl nauczyciel"
> No to założył, że dziecko ma ściągę.

moze tak by zachowala sie bezmyslna malpa.....

> Ale może zapytać, prawda?
> Zwłaszcza, ze chłopcy nie mieli pojęcia o takich zasadach.
> Z kolei w tej konkretnej sytucji nauczycielka doskonale wiedziała, ze
> napisali już klasówki, skoro nie pozwoliła im ich oddać, tylko trzymać na
> stołach.

jw. poczekam az kilko pojdzie i napisze jak bylo.

iwon(k)a

95. Data: 2006-09-27 18:02:12

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efee19$g80$1@news.mm.pl...

> Możesz jaśniej?
> Obaj napisali klasówki, odłożyli je na bok i zaczęli rozmawiać (tak to
> zrozumiałam).
> Który z nich zdobył odpowiedź nie mając wiedzy?

"Tylko że słysząc/widząc dwóch rozmwiających uczniów nie jesteśmy w stanie
stwierdzić który którego pytał. Więc obaj mają po minusie."

I.

96. Data: 2006-09-27 18:03:26

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:29:28 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efecdo$2ea6$1@news.mm.pl> napisał(a):

> To wielka szkoda. Ciekawe dlaczego nie daje?
> BTW - czy coś się zmieniło? Kiedyś były tzw. egzaminy komisyjne.

Teraz od treści oceny nie ma żadnego odwołania.

> A gdy chodzi o ucznia, który podpowiada innemu?

Nie da się tutaj stwierdzić, który podpowiadał. Może obaj nawzajem.

> I co w takim wypadku?
> Geniusz nie zdaje do następnej klasy w powodu jedynki z matematyki?

Nie, bo raz w ciągu etapu edukacyjnego rada pedagogicxna może promować
ucznia mimo jedynki.
A potem podnosi się taki szum, że nauczyciel rezygnuje z pracy.

> I uważasz, że taki system jest w porządku?

Nikt jeszcze nie wymyślił lepszego.

--
Sz.

97. Data: 2006-09-27 18:03:27

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:171wll0safw3h$.1nvzn3cu1c7j$.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Uczeń ma obowiązek nie tylko posiadać wymaganą wiedzę i umiejętności,
> musi się nią także wykazać w terminie, formie i NA ZASADACH
> ustalonych przez nauczyciela.

I dlatego za wiedzę i umiejętności stawia się oceny z wiedzy, a za pozostałe
elementy (forma, zasady) oceny z zachowania. Przecież to proste jak budowa
cepa.

> Nieprzestrzeganie przez ucznia zasad pomiaru, zakłócania jego
> warunków również może i powinno mieć odzwierciedlenie w wysokości
> oceny, która siłą musi być wypadkową wiedzy, umiejętności, ale także
> postawy ucznia i jego zachowania podczas pomiaru.

Jak wyżej - po to różnicuje się oceny z wiedzy i zachowania, by nie było
dwój z historii za spóźnienie i obniżonego zachowania za brak znajomości
tabliczki mnożenia.

> Nie do nauki, tylko do przestrzegania zasad.

Otóż jednak do nauki.
Bo przestrzeganie zasad oceniać powinno się wg systemu do tego właśnie celu
przeznaczonego.

> Ma być porządek, a nie uczniowska swawola i anarchia.

Ależ zgadzam się jak najbardziej.
Za gadanie - w zależności od wielkości przewinienia - minus, punkty,
obniżona ocena z zachowania, reprymenda, wezwanie rodziców, wyrzucenie za
drzwi (nie wiem, czy teraz wolno).
Możliwości jest wiele. Po co od razu "uwalać" obniżeniem stopnia z
przedmiotu?

--
Nixe

98. Data: 2006-09-27 18:03:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message
(...).
> Jej spostrzeżenie właśnie były takie:
> -a ja myślałam, że pani nie widzi co my robimy w ławkach, a to tak dobrze
> widać

chcesz powiedziec, ze jak sie sciaglao w szkole na klasowkach majac zeszyty
pod lawka to moi nauczciele widzieli to tylko nic nie mowili??

iwon(k)a

99. Data: 2006-09-27 18:04:15

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:42:28 +0200, Elżbieta w wiadomości
<news:sxfn1ktinpl9$.1mc26x10jfyzg.dlg@40tude.net> napisał(a):

> a egzamin komisyjny, to co??

Jaki egzamin komisyjny? Od treści oceny nie ma odwołania, nie przysługuje
żaden egzamin komisyjny.

--
Sz.

100. Data: 2006-09-27 18:05:38

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

> Ja zrozumiałam, że skoro zabroniła oddania jej klasówek, to wiedziała, ze
> już je napisali.

No rzeczywiście. Doczytałam :-) siakaś złośliwa ta pani.

> Zresztą zawsze mogła spytać, najpierw ostrzec, a nie od razu z grubej
> rury.

Tez o tym pomyślałam że najrozsądniejsze byłoby gdyby ich słownie upomniała.

> U nas nauczyciele zawsze przechadzali się po klasie podczas klasówek :)

No i wtym przypadku nie rozumiem tej pani. Jeśli chodzi po sali to co jej
za rybka zgarniac klasówki które leżą odłożone napisane z boku stolika.?

Sylwia

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'