Obniżanie ocen za rozmowę

101. Data: 2006-09-27 18:05:58

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efednn$7cq$1@news.mm.pl...

> Przecież klasówki może zebrać sama pani.

wlasnie o tym pisze.

> I tak zazwyczaj chodzi po klasie.

czesto jednak nie chodzi, a oddawanie pod sam koniec przez dzieci z
podejsciem pani wciaz wiaze sie z wiekszym harmiderem. to przeszkadza.

iwon(k)a

103. Data: 2006-09-27 18:06:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message

> To i w tym przypadku jest właśnie problem bo nauczycielka nie powoiedziała
> dzieciom o tych zasadach.

nie wiem czemu ale jakos mam wrazenie, ze jest druga strona medalu o ktorej
my wciaz nie wiemy.

iwon(k)a

102. Data: 2006-09-27 18:06:56

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:efeci2$dv6$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> ja nie wiem na jakiej wiec zyje, bo wiem od szkoly podstwowoej, ze na
> sprawdzianach, testach, sie nie gada.

Znów odwracasz kota ogonem.
Oczywiście, że się nie gada.
Ale nie powinno się obniżać oceny z przedmiotu, a o tym pisałam.

> to wg chlopca. tak powiedzial mamie.

Boskie :-/
Rozumiem, że teraz będziesz podawać propozycje własnych wersji wydarzeń
tylko po to, by wyjść na swoje.

--
Nixe

104. Data: 2006-09-27 18:07:44

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Próbowałaś kiedyś stanąć w tym miejscu??

Nie pamiętam :-)

> Jako dzieciaki stawaliśmy czasem za biurkiem i robiliśmy wielkie oczy
> widząc, co stamtąd widać.

A jeśli Adaś z Kubusiem siedzą za grubym Markiem i szeroką Joasią?
;-)

Sylwia

105. Data: 2006-09-27 18:07:46

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 12:59:09 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> w Polsce jest jakos dziwnie z tymi ocenami. mam wrazenie, ze duza role gra
> widzimisie nauczyciela

No więc tak było wcześniej, każdy miał swój system oceniania, jakiejś tam
punktacji. Nie słyszałaś nigdy o sytuacji, że dwóch nauczycieli tę samą
pracę oceniło w inny sposób. Nawet takie sprawy jak nieprzygotowanie do
zajęć czy brak zeszytu. Kiedyś nauczyciel miał swoje zasady.
Dziś siada do tego Rada Pedagogiczna zazwyczaj podzielona na komisje i
ustala i wtedy wszyscy mają tak samo. Jako przykład podam jeden z punktów
zapisu dla klas I-III- za brak zadania uczeń dostaje -, za trzy minusy
otrzymuje 1. A dawniej mogło być tak, że u jednego nauczyciela dostawał
jedynkę od razu, u drugiego po 3 minusach, a u jeszcze innego po pięciu.
Teraz ma być jednakowo.
--
Elżbieta

106. Data: 2006-09-27 18:07:46

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 18:37:26 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efe9c6$dk1$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Nie masz wrażenie, że ma nic bardziej "buntogennego", niż obowiązek
> stosowania się do durnych zasad.

Do durnych tak. Tyle że zakaz rozmów podczas sprawdzinu jest mądry i
słuszny.

> Jaki problem dla nauczycielki stanowi zebranie tych klasówek, które są już
> napisane?

Ma takie zasady i nie zbiera, a uczniom stawia wymagania, żeby siedzieli
cicho do końca. Ma do tego prawo.

Ja też byłem uczniem, który klasówki pisał często w krótszym czasie. Jakoś
nigdy nie przyszło mi jednak do głowy, że jest to problem nauczyciela, a
nie mój.

--
Sz.

107. Data: 2006-09-27 18:08:30

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> (...).
>
> chcesz powiedziec, ze jak sie sciaglao w szkole na klasowkach majac
> zeszyty pod lawka to moi nauczciele widzieli to tylko nic nie mowili??

Bo Ci fory dawali ;-P

Sylwia

108. Data: 2006-09-27 18:08:50

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> powinna sie karac za naruszenie umowy, ktora wczesniej powinna byc
> wylozona jasno. a nawt jesli nie- gdybym byla mama w tej sytuacji,
> powiedzialabym corce
> "to nie gadaj na przyszlosc na kartkowce, bo nauczyciel ma prawo w tym
> czasie uznac, ze podpowiadasz w trakcie klasowki".

Ma prawo uznać, że podpowiada, ma prawo zwrócić uwagę, ma prawo odjąć
punkty ze sprawowania, ale czy ma prawo obniżać za to ocenę?

I to mam zamiar zrobić.
Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

109. Data: 2006-09-27 18:09:20

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Tylko że słysząc/widząc dwóch rozmwiających uczniów nie jesteśmy w stanie
> stwierdzić który którego pytał. Więc obaj mają po minusie."

Oj widze że bardzo Ci się spodobało to zdanie ;-)

Sylwia

110. Data: 2006-09-27 18:10:35

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:19:25 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efebqt$21li$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Wyobraź sobie, że człowiek idzie do więzienia za czyn, który w KK nie jest karalny

Czy dyskutujemy o uczniu, który popełnił jakieś przestępstwo?

Jakim prawem do sfery nauczania i wychowania chcesz przenosić zasady
obowiązujące w systemie prawa karnego?

--
Sz.

problemy z czytaniem