Obniżanie ocen za rozmowę

111. Data: 2006-09-27 18:10:58

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
news:efeeio$aef$1@inews.gazeta.pl...

> Naprawdę uważasz, że w porządku jest karanie na wszelki wypadek?

w przypadku sprawdzianu, kartkowki tak. strasznie jest niespawiedliwe dla
dzieci ktore sie nauczyly, fakt, ze komus plazem przeszlo sicagniecie
(podpowiedz).
w 4 klasie to chyba powinna sie wiedziec, ze na klasowkach sie nie rozmawia
bo- to przeszkadza kolegom, bo mozne byc podejrzenie o podpowiadanie.

> Taaa, nauczyciel ma zawsze rację:-/. Dziecko powinno mieć punkty karne z
> zachowania, a i to tylko wtedy, jeśli nauczciel zadał sobie trud i
> określił _na początku_ zasady.

mysle, ze warto by bylo posluchac owego nauczyciela. ja nie zakladam w nim
zlej woli.

> Wcale nie - idzie za ciosem

ja jednak spotkalam w swoim zyciu inteligentnych nauczycieli ze zdrowym
rozsadkiem. dzieki bogu jak widac.

iwon(k)a

112. Data: 2006-09-27 18:11:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> [...]

Taaa, nauczyciel ma zawsze rację:-/. Dziecko powinno mieć punkty karne z
zachowania, a i to tylko wtedy, jeśli nauczciel zadał sobie trud i

Justyna
GG 6756000

113. Data: 2006-09-27 18:11:27

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:451aaceb$0$17956$f69f905@mamut2.aster.pl>
koliko <j...@a...pl> pisze:

> A mama, która zna bardzo dobrze jego możliwości "matematyczne"
> (wyróżnienie w Kangur 2006) nie ma podstaw, żeby mu nie wierzyć.

Tym bardziej jest to krzywdzące.
Ja w pierwszej klasie ogólniaka dostałam z matmy pałę za ... niewłaściwy
ubiór szkolny, a kilka dni potem drugą za brak zeszytu i własne zdanie. Te
pały - pomimo kolejnych piątek za wiedzę (bo matmę miałam zawsze w małym
palcu) - obniżyły mi ocenę na półrocze. Nigdy nie polubiłam tamtej
nauczycielki. Teraz to już dawne dzieje, ale ta i inne, podobne historie
siedzą we mnie na tyle mocno, że nie pozwolę, by moje dzieciaki były
traktowane podobnie. Byłam przekonana, że czasy, gdy "uwalało" się uczniów
za pierdoły, dawno minęły. Widzę, że nie koniecznie.

--
Nixe

114. Data: 2006-09-27 18:12:03

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> punktacji. Nie słyszałaś nigdy o sytuacji, że dwóch nauczycieli tę samą
> pracę oceniło w inny sposób. Nawet takie sprawy jak nieprzygotowanie do
> zajęć czy brak zeszytu. Kiedyś nauczyciel miał swoje zasady.
> Dziś siada do tego Rada Pedagogiczna zazwyczaj podzielona na komisje i
> ustala i wtedy wszyscy mają tak samo. Jako przykład podam jeden z punktów
> zapisu dla klas I-III- za brak zadania uczeń dostaje -, za trzy minusy
> otrzymuje 1. A dawniej mogło być tak, że u jednego nauczyciela dostawał
> jedynkę od razu, u drugiego po 3 minusach, a u jeszcze innego po pięciu.

We wszystkich zasadach? czyli nie może jeden nauczyciel soboie ustalić
że na jego zajęciach można 2 x w semestrze zgłosic na początku lekcji
nieprzygotowanie? Albo wszyscy nauczyciele tak robią albo żaden?

Sylwia

115. Data: 2006-09-27 18:13:08

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" pisze:
> Uważam, że zasady nauczycielki są po prostu nieprzemyślane.

Tzn. zasada, ze rozmawianie w_trakcie kartkówki skutkuje obniżeniem oceny
jest nieprzemyślana?

W kwestii formalnej - kartkówka kończy się wtedy, gdy zostaną zebrane
wszystkie kartki, nie wtedy, kiedy Jaś uzna, że już skończył. Jaś może
jeszcze (do chwili zebrania kartek) zdanie zmienić, coś dopisać lub
skreślić.

> A fatalnym błędem było to, że ich po prostu wcześniej nie przedstawiła.

A tu uwaga na marginesie.
Nie wiesz, czy nie przedstawiła. Tak, wiem, wątkotwórczyni twierdzi itd.
Kłopot w tym, że czwartoklasista potrafi 'nie dosłyszeć i nie dowidzieć'
prostego, trzykrotnie powtórzonego polecenia, zapisanego do tego na tablicy.
Z dzisiejszej lekcji: otworzyć podręcznik na stronie 13. Powtórzone, dla
wolnosłyszących zapisane. I w drugiej ławce delikwent gorączkowo otwiera
ćwiczenia, potem zeszyt, potem zagląda do kolegi, by wreszcie dojść, co i
gdzie ma zrobić. Ot, czwartoklasiści we wrześniu. Normalne :)

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

116. Data: 2006-09-27 18:13:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message

> Bo Ci fory dawali ;-P

a ja myslalam, ze taka sprytna bylam ;)))) ( i te opdowiesci o sciagach pod
sukienka, czy za mankietem ;)))

iwon(K)a

117. Data: 2006-09-27 18:13:48

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:1ed694r0h40hb$.lt3bonzcm60c.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Często kosztem obniżenia wymagań, a więc i poziomu nauczania.

Ja akurat na poziom nauczania nie narzekam.

--
Nixe

118. Data: 2006-09-27 18:14:16

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):

> Gratuulacje. Wyróżnieni łapali się na coś??
Na dyplom i na długopis pamiątkowy. Brakowało mu dosłownie 1,5 punktu :-(

Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

119. Data: 2006-09-27 18:14:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efeek0$t0s$1@news.mm.pl...

> Znów odwracasz kota ogonem.
> Oczywiście, że się nie gada.
> Ale nie powinno się obniżać oceny z przedmiotu, a o tym pisałam.

a ja pisalam o tym, ze gadanie na klasowkach moze byc podpowiedzia, a wiec
dotyczy wiedzy.

> Boskie :-/
> Rozumiem, że teraz będziesz podawać propozycje własnych wersji wydarzeń
> tylko po to, by wyjść na swoje.

nie jestem Nixe zeby tak robic :)

iwon(k)a

120. Data: 2006-09-27 18:14:55

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message

> nie wiem czemu ale jakos mam wrazenie, ze jest druga strona medalu o
> ktorej my wciaz nie wiemy.

No bo w sumie mogli chłopcy nie dosłyszeć zasad kartkówki bo gadali ;-)

Sylwia

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'